Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 05:56

19
اردیبهشت
از صابون قدیمی، صابون جدید بسازید

از صابون قدیمی، صابون جدید بسازید

در هر خانه ای همیشه تکه های کوچکی از صابون مصرف شده باقی می ماند که گاهی اوقات به دلایل اسراف نکردن نمی خواهیم آنها را دور بریزیم اما استفاده از آن تکه های کوچک صابون هم سخت است.

 

در هر خانه ای همیشه تکه های کوچکی از صابون مصرف شده باقی می ماند که گاهی اوقات به دلایل اسراف نکردن نمی خواهیم آنها را دور بریزیم اما استفاده از آن تکه های کوچک صابون هم سخت است. در این مبحث طی چند مرحله به شما یاد می دهیم که چگونه از این تکه های صابون به جامانده، دوباره صابونی خوب و مناسب بسازید:

1- تکه های صابون را بسیار ریز، خرد و یا رنده کنید. (شکل1)

2- قبل از ادامه کار حتما دستکش پلاستیکی و یا از نوع لتکس به دست کنید. ( شکل2)

3- قالب هایی – از هر شکل و مدل که دوست دارید- آماده کنید و به روی آن اسپری سبزیجات بپاشید. ( این اسپری با استفاده از روغن سبزیجات و یا زیتون آماده می شود. ) (شکل3)

4- یک ظرف را پر از آب کرده و روی گاز بگذارید و اجازه دهید به جوش آید. سپس یک ظرف پر از آب دیگر که دمای آب آن 76 تا 82 درجه است، درون ظرف پر از آب جوش بگذارید. سپس صابون خرد یا رنده شده را به آب ظرف دوم بیافزایید و آرام و یکنواخت آن را هم بزنید. مراقب باشید، آب این ظرف به نقطه جوش نرسد. (شکل 4)

5-بعد از اینکه صابون و آب کاملا مخلوط شد، حرارت شعله اجاق گاز را کم کنید و صبر کنید تا مایع صابون آهسته بجوشد. آنقدر باید ظرف آب و صابون را هم بزنید، تا تکه های صابون کاملا در آب حل شوند.

6- در این مرحله ماده خوشبو کننده ای را می توانید به ظرف آب و صابون بیفزایید. این افزودنی می تواند گل اسطوخودوس یا رنگ غذا و غیره باشد. دوباره محلول آب و صابون را هم بزنید تا افزودنی استفاده شده کاملا به خورد مواد برود. (شکل5)

7- سپس محلول آب و صابون را به درون قالب هایی که از پیش آماده کرده بودید، بریزید و با پوششی پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید که کاملا سرد شود. (شکل6)

8- پس از 24 ساعت، صابون ها را از قالب درآورده و آنها را به مدت 3 تا 4 هفته در مکانی بگذارید تا کاملا خشک شوند. اکنون صابون شما آماده است. بدین ترتیب می توانید تکه های باقیمانده صابون را در منزل بازیافت کنید. (شکل 7)

 

 

برچسب ها: هنر و خلاقیت، خلاقیت و نوآوری، ساخت صابون، صابون سازی، استفاده از صابون، صابون معطر، صابون خرد شده، بازیافت صابون تعداد بازديد: 23187 تعداد نظرات: 3

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز