Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:04

26
دی
قلب‌های ر‌هاشده در باد

قلب‌های ر‌هاشده در باد

وقتي كه براي تهيه يك كارت تبريك يا دعوت، از دوختن و بخيه‌زدن استفاده مي‌كنيم ...

قلب‌های ر‌هاشده در باد

 

 

وقتی كه برای تهیه یك كارت تبریك یا دعوت، از دوختن و بخیه‌زدن استفاده می‌كنیم، بافت بشتری به كار می‌دهیم و این بافت جلوه بیشتری به كار هنری‌مان می‌دهد. از آنجایی كه بافت پارچه و كاغذ كاملاً با هم فرق دارند، باید هنگام استفاده از كاغذ و مقوا اندازه‌ها را بسیار دقیق بگیرید. سوراخ‌های نزدیك به هم در اثر كشیده شدن، پاره می‌شوند؛ پس همیشه این نكته را به خاطر داشته باشید كه به هنگام درست كردن كارت‌های كاغذی و مقوایی فاصله‌ها را رعایت كنید.

 

ابزار كار:

 استامپ، جوهر استامپ مشكی، مداد و خودنویس با جوهر مشكی

 روان‌نویس نقره‌ای، مشكی و صورتی  كارت‌های سفید و سیاه و  نقره‌ای

 كارت تا خورده در اندازه 11× 16 سانتیمتر  نخ و سوزن  بشكاف  چند عدد قلب كوچك

 

روش كار:

طرح خود را روی مقوای نازك و سفید بكشید. می‌توانید از استامپ نیز استفاده كنید و بعد از اینكه آن را به جوهر زدید، آن را روی مقوا فشار دهید تا طرح دو قلب روی سطح مقوا بیفتد. اگر تمایل دارید خودتان عكس قلب‌ها را روی مقوا بكشید، می‌توانید طرح اولیه را با مداد بكشید و با استفاده از خودنویس روی خطوط را پر رنگ كنید.

مقوای نازك یا كاغذی كه طرح‌تان را روی آن كشیده‌اید، روی مقوایی ضخیم‌تر و یا حتی فوم قرار دهید. با نوك بشكاف و یا كاتر نخ‌هایی كه از قلب‌ها آویزان شده‌اند را سوراخ سوراخ كنید (سوراخ‌های ریز و با فاصله تقریباً یكسان).

كاغذ یا مقوا را از روی فوم بردارید و سوراخ‌ها را كمی درشت‌‌تر كنید. اگر می‌خواهید از نخ كلفت‌تر استفاده كنید، باید سوراخ‌‌ها بزرگ‌تر باشند.

از یك نخ نقره‌ای رنگ (می‌‌توانید به دلخواه از رنگ‌های دیگر نیز استفاده كنید) استفاده كرده، كاغذ را پشت و رو كنید. سوزن را از نخستین سوراخ عبور دهید، اما تا انتها آن را نكشید. حدود 2 سانتی‌متر مانده به انتهای نخ آن را با چسب به پشت مقوا یا كاغذ بچسبانید تا ثابت بماند. اگر گره بزنید، كارتان كمی برجسته می‌شود و به خوبی روی سطح زیری خود نمی‌نشیند. وقتی كه نخ را برای دوختن می‌كشید، این كار را با دقت بسیار انجام دهید تا سوراخ‌ها پاره نشوند.

با استفاده از نخ و سوزن ساقه‌ها را بدوزید. برای شروع دوختن ساقه بعدی نیز نخ را گره نزنید و سر آن را با چسب به پشت مقوا بچسبانید.

برخی قسمت‌های قلب‌ها را با رنگ نقره‌ای (روان‌نویس) و برخی قسمت‌ها را صورتی كنید.

نخ‌ها را در انتهای ساقه‌ها به هم گره بزنید و یك پاپیون كوچك درست كنید. با روان‌نویس چند نقطه را به دلخواه روی كارت علامت بزنید. اندازه مقوا باید 5/7 × 5/11 سانتی‌متر باشد.

از كارت‌های نقره‌ای رنگ و مشكی چند عدد قلب كوچك درآورید. محل‌هایی را كه قبلاً علامتگذاری كرده‌اید، ‌چسب بزنید و قلب‌های كوچك را روی آنها بچسبانید.

مقوا را روی مقوای سیاه دیگری كه كمی از مقوای اصلی بزرگ‌تر است، بچسبانید. حالا یك مقوای نقره‌ای رنگ دیگر به ابعاد 9×13 سانتی‌متر آماده كرده و مقوای سیاه را نیز روی آن بچسبانید.

در نهایت نیز این كارت‌ها را كه در سه رنگ سفید، مشكی و نقره‌ای هستند روی كارت اصلی خود بچسبانید. می‌توانید از قبل كارت اصلی را نیز كمی تزئین كرده و طرح‌هایی روی آن ایجا كنید. طرح این كارت بسیار رمانتیك و شاد است و تركیب رنگ‌های شاد و براق در كنار هم، زیبایی بیشتری به آن می‌دهد.

برچسب ها: کاردستی، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 572 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز