Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 22:56

7
شهریور
جلدهای زیبا برای دفترچه های معمولی

جلدهای زیبا برای دفترچه های معمولی

اگر کودک تان بتواند خودش با هنرمندی، لوازم التحریر معمولی وساده خود را به لوازمی زیبا و جذاب تبدیل کند، بیشتر از هر کس دیگر لذت برده و برای رفتن به مدرسه آماده می شود.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

کم کم تعطیلات تابستانی تمام می شود و فرزندان دلبندمان دوباره به مدرسه بازمی گردند تا یک سال تحصیلی جدیدی را شروع کنند.

دل کندن از روزهای بازی و تعطیلات گاهی اوقات برای کودکان سخت می شود. حتی بزرگترها با دیدن ناراحتی کودکان شان، آنها نیز احساس ناراحتی می کنند.

اما با روش های بسیار خوبی می توان کودکان را آماده رفتن به مدرسه کرد.

برخی از خانواده ها با خرید لوازم التحریرهای گرانقیمت- که چیزی به شلوغ شدن بازار این لوازم باقی نمانده- فرزندان شان را شاد و آماده مدرسه رفتن می‌کنند.

اما اگر کودک تان بتواند خودش با هنرمندی، لوازم التحریر معمولی و ساده خود را به لوازمی زیبا و جذاب تبدیل کند، بیشتر از هر کس دیگر لذت برده و برای رفتن به مدرسه آماده می شود.

در اینجا قصد داریم چند روش زیباسازی دفترچه های کودکان را آموزش دهیم.

نوار چسب های رنگی

این نوارچسب ها در بازار به شکل متنوع و رنگ های زیبایی وجود دارند. می توانید برای جلد دفترها از نوارهای پهن و برای پوشاندن مدادها از نوارهای باریک استفاده کنید.

ابتدا طرح مورد نظرتان را در ذهن تان آماده کرده، سپس بر اساس آن، روی دفاتر و مدادها را روکش کنید. لبه های اضافی نوارچسب را نیز با قیچی، کاملا صاف کنید.

ورقه های وینیل طرح چوب

ورقه های وینیل که برای دکوراسیون داخلی استفاده می شوند، برای طراحی دفترچه ها، خوب و عالی هستند.

پشت این ورقه ها را چسب زده و روی جلد دفترتان قرار دهید و لحظه ای آن را محکم نگهدارید تا چسب آن خشک شود، سپس اگر لبه های اضافی دارد، با قیچی بگیرید و آن را صاف کنید.

دفترچه معمولی تان بسیار زیبا و شیک می شود.

دفترهای نقاشی شده

اگر کودک تان به هنر نقاشی علاقه دارد و از کشیدن طرح های مختلف لذت می برد، او را تشویق کنید تا طرحی زیبا روی دفترچه خود کشیده و سپس هر طور که دوست دارد، آن را رنگ آمیزی کند.

این طرح به ویژه برای دفترچه های مخصوص نقاشی و هنر مناسب است.

برچسب های رنگی

می توانید برچسب های رنگی زیبا با طرح های دلخواه درست کرده و به روی دفترچه تان بچسبانید. برای درست کردن این برچسب ها به لوازم زیر نیاز دارید:

" نوارچسبی، کاغذ مومی، مداد یا ماژیک، قیچی، کتاب طراحی (اما اگر طراحی خودتان خوب بود، می توانید از طرح های خودتان استفاده کنید.)، کاغذ استنسیل( که بتوانید طرح های مورد نظرتان از کتاب طراحی را به راحتی کپی برداری کنید)"

روش کار

* ابتدا روی کاغذ مومی تان، با استفاده از کاغذ استنسیل یا بدون آن، طرح های مورد نظرتان را ترسیم کنید. مابین طرح های تان 2 یا 3 سانتی متر فاصله بگذارید (تصویر 1).

* سپس با قیچی طرح های خود را از کاغذ مومی بیرون آورید (تصویر 2).

* اکنون کاغذ مومی را برگردانده و پشت طرح ها (که کمی خطوط شان مشخص است) را با چسب بپوشانید و سپس لبه های طرح های تان را با قیچی صاف کنید.

* برچسب های شما آماده است، هر زمان که بخواهید می توانید آنها را از کاغذهای مومی جدا کرده و به روی جلد دفترهای تان چسبانده و از دیدن آثار هنری خود لذت ببرید (تصاویر 3 و 4).

تزئین دفترچه با طرح های "زن تنگل"

کشیدن طرح های زن تنگل حتی برای افراد مبتدی ساده و بی دردسر هستند. اما اگر بخواهید می توانید از طرح های آماده در بازار که این روزها به فراوانی دیده می شوند، نیز استفاده کنید.

می توانید این طرح های زیبا را روی مقواهای رسم، طراحی و رنگ آمیزی کنید و سپس با قیچی از درون مقوا بیرون آورده و روی دفترتان بچسبانید. یا اینکه فقط روی جلد دفترتان، آن طرح ها را ترسیم کنید.

منجوق دوزی

منجوق و ملیله ها نیز در تزئین دفترچه ها کاربرد دارند، با استفاده از منجوق و ملیله های رنگی و در اندازه های نسبتا متنوع، می توانید جلد دفترهای تان را به زیبایی طراحی کنید.

ابتدا طرح مورد نظرتان را روی جلد دفتر بکشید، سپس آن را منجوق دوزی کنید.

دفترچه های پروانه ای

برای درست کردن این نوع دفترچه- که برای دفترهای نقاشی ایده آل هستند- ابتدا یک کاغذ را برداشته و از وسط تا کنید. سپس یک طرف پروانه را روی آن ترسیم کنید و با قیچی برش بزنید، بدین ترتیب وقتی کاغذ را بازکردید، پروانه تان شکل گرفته است.

اکنون آن را روی دفتر نقاشی تان گذاشته و طرح پروانه را روی دفتر برش بزنید. البته بهتر است این کار را با تیغ موکت بری انجام دهید، تا ورق های کاغذ به راحتی برش بخورند. سپس پروانه تان را به هر رنگ و طرحی که دوست دارید، نقاشی کنید.

گلدوزی

اگر از هنر گلدوزی سررشته دارید، می توانید به جلد دفترچه های تان را با طرح های زیبای گلدوزی شده، جلوه بدهید. ابتدا طرح های مورد نظرتان را روی یک کاغذ سفید، ترسیم کنید.

سپس آن طرح ها را گلدوزی کرده و با قیچی از درون کاغذ بیرون آورید و با چسب مایع به روی جلد دفترچه تان بچسبانید.

حتی می توانید از طرح های کاغذهای رنگی استفاده کرده و آنها را گلدوزی کنید و به دفترچه تان بچسبانید.

 

 

برچسب ها: هنر و خلاقیت، جلد دفتر، تزئین جلد دفترچه، جلد دفترچه، وسایل مدرسه، لوازم التحریر، آماده شدن برای مدرسه تعداد بازديد: 7239 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز