Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 13:05

12
آبان
تغيير دكوراسيون با كمترين هزينه

تغيير دكوراسيون با كمترين هزينه

ایجاد بافت روی دیوارها به‌خصوص با برخی نقاشی‌ها و تكنیك‌های جدید نیز یك روش ارزان دیگر برای ایجاد تنوع در خانه است.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

تغییر دكوراسیون خانه با كمترین هزینه كار ساده‌ای است، فقط در صورتی‌كه به نكات زیر توجه كنید: 

كار خود را از همان ورودی خانه آغاز كنید. هر مهمانی كه وارد خانه شما می‌شود. از همان لحظه نخست، می‌تواند از سبك و نظر شما لذت ببرد و آن را حس كند. برخی افراد به این قسمت خانه توجه نمی‌كنند و مهمان به محض ورود با انواع ناهنجاری‌ها و درهم ریختگی‌ها روبه‌رو می‌شود.

باور كنید یا نه، با برخی جابه‌جایی‌های معمولی و كوچك، فضای خانه شما به طرز عجیب و باور نكردنی عوض می‌شود. كمی فكر كنید و وسایل خانه را جابه‌جا كنید. برخی از وسایل اتاق‌نشیمن و پذیرایی را می‌توانید به اتاق خواب‌ها بفرستید و با این‌كار فضای اتاق نشیمن بیشتر می‌شود. نقل و انتقالات وسایل خانه هزینه‌ای ندارد و شما می‌توانید خانه‌تان را به هر شكلی كه دوست دارید بچینید تا بالاخره به طرح بهتر برسید.

برای آنكه وسایل و مبلمان اتاق‌ها نو  به نظر برسند، از برخی وسایل و لوازم جدید استفاده كنید. اگر مبل‌ها خسته كننده و یكنواخت به نظر می‌رسند، چند كوسن مطابق با شكل و رنگ‌مبل‌ها تهیه كنید و آن را در قسمت‌های مختلف بچینید، یا این‌كه برای تغییر شكل ظاهری میزها، از رومیزی‌های جدید استفاده كنید و برخی وسایل جدیدتر روی آنها قرار دهید. اگر سطح زمین نیز كهنه و قدیمی شده است، می‌توانید چند قالیچه در جاهای مختلف پهن كرده و تنوع بیشتری در محیط ایجاد كنید.

حمام و دستشویی خانه‌تان را با ارزان‌ترین وسایل، تغییر دهید. برای مثال، پرده، دوش حمام و حوله‌ها را عوض كنید. كمی شمع تزئینی در برخی نقاط دستشویی و حمام كه آب روی آنها ‌پاشیده نمی‌شود قرار دهید. یك پالت یا صفحه رنگی روی دیوار نصب كنید و یا این‌كه از یك گلدان با گل‌های خشك (و یا چند شاخه باریك) در آن استفاده نمائید. با این‌كارهای ساده می‌توانید دستشویی و حمام خود را از حالت خسته كننده و یكنواخت درآورید.

با دقت خرید كنید؛ گاهی هوس خرید چیزی را می‌كنید و وقتی آن را به خانه می‌آورید متوجه می‌شوید كه هیچ جای مناسبی برای آن نمی‌یابید یا این‌كه با هیچ‌كدام از وسایل خانه تناسبی ندارد، این اتفاق اگر درباره وسایل كوچك و ریز رخ دهد، شاید شما را چندان ناراحت نكند، ولی به هنگام خرید وسایل بزرگ باید بیشتر دقت و سعی كنید اجناس با كیفیت‌تر بخرید تا مجبور نباشید زود به زود آنها را عوض كنید.

از وسایل تزئینی طبیعی‌تر استفاده كنید؛ گاهی رنگ‌های مختلف به وسایل اتاق‌ها، فضا را شلوغ‌تر نشان می‌دهد. به جای خرید وسایل مختلف و رنگی می‌توانید از میوه‌ها و برخی چیزهای طبیعی استفاده كنید. مثلا یك سبد زیبا را انتخاب كنید و مقداری میوه شسته شده داخل آن قرار دهید.  

برخی از وسایل آشپزخانه را عوض كنید؛ می‌توانید از پرده شروع كنید و یا اگر پیشخوان آشپزخانه كهنه و قدیمی شده از پیشخوان‌های جدید كه اخیراً در بازار در اندازه‌های استاندارد فروخته می‌شوند، استفاده كنید. اگر عادت داشتید روی كابینت‌ها را از انواع وسایل برقی و قابلمه پر كنید، بهتر است این عادت خود را تغییر دهید و تمام آنها را به داخل كابینت‌ها انتقال دهید و فقط وسایلی كه بیشتر استفاده می‌شوند را دم دست قرار دهید.

بافت روی دیوارها: ایجاد بافت روی دیوارها به‌خصوص با برخی نقاشی‌ها و تكنیك‌های جدید نیز یك روش ارزان دیگری برای ایجاد تنوع و تحول در محیط داخل خانه است. حتی می‌توانید از برخی تكنیك‌های جدید دیوار، مانند پتینه كردن نیز استفاده كنید و با بهره‌گیری از آنها روی دیوارها، بافت بیشتری به وجود آورید. 

درِ برخی از كابینت‌ها را بردارید؛ مسلماً بسیاری از ما آنقدر پس‌انداز نداریم كه زود به زود كمد و كابینت‌ها را عوض كنیم، ولی با ایجاد تغییراتی در آنها می‌توان همان تنوع را ایجاد كرد. برای مثال در آشپزخانه درِ تعدادی از كابینت‌ها را بردارید، می‌توانید داخل كابینت یك هالوژن نیز نصب كنید و برخی وسایل تزئینی و دكوری را در آن قرار دهید. این كار صحنه جالبی را در فضای آشپزخانه ایجاد می‌كند و شما احساس رضایت خواهید كرد.

از برچسب‌های دیواری استفاده كنید؛ از خلاقیت خودتان استفاده كنید و كمی دیوارها را تغییر بدهید. برای مثال، از بشقاب‌های تزئینی به صورت جمعی روی دیوارها استفاده كنید. بعضی از برچسب‌های دیواری را می‌توانید با قیمت پایین‌تر از كاغذ دیواری خریداری كنید و روی برخی از دیوارها بچسبانید. 

حتماً‌ از آینه استفاده كنید؛ طی چند سال اخیر، آینه‌ها توانسته‌اند جایگاه ویژه خود را در دكوراسیون و طراحی منازل بیابند. آینه‌ها باعث می‌شوند كه اتاق‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند. حتی می‌توانید آینه‌های ارزان قیمت خریداری كنید و خودتان دور آنها را با بافت‌های مختلف قاب بگیرید. 

پنهان نمودن برخی وسایل؛ برخی از سبدها، جعبه‌های تزئینی و حتی كاناپه‌ها برای نگهداری وسایل ریز كه محیط خانه را شلوغ می‌كنند، بسیار مناسب هستند. هر چقدر كه سیم‌های وسایل برقی را پشت وسایل خانه پنهان كنید تا جلوی دید نباشند، خانه شما منظم‌تر به نظر خواهد رسید. تعدادی سنگ بزرگ و كوچك از گل‌فروشی‌ها تهیه كنید و آنها را به شكل دكوری روی هم بچینید. حتی می‌توانید روی برخی از سنگ‌ها را نقاشی كنید و روی میز یا سطوح دیگر قرار دهید.

 

برچسب ها: دکوراسیون خانه، تغییر دکوراسیون خانه، تغییر وسایل منزل، تغییر دکوراسیون با هزینه کم، تغییر دکوراسیون ارزان تعداد بازديد: 845 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز