Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 01:48

30
آذر
مهمانی هندوانه

مهمانی هندوانه

یکی از خوراکی‌های شب یلدا هندوانه است. در اینجا شما را با چند نمونه از تزئینات مختلف هندوانه‌ای آشنا می‌کنیم تا امسال، به نوعی دیگر شب یلدای‌تان را هندوانه‌ای کنید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

یک سماور هندوانه

اگر دوست دارید شب یلدا خلاقیت به خرج دهید و به شکلی دیگر سفره یلدای تان را بچینید، این سماور هندوانه ای ایده ای کاملا نو و خلاقانه است.

برای درست کردن آن مراحل زیر را دنبال کنید:

مواد مورد نیاز

هندوانه (سعی کنید، هندوانه ای تهیه کنید که تقریبا بیضی شکل باشد)، چاقو، نوار رنگی یا بندی نازک، تیغ مقوابری، یک عدد شیرآب، قاشق، آب هندوانه

طرز ساخت

1- ابتدا هندوانه تان را کاملا زیر شیر آب بشویید و با پارچه ای خشک کنید.

2- به وسیله تیغ مقوابری یا یک چاقوی کاملا تیز، دو طرف هندوانه را با ضخامت 3/5 سانتی متر برش بزنید، در ضمن یک طرف هندوانه باید در حد بخش سفید آن برش زده شود.

زیرا این قسمت، پایه سماور خواهد بود و باید محکم روی سینی یا هر ظرف دیگر باقی بماند.

3- اکنون با قلم دورادور هندوانه را- دو خط بالا و دو خط پایین- خطوطی ترسیم کنید تا بدین ترتیب ظاهر یک سماور فلزی را شبیه سازی کرده باشید.

روی این خطوط را با نوار تزئینی بپوشانید.

4- سپس با استفاده از قاشق، داخل هندوانه را کاملا خالی کنید و تکه های هندوانه را به صورت آب میوه یا پوره له شده هندوانه درآورید.

5- اکنون یک طرف هندوانه و در قسمت پایین، حفره ای به اندازه توپی شیرآبی که آماده کرده اید، برش بزنید.

مراقب باشید، برش تان کاملا اندازه توپی شیرآب باشد و شیر آب را در آن محل قرار دهید به طوری که محکم سرجایش باقی بماند.

6- در پایان سماور هندوانه ای تان را روی یک سینی و یا ظرفی قرار داده و درون آن را پر از آب هندوانه کنید و سماور را روی میزی که برای شب یلدا چیده اید، بگذارید.

هر کدام از مهمان هایتان که مایل باشند می تواند لیوان خود را پر از آب هندوانه کرده و از این نوشیدنی خوش طعم لذت ببرد (تصاویر 1 و 2).

کالسکه هندوانه

اگر شما به تازگی ازدواج کرده اید و دوست دارید میز شب یلدای دو نفری تان را زیبا کنید، می توانید کالسکه ای زیبا از هندوانه درست کنید.

مواد لازم

یک هندوانه گرد بی دانه بزرگ، و یک هندوانه بسیار کوچکتر، چاقو، ماژیک سبز، سنگ های تزئینی، روبان، دو عدد چوب کوچک، دو مجسمه عروس و داماد و دو مجسمه اسب، سوزن ته گرد، تاج تزئینی و شمع (در صورت تمایل)

طرز تهیه

1- هندوانه و باقی میوه ها را کاملا تمیز بشویید.

2- سپس دو طرف هندوانه را برش بزنید. یک طرف هندوانه را فقط قسمت سفید آن برش زده شود تا به راحتی روی سینی قرار گیرد.

سپس داخل هندوانه را کاملا خالی کنید. می توانید این کار را با قاشق های مخصوص انجام دهید و تکه های هندوانه را به شکل توپ از درون پوست هندوانه خارج کنید و در ظرفی جداگانه روی میز بگذارید.

3- با استفاده از چاقو، در و پنجره برای هندوانه درست کنید و روی کالسکه هندوانه ای طرح های زیبایی حکاکی کنید. اکنون با استفاده از سنگ های تزئینی، هندوانه را تزئین کنید.

4- با استفاده از هندوانه کوچکتر، چهارچرخ برای کالسکه آماده کرده و آنها را هم با سنگ های تزئینی، تزئین نمایید. سپس با سوزن ته گرد به هندوانه بزرگتر بچسبانید.

5- اکنون با کمک دو چوب کوچک و نواری نازک، اسب ها را  به هندوانه متصل کنید و تاج زیبا را هم روی کالسکه قرار دهید.

6- در پایان، مجسمه های عروس و داماد و اسب ها را که با روبان های زیبا آراسته اید، کنار کالسکه بگذارید.

سفره رومانتیک شب یلدای تان را می توانید با این کالسکه زیبا تزئین کنید. می توانید چند شمع زیبا هم کنار آن بگذارید (تصاویر 3 و 4).

ناخن های هندوانه ای

مسلما خودتان هم دوست دارید، در مهمانی شب یلدا زیبا باشید. ناخن های تان را می توانید با طرح زیبای هندوانه تزئین کنید و در این مورد هم خلاقیت به خرج دهید.

برای این کار ابتدا روی تک تک ناخن های تان، دو لایه  لاک قرمز رنگ بمالید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند.

سپس روی نوک ناخن تان، لاک سفید رنگ بمالید و پس از اینکه خشک شد، با دقت بسیار زیاد، روی نصفی از رنگ سفید نوک ناخن تان، لاک سبز رنگ روشن بمالید، به طوری که خط نازکی از رنگ سفید نمایان بماند.

اکنون روی بخش سبز رنگ، با استفاده از لاک سبز تیره، خطوط راه راه ترسیم کنید.

در انتها با استفاده قلم خوشنویسی سیاه رنگ، نقطه های سیاه که نشاندهنده تخم های هندوانه هستند، روی قسمت قرمز رنگ ناخن تان ترسیم کنید (تصویر 5).

 

برچسب ها: هنر و خلاقیت، تزئینات شب یلدا، تزئین هندوانه شب یلدا، تزئین سفره شب یلدا، ساخت سماور از هندوانه، ساخت کالسکه از هندوانه، طرح ناخن هندوانه تعداد بازديد: 1439 تعداد نظرات: 4

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز