Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 13:56

18
مرداد
کمربند گل پارچه ای (2)

کمربند گل پارچه ای (2)

در قسمت دوم مقاله، به ادامه آموزش دوخت کمربند گل پارچه‌ای می‌پردازیم. امیدواریم که از این آموزش ساده بهره کافی را ببرید و حتما آن را درست کنید و از آن استفاده کنید.

اکنون انتهای نوار پارچه ای مخصوص ساخت گل را صاف گرفته و چند بار به صورت اریب تا بزنید و این کار را آنقدر ادامه دهید تا دایره وار به شکل گلبرگ اطراف مرکز گل قرار گیرند.

البته مراقب باشید که مانند مرکز گل پیچانده نشوند و گلبرگ ها کاملا صاف و مشخص باشند. وقتی به انتهای کار رسیدید، بخشی از نوار را باقی بگذارید و سپس به سمت پشت کار تا بزنید (تصویر 11). 

اکنون مجددا با نخ و سوزن، به طوری که نخ دیده نشود، گلبرگ ها را کاملا محکم کنید. مراقب باشید تمام گلبرگ ها را با نخ طوری بدوزید که کاملا سرجای خود ثابت بمانند.

وقتی دوخت به پایان رسید انتهای نخ را سرقایمی زده و باقیمانده نخ را قیچی کنید (تصویر 12). 

اکنون یک تکه پارچه 12 در12 سانتی متری برش زده و آماده کنید (تصویر 13). 

آن را از وسط تا کرده و به شکل منحنی،  دو لبه پارچه را – از یک گوشه به طرف گوشه دیگر – بدوزید. حدود نیم سانتی متر هم زاپاس (جای دوخت) بگذارید (تصویر 14). 

لبه اضافی را قیچی، کار را به رو کرده و آن را با اتو کاملا پرس نمایید (تصویر 15). 

بخش صاف کار را چند چین کوچک بزنید و با سوزن محکم کنید. این تکه پارچه قرار است نقش برگ گل را بازی کند (تصویر 16). 

اکنون نوار پارچه ای دیگر را برداشته و دو حلقه D شکل را از یک طرف آن رد کنید و سر نوار را تا زده و با سوزن محکم نگه دارید. سپس انتهای برگی را که آماده کرده اید، مابین تای این نوار پارچه ای بگذارید و با دوخت، آن را ثابت کنید (تصویر 17). 

انتهای بخش تا شده نوار را نیز با دو ردیف دوخت، کاملا محکم کنید (تصویر 18). 

اکنون گل پارچه ای را که از قبل آماده کرده بودید، روی این بخش نوار که درون حلقه رفته، قرار دهید و با نخ و سوزن، بخیه های تمیزی از طرف پشت کار بزنید. به طوری که نخ از روی کار معلوم نشود.

در ضمن در پایان کار، حلقه ها هم زیر گلبرگ های گل قرار گرفته و پنهان باقی می مانند (تصویر 19). 

اکنون طرف دیگر کمربند را از درون حلقه ها که زیر گل است رد کنید و از درون یکی از حلقه ها بیرون بکشید (تصاویر 20 و 21). بدین ترتیب هر وقت بخواهید می توانید کمرتان را شل و یا سفت کنید. 

 

 

 

برای خواندن بخش اول -کمربند گل پارچه ای- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: آموزش هنر، هنر و خلاقیت، هنر در خانه، کار دستی، آموزش خیاطی، هنر دستی، کمربند گل پارچه ای تعداد بازديد: 2778 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز