Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 10:40

13
اسفند
خلاقانه‌ترین مدل های تزئین تخم مرغ + تصاویر

خلاقانه‌ترین مدل های تزئین تخم مرغ + تصاویر

چون تخم و تخمه نمادی از نطفه و نژاد است و در روز جشن تولد آدمیان تخم مرغ تمثیلی از نطفه باروری است که بزودی باید جان بگیرد تا زایش کیهانی انجام پذیرد.

تخم‌مرغ رنگی معمولاً یک تخم مرغ طبیعی (و گاه مصنوعی) است که آن را با روش‌های گوناگون تزئین می‌کنند و در جشن‌هایی مانند نوروز و عید پاک استفاده می‌شود. اغلب هنگام نوروز و در سفره هفت سین برای زیبایی به کار می‌رود. برای رنگ آمیزی آن از مواد طبیعی مانند: لبو، پوست انار، زرد چوبه و … و یا رنگ‌های شیمیایی استفاده می‌کنند.

در سال ۱۳۹۴ در تهران ۳۰۰۰ تخم مرغ رنگی به نمایش گذاشته شد.

انواع سفید و رنگین آن باید زینت بخش خوان نوروزی باشد. چون تخم و تخمه نمادی از نطفه و نژاد است و در روز جشن تولد آدمیان تخم مرغ تمثیلی از نطفه باروری است که بزودی باید جان بگیرد تا زایش کیهانی انجام پذیرد. پوست تخم مرغ خود نمادی از آسمان و طاق کیهان است. میترا نیز بنابر اسطوره از تخم کیهانی بوجود آمد.

 در روستا‌ها رسم بر این است که یکی از تخم مرغ‌ها را بر روی آیینه می‌گذارند و اعتقاد دارند که در هنگام تحویل سال وقتی که گاو آسمانی کره زمین را شاخی به شاخ دیگر خود می‌افکند، تخم مرغ بر روی آیینه خواهد جنبید.

بیشتر بخوانید:

آموزش رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین

ایده های تزئین تخم مرغ با برگ های طبیعی

ایده های جدید تزیین تخم مرغ هفت سین

 

 
 

منبع: تالاب

برچسب ها: عید نوروز، سفره هفت سین، تزئین تخم مرغ، تخم مرغ هفت سین، مدل های تزئین سفره هفت سین تعداد بازديد: 697 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز