Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:20

28
اسفند
چگونه جذاب‌ترین تخم‌مرغ‌های رنگی را درست کنیم؟

چگونه جذاب‌ترین تخم‌مرغ‌های رنگی را درست کنیم؟

ما می‌توانیم کارهای زیادی برای سرگرم کردن فرزندمان در خانه انجام دهیم. مخصوصا با نزدیک شدن فصل بهار، این علاقه‌مندی‌ها و دغدغه‌ها بیشتر می‌شود، چرا که همه چیز رو به تازه شدن می‌رود.

تحریریه زندگی آنلاین : مدل خرگوش و جوجه

ما می‌توانیم کارهای زیادی برای سرگرم کردن فرزندمان در خانه انجام دهیم. مخصوصا با نزدیک شدن فصل بهار، این علاقه‌مندی‌ها و دغدغه‌ها بیشتر می‌شود، چرا که همه چیز رو به تازه شدن می‌رود. بچه‌ها عاشق تخم‌مرغ رنگی با رنگ‌های شاد و متنوع هستند. پیشنهاد ما استفاده از تخم‌مرغ‌های چوبی یا سفالی و بعد با رنگ اکریلیک نقاشی کردن آنها است. به این ترتیب ماندگاری و دوام بیشتری خواهند داشت. فقط کافی است که بعد از خشک شدن رنگ‌ها، آن‌ها را داخل سبد قرار دهید.

یکی از کارهای جذاب برای شروع فصل بهار، رنگ آمیزی تخم‌مرغ است و در اینجا هم قصد داریم چند مدل زیبای آن را برای شما آموزش دهیم.

وسایل مورد نیاز

 تخم‌مرغ‌های چوبی یا سفالی

 رنگ اکریلیک

 نمد (سفید، صورتی و خرمایی)

 گلوله‌های پنبه‌ای

 چسب حرارتی

 ماژیک مشکی

در اینجا از تخم‌مرغ‌های چوبی استفاده کرده ایم، اما اگر به انواع چوبی آنها دسترسی ندارید، از جنس‌های دیگر آن خریداری کنید.

بیشتربخوانید:

تخم مرغ های کاکتوسی

 

 

مرحله 1

برای خرگوش‌ها بهتر است به تخم‌مرغ‌ها رنگ سفید یا شیری و برای جوجه‌ها رنگ زرد بزنید. بعد از خشک شدن رنگ، طرح خود را با مداد روی تخم‌مرغ بکشید.

مرحله 2

صورت خرگوش‌ها و جوجه‌ها را با ماژیک نوک ظریف مشکی روی تخم‌مرغ‌ها بکشید. قسمت نوک جوجه‌ها را با رنگ آکریلیک نارنجی رنگ کنید.

مرحله 3

حالا نوبت درست کردن گوش‌ها و پاهای خرگوش است. در اینجا از نمد استفاده کرده‌ایم. سپس آنها را با چسب حرارتی به تخم‌مرغ‌ها بچسبانید.

مرحله 4

با چسب حرارتی، گوش‌ها و پاهای خرگوش را بچسبانید. چسب مایع معمولی نیز مناسب است، اما چسب حرارتی انتخاب بهتری است، زیرا سریع هم خشک می‌شود و به خوبی به نمد و چوب می‌چسبد. به جای دُم خرگوش‌ها از توپ‌های پنبه‌ای کوچک استفاده کنید. خرگوش‌ها آماده شدند. جوجه‌ها را هم با ماژیک و رنگ آکریلیک کامل کنید. برای سبد یا سینی مناسب هم می‌توانید از انواع فلزی و یا چوبی استفاده کنید و یا اینکه باز هم با خلاقیت دست به کاری جدید بزنید.

 

تخم‌مرغ‌های فویلی

ابتدا 8 عدد فویل دایره‌ای شکل را برش بزنید. تخم‌مرغ‌ها را آب پز کنید تا حسابی سفت شوند. آنها را داخل فویل‌ها قرار دهید و فویل‌ها را محکم دورشان بپیچید و سفت کنید.

برای یکدست و صاف‌تر شدن سطح فویل‌ها، از پشت یک قاشق استفاده کنید و آن را به نرمی و آرامی روی فویل‌ها بکشید (فقط کمی فشار کافی است و می‌تواند حالت فویل‌ها را صاف کند). حالا با رنگ اکریلیک و یا هر وسیله تزئینی دیگری، فویل‌ها را نقاشی یا تزئین کنید و بگذارید رنگ‌ها خشک شوند.

 

تخم‌مرغ سایه‌دار

یک حلقه فویلی درست کنید (با کمک یک نوار باریک از فویل). فویل حلقه شده را داخل یک لیوان قرار دهید (لیوان پلاستیکی). قرار است که تخم‌مرغ داخل لیوان قرار بگیرد و فویل حلقه شده پایه تخم‌مرغ باشد. حالا تخم‌مرغ را داخل لیوان قرار دهید و کمی رنگ غذا (رنگ دلخواه‌تان) با کمی آب ترکیب کنید و داخل لیوان بریزید به اندازه‌ای که یک سوم سطح تخم‌مرغ به رنگ آغشته شود. بگذارید 10 دقیقه در همان حالت بماند. حالا مقداری آب داخل لیوان بریزید به اندازه‌ای که دو سوم تخم‌مرغ از مایع رنگی پوشانده شود و بگذارید ده دقیقه دیگر بگذرد و در مرحله آخر با اضافه کردن آب بیشتر تمام تخم‌مرغ در مایع رنگی رقیق شده، فرو برود و باز هم 10 دقیقه بگذرد. در نهایت تخم‌مرغ را خارج کنید. ملاحظه می‌کنید که رنگ آن از تیره به سمت روشن حرکت کرده است.این کار را با رنگ‌های دیگر نیز انجام دهید و تعداد تخم‌مرغ‌ها را بیشتر کنید.

بیشتربخوانید:

تخم مرغ رنگی راه راه

 

 

تخم‌مرغ رنگارنگ

از فویل یک مربع 25 × 25 سانتیمتری جدا کنید و آن را روی یک سطح صاف بگذارید. یک فیلتر قهوه را روی فویل قرار دهید (در وسط فویل). چند قطره رنگ غذا را به فیلتر قهوه به طور غیر انتخابی و بی‌نظم بپاشید. سعی کنید از دو یا سه رنگ متفاوت استفاده کنید. یک تخم‌مرغ آب پز شده سفت را ابتدا کمی مرطوب کنید و بعد در مرکز فیلتر قهوه بگذارید. حالا فیلتر قهوه را همزمان با فویل به دور تخم‌مرغ بپیچید و فویل را حسابی روی سطح آن سفت کنید.

بگذارید که 10 – 8 دقیقه در همان حال بماند و بعد فویل را باز کنید. تخم‌مرغ به شکل رنگی رنگی و یک ترکیب خیلی زیبا، رنگ آمیزی شده است. همین کار را با تخم‌مرغ‌های بیشتر و رنگ‌های متنوع تکرار کنید.

برچسب ها: نوروز، عید نوروز، تخم مرغ رنگی، سفره هفت سین، خرگوش، تزیین تخم مرغ، تزیین هفت سین تعداد بازديد: 400 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز