Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 11:29

24
مرداد
رنگ اتاقتان را تغيير دهيد

رنگ اتاقتان را تغيير دهيد

بعد از آنكه مقداری از دیوار (به اندازه یك مربع) را رنگ كردید، بهتر است یك‌بار با دقت به تفاوت نور توجه كنید تا بدانید با روشن كردن چراغ‌ها و یا كشیدن پرده‌ها آن رنگ چگونه به نظر می‌رسد.

 اعظم اسلامی مجد

 

آیا از اتاق‌هایی كه رنگ سفید دارند، خسته شده‌اید؟ اما فكر كردن به مقوله نقاشی و رنگ دیوارهای خانه شما را به وحشت می‌اندازند؟ نقاشی كردن دیوارهای یك خانه گاهی اوقات یك پروسه كم‌هزینه است كه می‌تواند تغییر و تحول عظیمی را در فضای خانه ایجاد كند. رنگ‌ها، تاثیر زیادی در روحیه و خلق و خوی ما به جا می‌گذارند. این كار را به روش بسیار كم‌هزینه و مقرون به صرفه نیز می‌توان انجام داد. قبل از آنكه تصمیم به انجام این‌كار بگیرید بهتر است چند نكته را بدانید. نكاتی كه باعث می‌شوند انجام این‌كار بسیار راحت‌تر شود:

 

1- آماده كردن اتاق

این حقیقت برای همه ما واضح و روشن است كه رنگ كردن یك اتاق خالی بسیار راحت‌‌تر از رنگ كردن یك اتاق پر از وسایل است. اگر قصدتان برای رنگ كردن حتمی است، می‌توانید تا جایی‌كه ممكن است اتاق‌ها را خالی كنید مثلا وسایل را از اتاقی به اتاق دیگر منتقل كنید یا اینكه مبلمان سنگین و درشت را در وسط اتاق قرار دهید، سپس روی آنها را با نایلون بزرگ و یا ملحفه بپوشانید تا رنگ روی آنها نپاشد. تمیز كردن سطح دیوارها،‌ به نظر نمی‌رسد كه ضرورت چندانی داشته باشد، اما بسیار مهم است كه دیوارها را كمی تمیز كنید. این‌كار باعث می‌شود تا رنگ مورد نظرتان بهتر روی دیوار بچسبد. سپس خراشیدگی‌ها و سوراخ را با بتونه بپوشانید. اطراف پنجره‌ها معمولا دچار آسیب‌دیدگی‌های بیشتر می‌شوند، آنها را نیز ترمیم كنید، كف زمین را هم با پارچه‌های بلااستفاده، روزنامه و یا كاغذ رولی بپوشانید تا بعد از اتمام كار مجبور به تمیز كردن كف و سطوح اتاق‌ها نباشید.

 

2- رنگ مورد نظر را تست كنید

تشخیص اینكه رنگ مورد نظرتان چگونه روی دیوارها به نظر می‌رسد و اینكه آیا باعث تاریك‌تر شدن و یا روشن‌تر شدن اتاق‌ها می‌شوند، دشوار است. اگر رنگ خاصی در ذهن دارید، ابتدا مقدار كمی از آن را به عنوان نمونه تهیه كنید. آن را روی بخش خاصی از دیوار امتحان كنید و بعد از خشك شدن هم در روز و هم در شب،‌ به تناسب آن توجه كنید. در واقع رنگ شكل و حالت اصلی خود را روی دیوار نشان می‌دهد و تا روی دیوار نیاید، نمی‌توانید در مورد آن تصمیم‌گیری كنید. اگر در مورد انتخاب رنگ تردید دارید می‌توانید چند نمونه تهیه كنید و آنها را روی دیوارها امتحان كنید تا بتوانید رنگ دلخواهتان را پیدا كنید.

 

3- رنگ‌ كردن اتاق‌ها

گاهی اوقات رنگ‌ها ازدحام و شلوغی ایجاد می‌كنند ولی نباید این مساله باعث آن شود كه شما فقط سراغ رنگ سفید بروید از ترس اینكه در خانه ایجاد شلوغی و دلزدگی كند. استفاده از چند رنگ متفاوت باعث می‌شود تا اتاق شما به فضایی تبدیل شود كه به شما حسی خاص می‌دهد. مثلا رنگ‌های تیره به فضا بافت و عمق بیشتری می‌دهد. خصوصا اگر ابعاد اتاق بزرگ باشد و ارتفاع دیوارها بلند، به عبارت دیگر،‌ اگر اتاق مورد نظر شما كوچك است و در آن از نورهای طبیعی هم خبری نیست، بهتر است كه از رنگ‌های روشن استفاده كنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد و احساس راحتی بیشتری كنید. در حقیقت نباید از رنگ‌ها بترسید،‌ آنها را امتحان كنید و ببینید كه كدام‌یك بیشتر به كار شما می‌آید با این كار به زودی شگفت‌زده خواهید شد.

 

4- به پایان كار نیز توجه داشته باشید

نه تنها انتخاب رنگ مورد نظر بسیار مهم است بلكه مهم‌تر از آن نتیجه و پایان كار است. رنگی كه انتخاب می‌كنید باید در مدت زمانی كه روی دیوار است شما را اذیت نكند مثلا رنگ‌های روغنی به راحتی تمیز می‌شوند و مقاومت بیشتری هم دارند اما روی دیوارها سایه‌روشن ایجاد می‌كنند و حالتی را به وجود می‌آورند كه ممكن است مورد علاقه بسیاری از افراد نباشد. رنگ‌های مات این ایراد را برطرف می‌كنند ولی مستعد آسیب‌دیدگی بیشتری هستند. بنابراین بهتر است رنگ روغن را با رنگ مات استفاده كنید.

 

5- رنگ‌ها می‌توانند تغییر كنند

بعد از آنكه مقداری از دیوار (به اندازه یك مربع) را رنگ كردید، بهتر است یك‌بار با دقت به تفاوت نور توجه كنید تا بدانید با روشن كردن چراغ‌ها و یا كشیدن پرده‌ها آن رنگ چگونه به نظر می‌رسد. خوشبختانه رنگ‌ها خیلی گران‌قیمت نیستند و شما می‌توانید آنرا تغییر دهید. اگر رنگ انتخابی‌تان باعث ایجاد شلوغی می‌شود، مخصوصا وقتی كه قرار باشد روی هر چهار دیوار اتاق زده شود، می‌توانید انتخاب خود را تغییر دهید.

 

6- به مقدار رنگی كه نیاز دارید نیز توجه كنید

هیچ چیز بدتر از این نیست كه در حین انجام پروسه رنگ كردن و در میان كار، رنگ تمام شود و كارتان نصفه‌كاره بماند مخصوصا زمانیكه از رنگ‌های تركیبی خودتان استفاده كرده‌اید. شما می‌توانید تا حدودی مقدار رنگ مورد نیاز خود را تخمین بزنید، دیوارها را از بالا به پایین اندازه بگیرید و اینكه قرار است چند بار روی دیوار رنگ بزنید، گاهی اوقات یك‌بار رنگ زدن كافی است و گاهی لازم است دیوار 3-2 دست رنگ بخورد. معمولا دیوارها به دو بار رنگ خوردن نیاز دارند پس با توجه به اندازه دیوارها و تعداد دفعات رنگ زدن، حجم رنگ مورد نیاز خود را تهیه كنید.

 

7- قبل از رول از قلم‌مو استفاده كنید

مسلم است كه شما نمی‌توانید با رول تمام گوشه كنارها و لبه‌ها را رنگ كنید بهتر است این كار را به بخش آخر منتقل نكنید، ابتدا با قلم‌موی مناسب،‌ گوشه‌ها و لبه‌ها را رنگ كنید و بعد از رول استفاده كنید. از قلم‌موی با كیفیت استفاده كنید تا موها از آن جدا نشوند و با رنگ روی دیوار نچسبد.

 

8- از رول مناسب استفاده كنید

رو‌ل‌های رنگ از مواد پشمی تهیه می‌شوند و باعث می‌شوند رنگ بیشتری روی دیوارها بنشیند. می‌توانید روی برخی كناره‌ها و لبه‌ها را نوار چسب بزنید تا به هنگام استفاده از رول جاهای دیگر نیز رنگی نشوند. گاهی اوقات یك تكه شی روی رول می‌چسبد و به هنگام رنگ‌آمیزی نتیجه كار را ناخوشایند می‌كنند،‌ حتما سطح رول را تمیز كنید.

 

برچسب ها: رنگ کردن اتاق، رنگ آمیزی اتاق، رنگ مناسب دیوار اتاق، رنگ زدن دیوار اتاق، رنگ دیوار اتاق، دکوراسیون منزل، دکوراسیون داخلی تعداد بازديد: 1045 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز