Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:58

24
شهریور
آویز گل کاغذی

آویز گل کاغذی

آویزهای گل کاغذی به دیوارهای خالی و ساده، رنگ و تنوع می‌افزایند و در ضمن با این آویزها می‌توانید، فضای اتاق مهمانی‌های تولد، عروسی و یا هر جشن دیگر را تزئین کنید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

آنها را می‌توانید به صورت افقی روی دیوار آویزان کنید و یا چند آویز گل را به شکل عمودی کنار هم روی دیوار بگذارید (شکل 1).

لوازم مورد نیاز

الگوی گل‌های کوچک و بزرگ و برگ، کاغذ کپی، مقوای کاردستی و رنگ‌های متنوع، مداد، قیچی کاغذ، کاغذ کرپ (الیاف درشت)، چسب داغ تفنگی، طناب بافته شده با ضخامت 1.52 و طول 100 سانتی‌متر، یک متر روبان برگ (اختیاری)

روش ساخت

ساخت گل‌های کوچک و برگ‌ها

مرحله1

الگوهای گل‌های کوچکی را که از قبل آماده کرده‌اید روی مقواهای کاردستی از رنگ دلخواه‌تان گذاشته و طرح گل مورد نظرتان را از درون آن برش بزنید (شکل‌های 2 و 3).

 

نکته: بنابر آویزگلی که می‌خواهید درست کنید باید به اندازه کافی گل و برگ برش بزنید. در اینجا ما قصد داریم آویزگلی به طول یک متر و بیست سانتی‌متر آماده کنیم.

بنابراین به حدود 20 گل کوچک و بزرگ از رنگ‌های متنوع نیاز داریم. گل‌ها در گروه‌های سه‌تایی با فاصله 5 تا 7 سانتی‌متر از یکدیگر روی طناب قرار می‌گیرند.

مرحله 2

گلبرگ‌های گل را به شکل قیف جمع کنید و انتهای آن را با چسب داغ محکم کنید.

مانند شکل 4، انواع برگ‌ها و گل‌ها را آماده کنید. سپس برخی از گل‌ها را به شکل قیف درآورید و همچنین برگ‌ها را از وسط تا بزنید.

مرحله 3

یک نوار از کاغذ کرپ (الیاف درشت) به طول و عرض 12 سانتی‌متر برش بزنید (شکل 5).

مرحله 4

اکنون آن را 5 سانتی‌متر به 5 سانتی‌متر تا بزنید تا به شکل 6 برسید.

مرحله 5

 در این مرحله روی یک طرف کاغذ، برش‌های نازک ایجاد کنید (شکل7).

 

سپس نوار را کاملا بچرخانید و انتهای آن را  با چسب داغ محکم کنید (شکل 8).

مرحله 6

اکنون انتهای این نوار برش زده شده را به وسط گل‌های آماده شده تان بچسبانید (شکل 9).

مرحله 7

این بخش اختیاری است. می‌توانید لبه  گلبرگ‌های گل قیفی‌تان (که البته شبیه زنگوله شده است) را به سمت داخل تا بزنید و شکل فنجان به آن بدهید (شکل 10).

ساخت گل‌های بزرگ

مرحله 8

برای برش زدن گل‌های بزرگ، درست مانند گل‌های کوچک، از الگوهای آماده شده استفاده کنید و آنها را از مقواهای رنگی کاردستی برش زده و درآورید (شکل 11).

مرحله 9 

با استفاده از مراحل 3 تا 5، پرچم‌های گل کاغذی‌تان را آماده کنید و با چسب داغ به مرکز گل‌های بزرگ بچسبانید (شکل 12).

مرحله 10

اکنون گلبرگ های گل بزرگ را جمع کرده و گل را به شکل زنگوله درآورید (شکل 13).

طرز ساخت برگ پیچک (اختیاری)

اگر مایل باشید می‌توانید دورادور طناب‌تان را با روبان برگ بپوشانید و در انتهای هر طرف حدود 8 سانتی‌متر نیز اضافی بگذارید.

هر دو طرف طناب که روبان برگ روی آن قرار گرفته را با چسب داغ محکم کنید (شکل 14).

مرحله آخر

اکنون تمام گل‌های آماده شده را به روی طناب با استفاده از چسب داغ بچسبانید. این کار را متنوع انجام دهید تا آویزگل‌تان زیباتر شود (شکل 15).

 

برچسب ها: آموزش هنر، هنر و خلاقیت، تزئینات، حلقه گل، آویز گل، آموزش گل کاغذی، آویز گل کاغذی تعداد بازديد: 3589 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز