Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 06:44

5
خرداد
آبرنگ بی خطر بسازید

آبرنگ بی خطر بسازید

جای هیچ تردیدی نیست که کودکان هنرمند و دانشمند هستند. آنها عاشق تصور و اکتشاف هستند و همیشه کلی سوال دارند که از شما بپرسند.

 

اجازه دهید دانشمند کوچولوی تان با آزمایش، رنگ های منحصر به فرد خود را به وجود آورد

جای هیچ تردیدی نیست که کودکان هنرمند و دانشمند هستند. آنها عاشق تصور و اکتشاف هستند و همیشه کلی سوال دارند که از شما بپرسند. درضمن یکی از کارهایی که این کوچولوها دوست دارند، نقاشی کردن تصورات شان است. اگر آنها نقاشی آبرنگ می خواهند، می توانید در خانه، برایشان آبرنگ هایی بی خطر بسازید. البته این کار را با کمک کودک تان انجام دهید تا بعدها از نقاشی هایش بیشتر لذت ببرد.

مواد لازم

1.5 فنجان از جوش شیرین

یک سوم فنجان سرکه

1 قاشق غذاخوری شیره ذرت

رنگ غذا در رنگ های مختلف

پالت نقاشی ( از لوازم التحریری ها قابل خریداری است)

خلال دندان

قلم مو

کاغذ

مرحله اول

درون ظرفی، آرام آرام جوش شیرین را به سرکه اضافه کرده و آنها را با هم مخلوط کنید. واکنش شیمیایی بین سرکه و جوش شیرین باعث می شود که صدای فش فش از آن بلند شود و دانشمند کوچولوی تان هیجان زده شود. اکنون  شیره ذرت را اضافه کنید و مخلوط را کاملا هم بزنید. جوش شیرین معمولا به سرعت ته نشین می شود، به همین دلیل باید در هر مرحله از کار،  مخلوط را دایم هم بزنید. (تصویر 1 )

تصویر 1

 

مرحله 2

وقتی مخلوط تان یکدست شد، آن آماده است. بنابراین در هر یک از فضاهای گرد پالت نقاشی، کمی از مخلوط آماده شده تان بریزید. این کار را می توانید با قاشق و یا سرنگ انجام دهید. ( تصویر2)

تصویر 2

 مرحله 3

اکنون در هر فضای گرد پالت، یک قطره رنگ خوراکی بریزید. این لحظه بهترین فرصت برای شماست که در مورد ترکیب رنگ ها با کودک تان صحبت کنید. مثلا اینکه ترکیب رنگ قرمز و زرد، نارنجی به وجود می آورد. اجازه دهید دانشمند کوچولوی تان با آزمایش، رنگ های منحصر به فرد خود را به وجود آورد. (تصویر3)

تصویر 3

 مرحله 4

با استفاده از خلال دندان، مخلوط تان را کاملا هم بزنید و پالت رنگ را به مدت 24 ساعت در جایی قرار دهید تا رنگ ها سفت شوند. (تصویر4)

تصویر4

 مرحله 5

وقتی آبرنگ تان آنقدر سفت شد که توانستید آن را لمس کنید، آنها آماده استفاده هستند. قلم موی خود را درون آب کرده و به روی پالت رنگ بزنید و به کودک هنرمند و باهوش تان نقاشی کردن با آن را یاد بدهید و از لحظات کنار هم بودن لذت ببرید. ( تصویر5)

تصویر 5

برچسب ها: هنر و خلاقیت، آبرنگ، ساخت آبرنگ، نقاشی با آبرنگ، استفاده از آبرنگ، رنگ های آبرنگی، طرح آبرنگی تعداد بازديد: 3204 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز