Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 17:30

22
آذر
کلاه كودك

کلاه كودك

بخش عمده حرارت بدن از طریق سر خارج می‌‌شود، به همین دلیل هم گرم ماندن سر کودک در روزهای سرد زمستان که او در فضای بیرون قرار دارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

 تحریریه مجله کودک سالم

 

 

بخش عمده حرارت بدن از طریق سر خارج می‌‌شود، به همین دلیل هم گرم ماندن سر کودک در روزهای سرد زمستان که او در فضای بیرون قرار دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. این کلاه پشمی را می‌‌توان در یک چشم به هم زدن درست کرد و منگوله بالای آن و دوخت‌‌های دست دوزش موجب خاص شدن آن می‌‌شوند.

لوازم مورد نیاز

مداد و کاغذ پوستی

لوازم خیاطی و چرخ خیاطی

30 سانتی متر پارچه پشمی آبی

30 سانتی متر پارچه پشمی سفید

نخ ابریشمی آبی کمرنگ و سفید

نکته: الگو دارای 5/1 سانتیمتر جای درز است و این کلاه برای یک کودک سه ماهه مناسب است.

روش كار

1– الگو را بر کاغذ پوستی بکشید و آن را بزرگ کنید. یک تکه از پارچه آبی و یک تکه از پارچه سفید را ببرید. برای اینکار بهتر است الگو را تا کنید. همچنین از باقی ماده هر پارچه، مقداری را برای منگوله در نظر بگیرید.

2– تکه‌‌های منگوله را بر روی یکدیگر قرار دهید. از روی قسمت‌‌های نقطه چین و مشخص شده آنها را به یکدیگر بدوزید سپس برش‌‌های موازی از گوشه‌‌های بیرونی به سمت خط‌‌های دوخته شده ایجاد کنید. هر برش باید حدود 6 میلی‌متر از یکدیگر فاصله داشته باشند تا ریسمان‌‌هایی مجزا از هم شکل بگیرند. از قسمت پهن تر منگوله را به سمت قسمت باریک‌تر جمع کنید، سپس منگوله را با چند دوخت محکم کنید.

3– با پارچه سفید شروع کنید. درزهای تکه‌‌های کوچک بالایی را به یکدیگر بدوزید، سپس منگوله را به قسمتی که درزها با یکدیگر تلاقی پیدا می‌‌کنند بدوزید. حال تکه بزرگتر را از پشت به این دو تکه وصل کنید. تمام تکه‌‌ها باید در قسمت بالای کلاه خیلی تمیز با یکدیگر تلاقی پیدا کنند.

4- قسمت آبی را نیز درست به همین شکل درست کنید. سپس آن را داخل قسمت سفید قرار دهید و مطمئن شوید که پارچه به رو است و لبه‌‌های پایینی دقیق بر یکدیگر منطبق هستند. درزهای پایین را با سوزن ته گرد به یکدیگر وصل کنید، سپس با چرخ خیاطی آنها را به هم بدوزید.

حتما قسمتی را ندوخته باقی بگذارید تا بتوانید کلاه را به سمت رو برگردانید.

5– کلاه را به رو برگردانید و سپس قسمت دوخته نشده را بدوزید تا دوخت اصلی کلاه کامل شود.

6– با استفاده از یک سوزن بزرگ و نخ گلدوزی ابریشمی آبی و سفید، دور درز پایینی کلاه دوخت‌‌های بزرگ اما تمیز ایجاد کنید. با اینکار، لبه پایینی کلاه صاف خواهد ماند.

 

برچسب ها: کلاه پشمی، کلاه کودک، کلاه زمستانی کودک، کلاه آبی، کلاه دخترانه تعداد بازديد: 855 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز