Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 05:09

17
آبان
دكوراسيون پاييزی

دكوراسيون پاييزی

بهتر است كه تنوع رنگی را در خانه‌تان كمی محدود كنید، یعنی هیچگاه از همه رنگ‌ها در یك فضا استفاده نكنید.

تحریریه ماهنامه آشپزباشی

  

نورپردازی پاییزی

بهتر است در فصل پاییز از نور زرد در خانه و اتاق‌هایتان استفاده كنید، تا حس گرمای بیشتری را در فضا به وجود آورد. می‌توانید در چیدمان وسایل خانه نیز برخی تغییرات ایجاد كنید. مثلاً مبل‌ها را سمت شومینه بچینید و صندلی‌ها را بیشتر به هم نزدیك كنید تا وقتی كه با سایر افراد خانواده در كنار هم می‌نشینید، احساس گرما و صمیمیت بیشتری می‌كنید. اگر امكان جابه‌جایی تابلوهای خانه برایتان وجود دارد سعی كنید در این فصل از تابلوهایی با رنگ‌های گرم استفاده كنید. مسلماً تغییر پرده‌ها، كار هزینه برداری است و بسیاری از ما نمی‌توانیم مرتباً پرده‌ها را عوض كنیم. اما می‌توانیم در فصول سردتر سال مقداری پارچه بیشتر به پرده‌ها اضافه كنیم. می‌توانیم قسمت‌های اضافه كردنی را از رنگ‌های گرم‌تر استفاده كنیم و برای ایجاد هماهنگی و جذابیت بیشتر مقداری از آن پارچه را به‌عنوان رومیزی و یا حتی كوسن نیز استفاده كنیم. در فصل پاییز بهتر است نورهای پراكنده بیشتری در فضای خانه روشن كنیم مثلاً از آباژورها بیشتر استفاده كنیم و یا حتی در صورت امكان از شمع نیز استفاده كنیم. ما برای شما چند ایده خوب داریم كه می‌توانیم با كمك گرفتن از آنها، فضای خانه‌تان را پاییزی‌تر كنید. 

بالش و كوسن
برخی بالش‌ها و كوسن‌های تازه به خانه‌تان اضافه كنید. در فصل پاییز هوا كمی سردتر می‌شود و افراد خانواده ترجیح می‌دهند كه زمان بیشتری را در خانه بمانند. بالش‌ها و كوسن‌ها در اندازه و شكل‌های مختلف، كار شما را در طراحی فضای پاییزی خانه ساده‌تر می‌كند. این كوسن‌ها نه تنها برای نشستن و استراحت كردن شما مناسب هستند بلكه فضای خانه را نیز گرم‌تر می‌كنند. 

پتو روی مبل راحتی 
كمی پتو به فضای اتاق نشیمن اضافه كنید. می‌توانید پتو را روی مبل راحتی بیندازید تا در مواقعی كه احساس سرما می‌كنید آن را به دور خودتان بپیچید. بهترین رنگ برای پتوی پاییزی، رنگ زیتونی است. مخصوصاً اگر پتو را روی یك مبل راحتی شكلاتی رنگ انداخته باشید. در چنین فضای گرم و دلنشینی می‌توانید از دوستانتان نیز دعوت كنید یك بعد از ظهر كنارتان باشند و با هم فیلمی را تماشا كنید. بالش و كوسن‌ها را در دسترس مهمانان خود قرار دهید تا بیشتر احساس راحتی كنند. 

تغییر دكوراسیون اتاق خواب 

افرادی كه در فصل زمستان دكوراسیون اتاق خواب خود را تغییر می‌دهند، می‌توانند روتختی و پتوهای سنگین و گرم خود را در آورده و دوباره از آنها استفاده كنند. می‌توانید رویه بالش‌ها را نیز عوض كنید و از بالش‌های مخملی با رنگ‌های گرم‌تر استفاده كنید. در صورت امكان پرده‌ها را نیز تعویض كنید و از پارچه‌های ضخیم‌تر برای آن استفاده كنید.

گرم كردن خانه 

حالا دیگر وقت آماده كردن شومینه و یا بخاری در خانه رسیده است. علاوه بر اینكه فصل سردتر سال در راه است و باید در این فصل خانه را از هر جهت گرم كنید، اما با تمیز كردن شومینه می‌توانید در فصل پاییز نیز گرمای بیشتری را در خانه ایجاد كنید. شب‌های پاییز به اندازه فصل زمستان سرد هستند و آمادگی برای گرم كردن خانه، كار عاقلانه‌ای است. 

دستمال‌های میز غذاخوری

روی میز غذاخوری از دستمال‌هایی با رنگ‌های گرم‌تر استفاده كنید و یا حتی این دستمال‌ها را با رنگ كوسن‌ها و رومیزی‌ها هماهنگ كنید. روی میز یك گلدان استوانه‌ای بگذارید و داخلش كمی برگ، مخروط و یا هر چیز دیگری كه از طبیعت پاییز الهام گرفته شده است، بگذارید. خانه‌ای كه در آن برگ، شاخه درخت و شمع باشد، بلافاصله ما را به یاد پاییز می‌اندازد. 

فقط دو یا سه رنگ 
بهتر است كه تنوع رنگی را در خانه‌تان كمی محدود كنید، یعنی هیچگاه از همه رنگ‌ها در یك فضا استفاده نكنید. استفاده از 2-3 رنگ ایده بهتری است و می‌تواند هماهنگی بیشتری را در محیط ایجاد كند. برخی از بهترین انتخاب‌ها برای رنگ‌ها در فصل پائیز عبارتند از:
نقره‌ای و مشكی 
قهوه‌ای و فیروزه‌ای 
خاكستری و زیتونی 
نارنجی و قهوه‌ای  

سایر تغییرات 
تا جایی كه ممكن است مبلمان را نزدیك به منبع گرما در اتاق پذیرایی یا نشیمن بچینید. اگر كمی خلاقیت داشته باشید و با كارهای هنری نیز آشنایی داشته باشید، می‌توانید روكش آباژورها را نیز با سلیقه خودتان مطابق فصل تغییر دهید. لامپ‌ها را عوض كنید و از لامپ‌های رنگی با نورهای گرم‌تر در قسمت‌های مختلف خانه استفاده كنید. شما باید از طریق روش‌ها و شیوه‌های طراحی وسایل خانه با دكوراسیون پاییزی، آرامش و گرمای بیشتری را به خانه‌تان بیاورید. 

گلدان 
برای اتاق نشیمن، یك گلدان بسیار بلند را انتخاب كنید و مقداری شاخه خشكیده درخت افرا كه قرمز مایل به سرخ است را داخل آن بچینید. این گلدان در كنار مبل‌های چرمی فضای گرمی را به آن گوشه از اتاق می‌دهد. 

فرش و قالیچه
از قالیچه‌ها و فرش‌ها بیشتر در فضای داخلی اتاق‌ها استفاده كنید. یكی از راه‌های دیگر برای افزایش رنگ و بافت در خانه، استفاده از قالیچه و فرش‌های كوچك است. كف چوبی، سنگی، سرامیكی و ... خانه در فصل پاییز و زمستان، حس سرمای بیشتری به شما می‌دهد و پوشاندن سطح زمین این سرما را كاهش می‌دهد. 

حلقه گل‌های پاییزی 

یك حلقه گل از گل‌ها و برگ‌های پاییزی كه كاملاً القاء كننده فصل پاییز در ذهن هستند، روی در آویزان كنید. 

تزئین كدو حلوایی 

بسیاری از افراد خلاق در فصل پائیز كدو حلوایی‌ها را به رنگ‌های مختلف تزئین می‌كنند و از آن در دكوراسیون داخل اتاق نشیمن استفاده می‌كنند.

 

برچسب ها: دکوراسیون پاییزی، نورپردازی پاییزی، تغییر دكوراسیون اتاق خواب، گرم كردن خانه، دستمال‌های میز غذاخوری تعداد بازديد: 919 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز