Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 18:28

2
دی
كلاه، ژاكت و جوراب بافتنی 3 تا 6 ماهگی كودكان

كلاه، ژاكت و جوراب بافتنی 3 تا 6 ماهگی كودكان

مدل های مختلف و رنگارنگ شال و کلاه بافتنی که برای کودکتان می بافید علاوه بر زیبا کردن کودک در گرم نگه داشتن بیشتر دلبندتان موثر است.

 هما بيات

 

 

وسایل مورد نیاز 

نخ بی‌بی  2 كلاف 

میل شماره 5/3  

تور و روبان برای تزئین  

دكمه 6 عدد  

مراحل انجام كار  

پیش 

41 دانه سر انداخته 8 رج مدل سلانیك ببافید (توضیحات مدل سلانیك و موجی در انتهای مدل آمده است) و سپس دانه‌ها را به این صورت مرتب كنید: 7 دانه سلانیك، 11دانه مدل موجی، 7 دانه سلانیك و 16 دانه مدل موجی. به این ترتیب رج را به پایان ببرید. 34 رج به همین ترتیب بافته و سپس به این ترتیب شروع به كم كردن دانه‌ها كنید، یعنی 7دانه سلانیك ابتدا را بافته و 2 دانه بعدی را یكی كنید، 9 دانه بافته دوباره 2 تا یكی ‌كنید و 7 دانه سلانیك دوم را بافته و بلافاصله 1 دانه اضافه ‌كنید.

به این ترتیب تا زمانی كه قد لباس به 5/14 سانتیمتر برسد به كم كردن دانه‌ها ادامه داده تا اینكه دانه‌های موجی وسط لباس به صفر برسد و بعد از این به ترتیب به كم كردن دانه‌های سلانیك ادامه ‌دهید. 6 دانه سلانیك سجاف را بافته، دانه هفتم سلانیك اول را 1دانه از 7 دانه دوم سلانیك كم ‌كنید (دقت شود در همان حال كه 2دانه از دانه‌ها كم می‌شود در هر رج 1 دانه اضافه می‌شود یعنی 2دانه كم كرده 1 دانه اضافه ‌كنید) و در زمانی كه 14 دانه سلانیك‌ به 7 دانه رسید و قد لباس به 5/14 سانتیمتر، برای حلقه 2+3 كم كرده و در همان حال برای یقه از سمت دیگر 1 دانه 1 دانه بعد از سجاف یقه دانه كم ‌كنید.

قد حلقه به 12 سانتیمتر كه رسید 14 دانه باقیمانده برای سرشانه را یكباره كور ‌كنید. پیش دیگر را نیز به همین شكل بافته با این تفاوت كه 6عدد جادكمه باز كرده و بعد از اینكه قد حلقه به 12 سانتیمتر رسید، بعد از كور كردن سرشانه 7 دانه سلانیك سجاف یقه را تا زمانی كه به اندازه پشت گردن برسد ببافید. 

پشت

 51 دانه سر انداخته 8 رج سلانیك بافته و سپس به این ترتیب دانه‌ها را مرتب كنید: 13 دانه موجی، 7 دانه سلانیك، 11 دانه موجی، 7 دانه سلانیك، 13 دانه موجی، جمعاً 14سانتیمتر بافته برای حلقه از هر طرف 1+3 كور كرده قد لباس به 22 سانتیمتر كه رسید دانه‌ها را یكباره كور كنید. 

آستین

43 دانه سر انداخته 8 رج سلانیك بافته و سپس دانه‌ها را به این ترتیب مرتب ‌كنید: 10 دانه موجی، 7 دانه سلانیك، 9 دانه موجی، 7 دانه سلانیك، 10 دانه موجی، به این ترتیب 6 رج بافته و از 2 طرف 9 دانه موجی 1 دانه كم كرده و در انتهای دانه‌های سلانیك 1 دانه اضافه كنید و تا زمانی كه وسط كار 7 دانه سلانیك باقی بماند به كم كردن ادامه دهید و در همان حال در هر 6 رج یكبار 1 دانه از هر طرف اضافه كنید تا زمانی كه تعداد دانه‌ها به 49 دانه برسد.

به این كار ادامه دهید. قد آستین به 5/14 سانتیمتر كه رسید برای حلقه 5+5 كور كرده و سپس 1 دانه 1 دانه كم كرده و قد آستین به 5/19 سانتیمتر كه رسید 18 دانه باقیمانده را یكباره كور ‌كنید. در انتها تمام دورتادور سلانیك‌های وسط كار را با تور تزئین كنید ( مطابق مدل). 

كلاه

 92 دانه سر انداخته، 8 رج سلانیك بافته و سپس دانه‌ها را به این صورت مرتب كنید: 4 دانه موجی، 14 دانه سلانیك، 9 دانه موجی، 14دانه سلانیك، 9 دانه موجی، 14دانه سلانیك، 9 دانه موجی، 14 دانه سلانیك و 5 دانه موجی را 22 رج بافته و سپس 1 دانه از دانه‌های موجی را كم كرده تا زمانی كه تمام دانه‌های موجی وسط به صفر برسد به بافت ادامه داده و دانه‌های باقیمانده را با قلاب جمع كنید و در انتها با تور و روبان بافت را تزئین كنید. 

كفش بچه‌گانه

51 دانه سر انداخته، 8 رج سلانیك بافته و سپس دانه‌ها را به این ترتیب مرتب كنید: 13 دانه موجی، 7 دانه سلانیك، 11 دانه موجی، 7 دانه سلانیك، 13 دانه موجی، به این ترتیب 16 رج بافته و دانه‌های موجی وسط كفش را از 2 طرف كم كرده تا زمانی كه دانه‌های موجی وسط به صفر برسد. بعد از این 33 دانه باقیمانده را 8 رج دیگر بافته و دانه‌ها را یكباره كور كنید و در انتها با تور و پاپیون كه با روبان درست شده تزئین كنید. 

آموزش مدل سلانیك (در این مدل دانه‌های زیر بافته نمی‌شود) 

 با 1 دانه زیر 1 دانه رو مدل را شروع كنید و در رج بعد 1 ژوته انداخته دانه زیر را نبافته به میل بگیرید و دانه رو را ببافید و دوباره ژوته انداخته دانه زیر را نبافته به میل بگیرید... تا انتهای رج. 

در رج بعد نیز به همان ترتیب عمل كرده با این تفاوت كه ژوته‌هایی كه در رج قبل انداخته بودید را با دانه‌های رو یكی كرده و ژوته انداخته دانه‌های زیر را به میل بگیرید و ژوته رج قبل را با دانه رو یكی كنید. به همین ترتیب بافت را ادامه دهید. دقت كنید این مدل پشت و رو ندارد و می‌‌توانید از این مدل برای كشبافت نیز استفاده كنید.  

آموزش مدل موجی 

رج اول؛ همه دانه‌ها به زیر بافته می‌شود در رج برگشت، همه دانه‌ها را به رو ببافید.

رج دوم؛ همه دانه‌ها به رو بافته می‌شود در رج برگشت دانه‌‌ها به زیر بافته می‌شود.
رج سوم؛ دانه‌ها به زیر بافته می‌شود به همین ترتیب مدل را ببافید. در این مدل نیز كار پشت و رو ندارد و همیشه چه در روی كار چه در پشت كار 2 خط رو خواهید داشت. 

 

برچسب ها: ژاکت بافتنی کودک، کلاه بافتنی کودک، جوراب بافتنی کودک، لباس بافتنی کودک، کفش بچه گانه بافتنی تعداد بازديد: 1286 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز