Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 04:16

30
شهریور
ظروف شيشه‌ای مربا

ظروف شيشه‌ای مربا

هر یك از ظرف‌های شیشه‌ای را روی یك دستمال آشپزخانه به صورت خوابیده قرار دهید و بعد با خمیر دورگیر شروع كنید به كشیدن خطوط مشخص‌شده از طرح هر میوه.

ظروف شیشه‌ای قدیمی خود را با طرح‌های زیبا و درخشان از میوه‌ها، رنگ‌آمیزی كنید و انواع مرباها را در آنها نگهدای كنید. حتی می‌توانید با رنگ‌آمیزی شیشه و پركردن آن با مربا، یك هدیه خوب به كسی كه دوستش دارید، بدهید.

 

 

                                                                                          

وسایل مورد نیاز 

ظرف شیشه‌ای ساده مربا؛ رنگ شیشه‌ای با پایه آب، قرمز، آبی تیره، زرد، سبز روشن، بنفش، صورتی و نارنجی؛ خمیر دورگیر طلایی؛ كاغذ سفید؛ نوار چسب كاغذی؛ دستمال كاغذی؛ خودكار؛ دستمال آشپزخانه؛ مداد فرم؛ قیچی؛ قلم‌موی نازك نقاشی  و ظرف آب.

 

آماده كردن شیشه

1-‌ ظروف مخصوص مربا را بشویید.

2- با مداد نرم روی چند تكه كاغذ، طرح چند میوه را بكشید.

3-‌ دور تا دور كاغذها را با قیچی كوچك كنید تا برای قرار گرفتن درون ظرف شیشه‌ای مربا، اندازه باشد.

4-‌ كاغذها را داخل ظروف شیشه‌ای بچسبانید، كاغذها اصلاً نباید تاخوردگی و چین و چروك داشته باشند تا طرح به طور كامل روی شیشه هویدا باشد.

 

كشیدن خطوط

1-‌ هر یك از ظرف‌های شیشه‌ای را روی یك دستمال آشپزخانه به صورت خوابیده قرار دهید و بعد با خمیر دورگیر شروع كنید به كشیدن خطوط مشخص‌شده از طرح هر میوه. دقت كنید كه تیوب حاوی دورگیر را به طور یكنواخت و بسیار نرم فشار دهید. میزان پخش شدن دورگیر روی شیشه بستگی به رطوبت و دمای اتاق كارتان دارد. شرایط ایده‌آل برای این كار اتاق گرم و خشك است.

2-‌ خمیر دورگیر طلایی را به آهستگی و با دقت روی خطوط بكشید. اجازه دهید یك طرف كار خشك شود و بعد به سراغ سمت دیگر ظرف بروید. قسمت‌های اضافی خطوط را بعد از خشك شدن می‌توانید با نوك یك چاقوی آشپزخانه پاك كنید. بعد از اتمام كار دورگیری، اجازه دهید تا كارتان خشك شود.

 

رنگ‌آمیزی ظروف

1-‌ هر یك از ظرف‌ها را به شكل خوابیده روی دستمال بگذارید و بین خطوط را طبق طرح اصلی با رنگ شیشه نقاشی كنید. از قرمز برای توت فرنگی، از آبی تیره برای رنگ زمینه، بنفش برای آلوها، زرد برای لیمو و نارنجی برای پرتقال. رنگ‌آمیزی هر بخشی كه تمام شد چیزی حدود 20 دقیقه طول می‌كشد تا خشك شود و بعد به كار خود ادامه دهید. بعد از تمام شدن كار و خشك شدن تمام رنگ‌ها، ظرف را بشویید و بعد آن را با یك دستمال تمیز و خشك پاك كنید تا خوب برق بیفتد.

2-  قسمت‌های ضخیم‌تر و سخت‌تر دو روز طول می‌كشد تا خشك شوند. روی خطوط دورگیری شده را رنگ شیشه بی‌رنگ بمالید تا محكم‌تر شوند و به راحتی آسیب نبینند.

 

برچسب ها: آموزش هنر، ظرف شیشه‌ای ساده مربا، نقاشی روی ظروف، رنگ آمیزی ظروف، نقاشی روی شیشه، ویترای، تزئین ظروف آشپزخانه تعداد بازديد: 3972 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کار هنری چیست؟

فیلم روز
تصویر روز