Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:18

1
بهمن
6 اشتباه بزرگ در طراحی خانه و راه حل آن ها (2)

6 اشتباه بزرگ در طراحی خانه و راه حل آن ها (2)

از دیگر اشتباهات رایجی که معمولا در اکثر منازل ایرانی آ‌ن‌را مشاهده می‌‌کنیم این است که همیشه عادت دارندتا کلیه لوازم و وسایل را به صورت چسبیده و با فاصله ای اندک از یکدیگر به دیوار اتاق بچسبانند.

4) از دیگر اشتباهات رایجی که معمولا در اکثر منازل ایرانی آ‌ن‌را مشاهده می‌‌کنیم این است که همیشه عادت دارندتا کلیه لوازم و وسایل را به صورت چسبیده و با فاصله ای اندک از یکدیگر به دیوار اتاق بچسبانند. معمولا در این مواقع همه تصور می‌‌کنند که اگر فضای وسط محیط خالی باشد بهتر خواهد بود.

اما اگر بخواهیم واقعیت را به شما بگوییم این است که در واقع حقیقت کاملا برعکس بوده و جز در مواردی خاص مانند برگزاری مهمانی‌‌ها که می‌‌بایست فضای بیشتری در وسط اتاق داشته باشید در موارد دیگر به هیچ وجه این نوع چیدمان توصیه نمی‌شود.

سعی کنید تا مبلمان و راحتی خود را با کمی فاصله از دیوار بچینید. می‌توانید برای فضای پشت مبلمان خود از لوازم تزیینی همچون لامپ‌‌ها و چراغ‌‌های زینتی استفاده نمایید. البته میزان فاصله مبلمان از دیوار نیز خود دارای استانداردهای لازم بوده که باید به آن نیز توجه کرد.

5) اشتباه رایج دیگری که معمولا در چیدمان وسایل رخ می‌‌دهد این است که دوست دارند تمام وسایل و لوازم همزمان در دید باشند.باید بدانید که در این مورد نباید زیاده روی کنید و هیچ گاه از چیدمانی که باعث می‌شود به هر قیمتی تمام وسایل در یک نگاه دیده شوند خودداری کنید.

6) ایراد بعدی که می‌‌توان به نوع چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل برخی گرفت این است که فکر می‌‌کنند از اشیا قدیم و به اصطلاح عتیقه می‌‌توانند به هر قیمتی در هر فضایی که خواستند استفاده نمایند. معمولا در بسیاری از منازل شاهد هستیم که کالا را تنها به خاطر عتیقه بودن و یا قدیمی بودن به هر قیمتی در فضای اتاق و منزل خود به کار برده‌اند. همین مورد باعث شده تا با یک تناقص و عدم‌‌هارمونی در چیدمان وسایل بسیار به چشم بیاید.

پس با فهمیدن اشتباهات رایجی که در هر چیدمان رخ می‌‌دهد می‌‌توانید شما از این پس آنها را انجام ندهید تا خودتان در نهایت به طرحی منحصر به فرد دست یابید. تا اینجای کار به بیان اشتباهات رایج پرداختیم. اما در قسمت زیر به بیان چند نکته کاربردی و مهم می‌‌پردازیم که رعایت آنها می‌‌تواند شما را به یک دکوراسیون داخلی شیک و مناسب نزدیک کند.

1) اولین موردی که باید رعایت کرد نوع رنگی است که قرار است برای محیط مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد. نوع مبلمانی که انتخاب می‌‌کنید با رنگ‌‌های دیوار و سقف و پرده شما‌‌هارمونی لازم را داشته باشد و تناقض میان آنها نباشد.

2) اگر بتوانید از یک آینه تمام قد در فضای سالن خود و یا اتاق خود استفاده کنید هم باعث زیبایی شده و هم تصویر بزرگتری را از محیط شما ایجاد می‌‌کند.

3) ورودی خانه خود را در نظر بگیرید. حال از ورودی دورترین دیوار محیط را پیدا کنید و بر روی آن از طرح‌‌های کاغذ دیورای به صورت عمودی استفاده نمایید. این کار باعث می‌‌شود تا برای شما و بینندگان فضایی بزرگتر را ایجاد نماید.

4) اگر فضای اتاق خواب کوچکی دارید و قصد دارید تا در آن از یک تخت خواب استفاده کنید پیشنهاد می‌‌کنیم هیچ گاه تخت خواب را به یک گوشه از دیوار نچسبانید. سعی کنید تخت را در وسط اتاق قرار بدهید. البته بالای تخت را به دیوار بچسبانید. با این نوع چیدمان می‌‌توانید از محیط مورد نظر فضایی بزرگتر را متصور شوید.

5) در فضای نشیمن منزل خود سعی کنید اگر از فضایی کوچک برخوردار هستید هیچگاه از کاناپه‌‌های سه نفره استفاده نکنید، چرا که اولا به ندرت پیش می‌‌آید تا سه نفر به صورت همزمان به روی یک کاناپه  بنشينند و همچنین وجود فضای کوچک شما به هیچ وجه نمی تواند‌‌هارمونی لازم را با کاناپه سه نفره داشته باشد.

 6) استفاده کردن از میزهای شیشه‌ای به دلیل اینکه فضا از میان آنها قابل دیدن است باعث بزرگ نشان دادن محیط می‌‌شوند و این در حالیست که استفاده از میزهای چوبی به دلیل عدم دید از میان آنها باعث می‌‌شود تا احساس تنگی و کوچکی در محیط نمایید.

7) اگر فضای مورد نظرتان کوچک است پس حتما سعی کنید تا از پرده‌‌هایی استفاده کنید که دارای نقش‌های ریز باشد .همچنین رومیزی با نقش‌های ریز بسیار بهتر از رومیزی‌هایی است که دارای نقوش درشت باشد. این کار باعث می‌‌گردد تا فضای شما بزرگتر از قبل نشان داده شود.

 

 

برای خواندن بخش اول -6 اشتباه بزرگ در طراحی خانه و راه حل آن ها- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون منزل، چیدمان منزل، طراحی داخلی، مبلمان منزل تعداد بازديد: 1156 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز