Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:27

11
اردیبهشت
با لباس های دور ریختنی قالیچه بسازید

با لباس های دور ریختنی قالیچه بسازید

لباس ها یا تی شرت های کهنه تان را دور نریزید. با آنها می توانید با روشی ابتکاری و در عین حال آسان، قالیچه یا پادری ببافید. برای بافت قالیچه ای با قطر 76 سانتی متر، چند ابزار ساده لازم دارید:

 

لباس ها یا تی شرت های کهنه تان را دور نریزید. با آنها می توانید با روشی ابتکاری و در عین حال آسان، قالیچه یا پادری ببافید. برای بافت قالیچه ای با قطر 76 سانتی متر، چند ابزار ساده لازم دارید:

* 6 یا 7 تی شرت کهنه: پنبه ای آنها بهتر است. اما جنس های دیگر هم کاربرد دارد.

* یک هولاهوپ یا یک مقوای نازک با قطر 76 سانتی متر که برابر با قطر قالیچه مان باشد.

* قیچی

در انتخاب رنگ دقت کنید. به کار بردن تعداد رنگ های زیاد کار را حتما جذاب تر نمی کند. سعی کنید کارتان هماهنگی داشته باشد.

روش بافت

* تی شرت هایتان را مانند شکل 1 باز کرده و از آن نوارهای باریکی به پهنای 2.5 تا 5 سانتیمتر برش بزنید. برای اتصال نوارها به یکدیگر، انتهای هر یک، برش کوچکی زده و مانند شکل 2 از درون یکدیگر بکشید و سپس نوارها را به صورت کلاف درآورید.

* اگر هولاهوپ ندارید، با استفاده از یک حلقه مقوایی به وسیله متصل کردن چند قطعه از مقوا، حلقه مورد نیازتان را درست کنید. مانند شکل 3، روی مقوا دایره ای به قطر 76 سانتی متر رسم کنید. ( از پرگار هم می توانید استفاده کنید. ) سپس دایره را به چهار قسمت مساوی و هر قسمت را به 10 بخش تقسیم کنید. بدین ترتیب برای دایره 20 قطر می کشید.

* اطراف دایره حدود 2.5 تا 5 سانتیمتر فضای خالی بگذارید و روی خط های کشیده، شکاف های کوچکی با استفاده از کاتر یا قیچی ایجاد کنید.  و به روی این خطوط ترسیم شده، نخ بکشید و به وسیله شکاف های ایجاد شده ، نخ ها را سر جای خود محکم نگهدارید. اگر هم از هولاهوپ استفاده می کنید باید نخ ها را به دور حلقه کاملا محکم ببندید و در پایان کار با قیچی از هولاهوپ جدا کنید.

* بافت را شروع کنید.

برای شروع کار یک جهت - جهت عقربه های ساعت یا خلاف آن را – انتخاب کنید. در چند دور اول نخی به دور دو نخ بتابید تا مرکز کار شکل بگیرد( شکل 4 و 5 ). سپس در رج های بعد، نوارهایی از تی شرت را که آماده کرده بودید مانند شکل دور نخ ها رد کنید(شکل6). کار را تا آنجا ادامه دهید که نخ ها کاملا پوشانده شوند(شکل7). وقتی به انتها رسیدید، گره های محکم بزنید تا بافت تان باز نشود. برای تزیین قالیچه تان می توانید چند منگوله درست کنید و به قالیچه تان بدوزید.

 

برچسب ها: هنر، هنر و خلاقیت، ایده های خلاقانه، خلاقیت و نوآوری، بافت قالیچه، درست کردن قالیچه، نوآوری، کارهای دستی تعداد بازديد: 5136 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز