Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 30 شهریور 1403 - 07:56

21
آذر
برخورد قانونی با استفاده‌کنندگان از کپسول‌های 11 کیلویی LPG در خودروها

برخورد قانونی با استفاده‌کنندگان از کپسول‌های 11 کیلویی LPG در خودروها

استفاده از گاز مایع در خودروها و دوگانه سوز کردن خودسرانه به امری...

استفاده از گاز مایع در خودروها و دوگانه سوز کردن خودسرانه به امری عادی در میان برخی رانندگان تبدیل شده است و سبب مخاطره در خودرو و به تبع آن افزایش ریسک خطر برای عابران، پارکینگ‌ها، خودروهای عبوری و سرنشینان می‌شود. لذا معتقدیم باید از تردد این گونه خودروها جلوگیری شود. در ادامه به مواردی از خطرات دوگانه سوز شدن خودرو توسط کپسول‌های 11 کیلویی اشاره می‌گردد که نیاز به توقف هر چه سریعتر این خودروها بیش از پیش نمایان می‌گردد.
 - استاندارد استفاده از کپسول‌های 11 کیلویی به صورت ایستاده می‌باشد. این درحالی است که در خودروها به صورت خوابیده استفاده می‌گردد و خطرات این سیستم دو چندان می‌گردد.
- به علت مهار نبودن کامل سیلندر، احتمال آسیب بر شلنگ و بروز نشتی وجود دارد و چون این گاز از هوا سنگین‌تر است در اثر نشتی در محیط می‌ماند. یعنی در اثر سرایت به خودرو و یا بیرون از آن، با کف نشین شدن باعث تجمع گاز و بروز حوادث دلخراشی می‌گردد.
- از طرفی گاز CNG با فشار زیاد پمپ می‌شود ولی در سیستم کپسول‌های خوابیده LPG ، گاز به صورت مایع جریان پیدا می‌کند که به نوبه خود احتمال و بزرگای خطر را افزایش می‌دهد.
- مهم‌ترین مشکل به نظر نگارنده عدم تست اتصالات و سیستم سوخت رسانی توسط کارشناسان مجرب به صورت دوره‌ای در این گونه خودروها است.
با کمی تفکر در باب احتمال بروز این حادثه در پارکینگ منازل در ساعات استراحت اهالی و یا در جایگاه‌های سوخت به هنگام ترافیک خودروها، احساس وجود پتانسیل خطری محتمل الوقوع‌تر از زلزله و سیل و مهم‌تر اینکه دوره‌های بازگشت بسیار کمتر را به ذهن می‌رساند.
با توجه به موارد فوق و حوادث بیشماری که در چندین ساله اخیر و به خصوص پس از سهمیه‌بندی بنزین شاهد آن بوده‌ایم، جای تامل دارد که چرا به صورت قانونی از تردد این گونه خودروها جلوگیری به عمل نمی‌آید و یا اینکه اگر سیاست مجرم ندانستن مالکان این خودروها اتخاذ گردد، مراکزی برای بازدیدهای دوره‌ای، مانند مراکز معاینه فنی خودرو که تحت مدیریت شهرداری می‌باشد تعیین مي‌گردد. همچنین در صورت امکان اصلاح و استانداردسازی سیستم سوخت رسانی خودروها و در غیر اینصورت تبدیل سیستم آن به سیستم گازسوز CNG استاندارد، روشی منطقی به نظر می‌رسد. 

تعداد بازديد: 361 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز