Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:53

1
شهریور
10 اشتباه متداول در تزئینات داخلی (1)

10 اشتباه متداول در تزئینات داخلی (1)

اگر شما هم می‌خواهید برای تغییر دکوراسیون منزل‌تان اشیای تزئینی بخرید حتما این مقاله را بخوانید. زیرا باید اول مکان مورد نظر، قیمت شیء تزئینی و ... را در نظر گرفت.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

خیلی از مواقع، ما چیزی را به عنوان یک شیء زینتی برای تزئین کردن قسمتی از منزل خود مثل اتاق خواب، حال و پذیرایی و یا آشپزخانه خریداری می کنیم.

اما، به محض اینکه آن دکور را در جایی که از قبل در ذهن داشتیم قرار می دهیم، مشاهده می کنیم که اشتباه فکر کرده ایم.

این بدین معنی است که هر شیء تزئینی که از دید ما زیباست، لزوما نمی تواند به جذاب تر شدن فضای داخلی منزل ما کمک کند.

زیرا، دکوراسیون داخلی، هنری است که به علم، استعداد و تا حدودی تجربه نیاز دارد.

به عبارتی دیگر، برای اینکه تزئینات داخلی یک منزل به طور موثری به چشم بیاد، در انتخاب اشیاء تزئینی باید به مواردی همچون رنگ بندی، نور پردازی محیطی، وسعت فضا و اندازه شیء مورد نظر، توجه شود و با هم هماهنگی لازم را داشته باشند.

بنابراین، به منظور ارائه یک دکوراسیون داخلی بهتر، باید از یک سری اشتباهات رایجی که تقریبا همه افراد مرتکب می شوند، پرهیز کرد. به برخی از مهم ترین آن اشتباه های دکوراسیونی در ادامه مقاله اشاره شده است.

1- اندازه گیری مکان مورد نظر

بیشتر مردم قبل از دانستن اندازه مکانی که می خواهند تزئین کنند، شروع به قرار دادن اجناس تزئینی در آن می کنند که این کار بسیار غلط است.

قبل از اینکه بخواهیم داخل منزل را تزئین کنیم، باید طول، عرض و ارتفاع محل را به دقت اندازه گیری نماییم.

بنابراین، بهتر است تا محل مد نظر کاملا تخلیه شده تا اشتباهی در اندازه گیری پیش نیاید.

مثلا، اگر اتاقی پر از وسایل کوچک باشد، بسیار جادار و بزرگ و یا اگر مملو از وسایل بزرگ باشد، کوچک به نظر رسیده و ما را در اندازه گیری، به اشتباه می اندازد (تصویر 1).

2- بودجه بندی

بودجه بندی پیش از شروع کار بسیار مهم است که اکثر مردم به آن توجه نمی کنند.

قبل از انجام هرکاری بهتر است بودجه خود را کاملا معلوم کرده؛ سپس، موارد مورد نیاز برای دکوراسیون داخل منزل خود را خریداری کنید.

این کار به شما کمک می کند از خرید لوازم اضافی و یا کم اهمیت اجتناب نمایید (تصویر 2).

3- مشاوره گرفتن

اغلب اوقات دکوراسیون داخل منزل برای یک مدت طولانی بدون تغییر خواهد ماند.

بنابراین، اگر نتوانید تزئینات داخل خانه خود را اصولی و درست انجام بدهید، بدون حتم خیلی زود از منزل خود خسته شده و متوجه اشتباه خویش خواهید شد.

بدین ترتیب، همیشه قبل از انجام هر کاری با یک و یا چند طراح دکوراسیون مشورت کرده و از آن ها بخواهید در مورد منزل شما نظر کارشناسانه خود را ارائه دهند (تصویر 3).

4- مرتب سازی کلکسیون ها و لوازم جانبی

اکثر افراد ممکن است در منزل خود کلکسیونی از وسایل خاص و یا حیوانات و همچنین کتابخانه بزرگ داشته باشند.

بنابراین، برای اینکه داخل خانه مرتب به نظر برسد، بهتر است که هر کدام از این کلکسیون ها و یا قفسه های کتابخانه در کنار گروه مربوط به خود قرار بگیرند. 

مثلا، به جای اینکه قفسه های کتابخانه را در جاهای مختلف منزل قرار بدهیم، بهتر است که آنها را در قالب یک کتابخانه بزرگ، کنار هم بگذاریم (تصویر 4).

5- آویزان کردن تابلوها

بهترین راه برای نصب تابلوهای نقاشی، منظره و یا عکس بر روی دیوار، این است که آن ها را درست مانند گالری های عکاسی و یا نقاشی آویزان کنید.

بنابراین، ابتدا دیوار مناسب را پیدا کرده؛ سپس، تابلوها را کنار هم روی دیوار نصب کنید.

در ضمن، بر اساس شکل، سایز و رنگ تابلوها، حالات مختلفی را که آن ها می توانند کنار هم قرار گیرند را امتحان کرده تا در نهایت به خروجی مطلوب خود برسید.

هرگز تابلو ها را جدا از هم و روی دیوارهای مختلف قرار ندهید، زیرا نه تنها تابلوها به منزل شما جلوه نمی دهند، بلکه جای حفره میخ ها و پیچ های تابلو ها باعث می شوند که ظاهر دیوارهای منزل شما زشت به نظر بیاید (تصویر 5).

 

 

برای خواندن بخش دوم -10 اشتباه متداول در تزئینات داخلی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: دکوراسیون منزل، دکوراسیون داخلی، چیدمان منزل، تزئینات منزل، خرید اشیای تزئینی، اشتباه در دکوراسیون، نصب تابلو تعداد بازديد: 1259 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز