Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:41

18
بهمن
گربه ملوس

گربه ملوس

اين گربه با كمي رمز و معما به دنيا مي‌نگرد. در مورد هيچ‌چيز به طور قطع مطمئن نيست...

گربه ملوس

 

 

این گربه با كمی رمز و معما به دنیا می‌نگرد. در مورد هیچ‌چیز به طور قطع مطمئن نیست، اما به نظر می‌رسد كه در حال فكر كردن به موضوعی است. شما می‌توانید با قرار دادن اجزای صورت آن به دلخواه و با تغییر موقعیت گوش‌ها و سر او هر شخصیت و حالتی كه تمایل دارید برای او ایجاد كنید. (پلیور سایز بچه‌گانه (5 تا 7 ساله) و كلاه با دور سر 02 سانتی متر)

 

 

ابزار لازم

 تی‌شرت بچگانه آستین بلند یقه‌دار

 مقداری پارچه پولیش به رنگ دلخواه و البته متضاد با رنگ لباس، مطابق الگو

 پارچه پولیش 20× 90 برای كلاه

 یك‌دوم یارد، پولیش به رنگ متفاوت نوار راه راه بافتنی

 بینی پلاستیكی آماده و یا كاموای گلوله‌شده برای بینی گربه و یا یك تكه كوچك فیبر پلی‌استر

 سوزن خیاطی بزرگ

 2منجوق گرد برای چشم‌ها (8 میلیمتر)

 منجوق 7 و یا 8 میلیمتری برای پاپیون گربه

 2عدد زنگوله ریز رنگی

 مداد و نخ

 

 

الگوها

  سر گربه  گوش گربه  پاپیون گربه  بدن گربه گردن گربه

 

روش كار

پارچه پولیش را طبق دستور زیر برش دهید:

یك قطعه 20× 9 برای قسمت اصلی كلاه

قطعات مشخص شده طبق الگوی اصلی

از روی پولیش با رنگ متضاد، دو سر و چهار عدد گوش و دم 9× 2 و بدن گربه را به اندازه 8×10 برش دهید.

از روی نوار كاموایی راه راه یك پاپیون و یك نوار 7 و نیم × 20 برش دهید تا به عنوان بند و نوار كلاه از آن استفاده كنید. و سپس به روش زیر، شروع به تكه‌‌دوزی گربه و تهیه پلیور كنید. برش دم گربه را از طول و وسط تا كنید و دو قسمت آن را به یكدیگر بدوزید تا به شكل یك لوله در بیاید. دم گربه را به گونه‌ای بدوزید كه از هر دو طرف آن (برش آن به سمت درازا) تا لبه كار حدود یك‌چهارم اندازه كل كار فاصله وجود داشته باشد. بعد از كوك‌زدن، دم گربه را پشت و رو كنید. قسمت‌های باقیمانده و فاصله‌ای كه تا لبه كار ایجاد كردید موجب می‌شود كه درون دم گربه پر شود و نیازی به پر كردن آن نباشد به این ترتیب دم گربه زیباتر به نظر می‌رسد. اجزای بدن گربه را درست سر جای خود قرار دهید و از روی خط  الگو بدوزید. بالای گردن گربه را باز بگذارید و بعد از اینكه دور آن را دوختید، پشت و رو كنید.

مثل تصویر دم گربه را در جای خودش قرار دهید و به آن سنجاق بزنید. انتهای دم گربه را مطابق تصویر كنار بدن گربه قرار دهید و كوك بزنید. دم گربه را مرتب كنید و اگر اندازه آن بزرگ است، كمی آن را كوتاه كنید. دو جفت گوش را روی یكدیگر قرار دهید و دو طرف هر یك (دو لایه گوش) را به یكدیگر كوك بزنید و در آخر یك قسمت كوچك را باز بگذارید تا بتوانید گوش‌ها را پشت و رو كنید. بعد از پشت و رو كردن گوش‌ها، قسمت باز را بدوزید و كنار بگذارید.

سپس دو برش سر را روی یكدیگر قرار داده و دور آن را بدوزید و مانند گوش‌ها یك قسمت آن را كوك نزنید و پس از پشت و رو كردن، آن قسمت را بدوزید. مطابق شكل، سر و گوش‌ها را در جای خود، قرار داده و بدوزید. نوار پولیشی را كه برای پاپیون گردن گربه‌ در نظر گرفته‌اید، دو طرف آن را از ابتدا قسمت عرض به صورت پشت و رو به یكدیگر كوك بزنید و سپس از طول به یكدیگر بدوزید و از قسمتی كه برای پشت و رو كردن آن بازگذاشته‌اید، پشت و رو كرده و انتهای كار را كوك بزنید.

برای تهیه پاپیون با سوزن از وسط پاپیون با كوك‌های ساده و بلند شروع به دوختن كنید؛ سپس نخ را بكشید تا وسط كار به طور كامل جمع و به یك پاپیون تبدیل شود. نخ را پنج، شش بار دور مركز پاپیون بچرخانید و بعد از هر چرخش نخ را محكم بكشید؛ ولی آن را نبرید و كاملاً محكم كنید و با دقت كوك بزنید و در صورت تمایل زنگوله تزئینی ریزی را كه از قبل آماده كرده‌اید، به آن بدوزید و كنار بگذارید. برای اینكه به گربه مانند عكس مقابل بیشتر شكل بدهید، یك سوزن را با نخ رنگ متفاوت با پولیش از پشت سر گربه وارد كرده و مطابق تصویر یك هلال درآورید. برای ثابت كردن آن، چندین مرتبه این دوخت را انجام دهید. می‌توانید خط گوش‌ها را هم به همین صورت ایجاد كنید. بدن و دم گربه را كه قبلاً با سنجاق به یكدیگر متصل كرده‌اید، روی یك سطح صاف قرار داده و سر گربه را روی گردن قرار دهید و سنجاق بزنید. حال نوبت وصل بینی گربه است. آن را به اندازه یك گلوله كوچك روی سر گربه قرار دهید. دو چشم مصنوعی را درست بالای بینی گربه قرار دهید.

 

نصب گربه به پلیور

 

گربه تكه‌دوزی شده را روی پلیور قرار دهید و در جای خود با استفاده از سوزن ته‌گرد ثابت كنید (درست مطابق تصویر). حالا دور تا دور بدن گربه را به پلیور كوك بزنید. این كار را می‌توانید با چرخ‌خیاطی انجام دهید. كل سر گربه را تا لبه گوش كوك بزنید و چون قبلاً گوش‌ها به سر گربه متصل شده است، نیازی به كوك زدن مجدد آنها نیست؛ فقط مانند یك قاب دور آن را كوك زده و سوزن‌ها را از آن جا كنید. دم گربه را روی پلیور ثابت كرده و شكل دهید و كوك بزنید. حالا نوبت به پاپیون گربه می‌رسد كه آن را نیز باید به پلیور كوك بزنید. دقت كنید كه از ابتدا گربه را به گونه‌ای روی لباس قرار دهید كه وقتی لباس را از وسط به دو نیم تا می‌كنید، پاپیون درست در مركز كار قرار داشته باشد. وسط پاپیون را نیز به پشت كار ثابت كنید و بدوزید.

 

 

برای تهیه كلاه طبق مراحل زیر عمل كنید

 

لبه‌های نوار در نظر گرفته شده به كلاه را از قسمت عرض به یكدیگر متصل كنید به گونه‌ای كه یك دایره درست كنید، سپس آن را با سوزن ثابت نگه دارید و كوك بزنید. نوار دایره‌ای شكل را از قسمت طول به یكدیگر برسانید تا یك نوار دوبل داشته باشید (درست مثل دوبل قسمت پاكتی شلوار) سپس آن را با سوزن ثابت نگه دارید و كوك بزنید و آن را كنار بگذارید. لبه‌های كوتاه قسمت روی كلاه را، به یكدیگر تنظیم كنید و درزهای دو طرف آن را روی یكدیگر با سوزن ثابت كرده و آن را كوك بزنید تا به شكل یك لبه در بیاید و بتوانیم نوار را روی آن قسمت بدوزیم. دو طرف دوخته شده درزهای كلاه را پس از كوك زدن با نوار تنظیم كنید و آن را صاف كرده و سنجاق بزنید. توجه داشته باشید كه روی نوار را روی لبه كلاه قرار دهید و سپس قسمت‌های سنجاق شده و روی درزها را كوك بزنید. در صورت تمایل علاوه بر دوخت درزها می‌توانید روی نوار و قسمت پائین آن را كوك بزنید تا نوار كاملاً به كلاه متصل شود و حركت نكند.

نكات آخر: توجه داشته باشید كه بعد از دوخت نوار به كلاه، می‌توانید با آوردن یك‌‌چهارم از بند كلاه به سمت بالا، روی درزها را پوشش دهید تا درزها دید نداشته باشند. وسط كلاه را پیدا كنید و مطابق آن میان نوار را با یك سنجاق علامت بزنید و آن را تقریباً 2 الی 5/2 سانت به سمت پایین بكشید. در آخر می‌توانید چیزی مانند یك زنگوله تزئینی را با نخ و سوزن در قسمت علامت‌خورده بدوزید، به گونه‌ای كه آن را به سمت پایین كلاه هدایت كنید و حالت جمع‌شده پیدا كند.

برچسب ها: کاردستی، گربه ملوس، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 881 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز