Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:26

14
بهمن
خانواده در جمهوری اسلامی از ساختارهای محکم قانونی برخوردار است

خانواده در جمهوری اسلامی از ساختارهای محکم قانونی برخوردار است

سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در موضوع خانواده، ماده ۱۰۲ برنامه ششم توسعه کشور، قانون حمایت از خانواده و بسیاری از قوانین دیگر برای تقویت، حمایت و استحکام خانواده در کشور ما تخصیص داده شده است تا خانواده بتواند سرپا بایستد.

 معصومه ابتکار / معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

موضوع خانواده صرفاً به یک کشور، قومیت، زمان و مکان خاصی تعلق ندارد بلکه جنبه جهانی و فرازمانی یافته است. حفظ و تقویت بنیان خانواده از ارکانی است که می‌تواند به کل آحاد جامعه بشری کمک کند و امروز باید انسجام اجتماعی نه تنها در سطح ملی بلکه بایستی در سطح جهانی پیش بیاید.

در این فعالیت خاص، وزارت آموزش و پرورش اصلی‌ترین همکاری را با ما داشته است، در افتتاح این مرکز با وزارت امور خارجه همکاری تنگاتنگی داشتیم. طرح سفیران فرهنگی هم طرحی میان معاونت امور زنان و خانواده با وزارت علوم و آموزش عالی است تا مهارت‌های ارتباطی و گفت و گو را بین تشکل‌های دانشجویی توسعه دهیم. در زمینه خانواده ساختارهای مهم حقوقی و قانونی برای تقویت و حمایت از کانون خانواده در کشور ما تأسیس شده است و این ساختارها کمک می‌کند تا خانواده بتواند از حمایت‌های لازم برخوردار باشد.

با روند سریعی که در عرصه ارتباطات شکل گرفته در بسیاری از کشورهای جهان خانواده در معرض تهدید قرار گرفته است لذا نیازمند توجه و مساعدت می‌باشد تا خانواده نقش اصلی خود را در جامعه ایفا کند و در این راستا مهم این است که آگاهی و درک مشترکی بین کشورهای مختلف پیدا شده تا بر اساس آن تجربیات خود را با یکدیگر تبادل کنیم. افزایش مهارت‌های گفت وگو درون جوامع علاوه بر اینکه به کاهش خشونت، درگیری و تنش‌هایی که با طراحی‌های خصمانه علیه ملت‌ها اجرا می‌شود، منجر خواهد شد، می‌تواند در همگرایی بیشتر میان کشورها و تحقق صلح جهانی هم مؤثر باشد.

سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در موضوع خانواده، ماده ۱۰۲ برنامه ششم توسعه کشور، قانون حمایت از خانواده و بسیاری از قوانین دیگر برای تقویت، حمایت و استحکام خانواده در کشور ما تخصیص داده شده است تا خانواده بتواند سرپا بایستد. رویکرد ما توجه به حقوق فردی اعضای خانواده به ویژه زنان و کودکان و در عین حال تعادل بین کار خانه است تا زنان بتوانند در کنار نقش‌های فردی و ایفای آن، نقش‌های خانواده را هم با همکاری همسر و فرزندان ایفا کنند.

در این زمینه، کمیسیون ملی آیسسکو به طور مشخص پیشنهاد معاونت را پذیرفته است و از این همکاری برای پیشبرد اهداف این مرکز در تعامل با کشورهای اسلامی بسیار استقبال می‌کنیم و امیدواریم که نتیجه بخش باشد.

سازمان‌های مردم نهاد خانواده محور، انجمن جامعه شناسی ایران و کانون گفت وگوی امام موسی صدر تلاش‌های بسیاری در توسعه گفت وگوی بین خانواده و بین نسلی داشته‌اند و انتظار داریم به صورت مشخص سازمان‌ها و دستگاه‌های بین المللی که مأموریت‌های خوبی در حوزه خانواده دارند، به ما بپیوندند تا این مرکز با همه اقتضائات و ابعاد کاری، مرکزی مؤثر برای انتقال تجربه جمهوری اسلامی ایران در موضوع گفت وگوی خانواده در جهان اسلام باشد.

برچسب ها: خانواده، زندگی آنلاین، خانواده در جمهوری اسلامی، خانواده ایرانی تعداد بازديد: 313 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز