Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:42

24
اسفند
تخم‌ مرغ های رنگی

تخم‌ مرغ های رنگی

رنگ كردن تخم‌مرغ‌های هفت‌سین به روش‌های مختلف، از آن دسته كارهای جذاب و پرطرفدار است كه از سال‌ها پیش، مورد توجه همگان بخصوص بچه‌ها بوده است. برای رنگ كردن تخم‌مرغ‌، به شكل كاملاً یكدست و با رنگ‌های شفاف و زنده، چندین روش وجود دارد.

مانی یزدان‌پرست

 

رنگ كردن تخم‌مرغ‌های هفت‌سین به روش‌های مختلف، از آن دسته كارهای جذاب و پرطرفدار است كه از سال‌ها پیش، مورد توجه همگان بخصوص بچه‌ها بوده است. برای رنگ كردن تخم‌مرغ‌، به شكل كاملاً یكدست و با رنگ‌های شفاف و زنده، چندین روش وجود دارد كه به ترتیب زیر بیان خواهد شد:

در ابتدا، باید این نكته را یادآور شد كه معمولاً جنس تخم‌مرغ نسبت به رنگ مقاوم است و رنگ پذیری آن خیلی دشوار می‌باشد. در عین حال، جنس تمامی آن‌ها با یكدیگر تفاوت دارد و اگر احساس می‌كنید كه تخم‌مرغی، خیلی نامنظم رنگ را به خود می‌گیرد، از رنگ كردن آن صرف‌نظر كنید و آن را به مصرف دیگری برسانید.

نكته‌ی مهم دیگری كه باید در نظر بگیرید، خودداری از شستن تخم‌مرغ پس از خوب رنگ نگرفتن و استفاده‌ی مجدد از آن در محلول رنگ است. اگر تخم‌مرغ به هر دلیلی به شكل دلخواه رنگ نشد، مطمئناً از شستن و دوباره رنگ كردن آن، نتیجه‌ی مطلوب نخواهید گرفت؛ پس این كار را نكنید! 

در روش‌هائی كه برای رنگ كردن تخم‌مرغ عنوان می‌‌شود، هیچ مشكلی در استفاده از تخم‌مرغ خام وجود ندارد و با گذشت زمان نیز دچار خرابی و بوی بد نخواهد شد. فقط، بهتر است كه مدتی در مكانی ثابت بماند تا داخلش خشك شود. اولین و ساده‌ترین راه برای این كار، استفاده از رنگ‌های پودری مخصوص تخم‌مرغ است كه طبق دستور روی بسته عمل خواهید كرد. اما این مطلب، برای عزیزانی است كه دسترسی به پودرهای مخصوص رنگ كردن تخم‌مرغ ندارند. 

استفاده از كاغذكشی نیز، روش راحت و مطلوبی است. اما روش قدیمی- كه تخم‌مرغ را داخل كاغذكشی می‌پیچیدند و داخل آب می‌‌انداختند- خیلی جالب نیست زیرا  رد كاغذ روی تخم‌مرغ به جا می‌ماند. برای رفع این حالت و داشتن رنگی یكدست، پیشنهاد می‌شود از روش زیر استفاده كنید:

مقدار زیادی كاغذكشی را داخل كاسه‌ای گود فشرده كنید و دو سوم لیوان آب جوش به آن بیفزائید. حالا اجازه دهید كاغذها نیم‌ساعت در آب بمانند. پس از این مدت، با كمك گرفتن از دستكش یك بار مصرف، كاغذها را خوب بفشارید تا محلول رنگ غلیظ از آن‌ها خارج شود.

پس از این كار، رنگ را به لیوان منتقل سازید و یك قاشق پودر جوهر لیمو برای براق شدن رنگ، به آن اضافه كنید. سپس تخم‌مرغی را كه از قبل شسته و خشك كرده‌اید، داخل محلول شناور كنید و اجازه دهید تا موقعی كه رنگ مورد نظر را به خود بگیرد، داخل آن بماند.

پس از خارج كردن از داخل رنگ، آن را روی چند ورق دستمال هوله‌ای قرار دهید و به آرامی خشك كنید. در نهایت، می‌توانید برای براق شدن تخم‌مرغ‌ها، روی‌ آن‌ها را روغن زیتون بدون بو بمالید. اما همین روش، با رنگ خوراكی نیز امكان‌پذیر است.

ناگفته نماند گاهی تأثیر رنگ كاغذ كشی، خیلی بیش‌تر است. به هر حال، در این روش آب را با رنگ خوراكی- كه خیلی بهتر است از نوع پودری باشد- رنگی ‌كنید و به این نكته توجه داشته باشید كه غلظت رنگ زیاد باشد. در تمامی روش‌ها، اگر حس كردید كه تأثیرپذیری پوست تخم‌مرغ نسبت به رنگ كم است، می‌توانید آن را روی حرارت ملایم در محلول رنگ بجوشانید.

 

برچسب ها: تخم مرغ رنگی، هفت سین، تزئینات هفت سین، تزئین تخم مرغ، رنگ کردن تخم مرغ، تخم مرغ نوروز، رنگ آمیزی تخم مرغ تعداد بازديد: 1012 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز