Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:25

16
آبان
رژیم شیر معجزه ای برای کاهش وزن

رژیم شیر معجزه ای برای کاهش وزن

اگر از اضافه وزن خود کلافه شده اید و تنوعی در رژیم های غذایی خود ندارید تا پایان همراه ما باشید تا با معرفی 3 رژیم شیر مفید و موثر برای کاهش وزن شگفت زده شوید.

تنها با چند روز استفاده از این رژیم ها می توانید در مدت زمان کوتاهی مقدار قابل توجهی از وزنتان بکاهد.همانطور که می دانید شیر دارای خواص فراوانی برای بدن است که یکی از این خاصیت های شیر کاهش وزن و کاهش رسوبات چربی در بدن می باشد. شیر با احساس سیری طولانی مدتی که به شما می دهد می تواند در کاهش وزن و رسیدن شما به اندام متناسب مفید باشد. در این بخش از رژیم غذایی آرگا شما را با انواع متنوع رژیم شیر برای کاهش وزن آشنا می شازیم.

رژیم های متفاوت و متنوعی برای کاهش وزن وجود دارند که از موثرترین این رژیم ها  رژیم شیر است. اگر اضافه وزن شما به بزرگترین معضل زندگی تان تبدیل شده است می توانید با رژیم های لاغری علمی و موثر به کاهش وزن خود و رسیدن به اندام متناسب و ایده آل کمک کنید.

معرفی 3 نوع رژیم شیر برای کاهش وزن با تاثیرات شگفت انگیز

شیر یکی از انواع لبنیات های مفید برای کاهش وزن در افراد چاق محسوب می شود. افراد با وزن بالا بهتر است که در بین رژیم غذای اصلی خود هر چند ماه یکبار از رژیم لاغری شیر استفاده نمایند. در ادامه این مطلب 3 نوع رژیم غذایی شیر مفید و موثر را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم .

رژیم شیر و موز

رژیم شیر و موز یکی از برنامه های مفید غذایی برای کاهش وزن سریع است شما می توانید در مواقع اضطراری و در مواقعی که می خواهید به سرعت وزن کنید از این رژیم غذایی استفاده نمایید.

با رژیم غذایی شیر و موز در 3 روز تقریبا 2.5 کیلو وزن کم می کنید که تاثیر این رژیم با ورزش هم بیشتر می شود. بنا بر نظریه دکتر جورج هروپ رژیم غذایی شیر و موز یک برنامه غذایی ساده است که برای کاهش وزن بسیار موثر است و علاوه بر کاهش وزن این رژیم سلالمت بدن شما را نیز حفظ می کند.

دستور غذایی رژیم لاغری شیر و موز

رایج ترین دستور غذایی شیر و موز بدین صورت است که شما می توانید روزانه 3 موز را همراه با یک لیوان شیر بدون چربی به عنوان یک وعده غذایی در صبح و ظهر و شب میل کنید. می توانید شیر و موز را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس آن را میل کنید و یا به صورت جداگانه هر کدام از این مواد غذایی را میل نمایید. توجه داشته باشید که برای رژیم غذایی اگر می خواهید از مخلوط شیر و موز استفاده نمایید باید شیر موز فاقد شکر باشد. اگر ترجیح می دهید که شیر را به تنهایی و جدا از موز میل کنید می توانید به شیر طعم دهنده های کم کالری مانند وانیل و قهوه بزنید. نوشیدن آب را در طول انجام این رژیم غذایی فراموش نکنید. اگر در طول این رژیم غذایی احساس ضعف و یا ناتوانی کردید می توانید در وعده های روزانه غذایی خود مصرف سبزیجات و ماهی یا مرغ را هم اضافه کنید. بهتر است که از این رژیم غذایی در دروان قاعدگی اجتناب کنید زیرا این رژیم غذایی فاقد آهن و برخی از ویتامین ها است. این رژیم غذایی را در طولانی مدت هرگز استفاده نکنید و ایده آل ترین دوره این رژیم غذایی سه یا چهار روز است. با این رِژیم غذایی روزانه 900 کالری انرژی دریافت می کنید.

فواید رژیم غذایی شیر و موز برای بدن

خواص موز برای بدن بسیار زیاد است و هم چنین موز سرشار از همه ویتامین هایی است که بدن برای داشتن یک عملکرد نرمال به آن ها نیاز دارد. موز دارای 422 میلی گرم پتاسیم و 3 گرم فیبر است و یک منبع غنی از فیبر محسوب می شود. فیبر موجود در موز بدن را از همه سم های مضر پاک می کند و احساس سیری را در شما بیشتر می کند.

علاوه بر موز نوشیدن شیر کم چرب هم دارای خواص زیادی برای بدن است و کلسیم موجود در شیر در طول انجام این برنامه غذایی از استخوان ها و اسکلت شما محافظت می کند و اختلالات هورمونی ناشی از رژیم را از بین می برد و باعث می شود که در طول رژیم هورمون های شما عملکرد صحیحی را داشته باشند. پروتئین  موجود در شیر در طول اجرا این رژیم غذایی به پرورش عضلات شما کمک فراوانی را می کنند.

رژیم  شیر و خرما

این رژیم غذایی را می توانید به مدت 1 تا 2 هفته انجام دهید اگر می خواهید وزن بیشتری کم کنید بهتر است که این رژیم را به مدت 2 هفته رعایت کنید تا تجربه کاهش وزن 7 کیلو فقط در 14 روز را تجربه کنید. این رژیم غذایی بدن را به خوبی پاکسازی می کند و اگر شما دارای اضافه وزن بیش از حدی هستید بهتر است که قبل از انجام رژیم اصلی کاهش وزن تان این رژیم غذایی را به مدت 2 هفته انجام دهید تا بدن تان از سموم مضر پاک شود. هم چنین می توانید در طول رژیم اصلی کاهش وزن خود هر سه ماه یکبار رژیم غذایی شیر و خرما را تکرار کنید. بهتر است به همراه این رژیم غذایی در طول روز ورزش کنید تا با کمک ورزش از افتادگی عضلاتتان جلوگیری نمایید. مانند رژیم غذایی شیر و موز نوشیدن آب را در طول روز فراموش نکنید.

دستور غذایی رژیم شیر و خرما

صبحانه :یک لیوان شیر کم چرب + میوه فصل ( به دلخواه ) یک عدد + یک عدد خرما

نهار :دو عدد خرما + دو لیوان شیر کم چرب + 1/2 موز

عصرانه :یک عدد خرما + یک لیوان شیر کم چرب + میوه فصل ( به دلخواه ) یک عدد

نکته : توجه داشته باشید که وعده غذایی شام خود را باید به صورت کامل انجام دهید زیرا بدن در هنگام خواب به انرژی بیشتری برای تنظیم و متابولیسم نیاز دارد و برای این که دچار اختلالات عصبی و بیماری نشوید بهتر است که دستور غذایی شما در شب کاملا متفاوت با روز باشد.

شام :1/2 سینه مرغ ( آب پز یا کبابی ) + یک کاسه سالاد فاقد چربی ( که می توانید آن را بدون سس و با کاهو و هویج و خیار و گوجه و کلم و هر نوع سبزیجات دلخواهی تهیه کنید) + یک عدد سیب زمینی کوچک ( آب پز و یا کبابی)

فواید رژیم غذایی شیر و خرما

این رژیم همانند رژیم لاغری شیر و موز همه سموم مضر در درون بدن را دفع می کند و تسکین دهنده اعصاب و فشار روانی در فرد رژیم گیرنده است. و هم چنین این رژیم غذایی علاوه بر خاصیت پاک کنندگی با کلسیم فراوانی که دارد از استخوان ها و اسکلت شما به ویژه در خانم ها به خوبی محافظت می کند و پروتئین موجود در شیر نیز اندام های شما را پرورش می دهد.

این نوع رژیم برای تنوع در رژیم غذایی افراد چاق می تواند پیشنهاد خوبی باشد می توانید این رژیم را به حداکثر به مدت 2 روز اجرا کنید. بهتر است که به مدت 30 دقیقه هم در طول انجام این رژیم ورزش و یا پیاده روی نمایید. با این نوع رژیم روزانه 500 گرم از وزن بدنتان را کاهش می دهید.

دستور رژیم غذایی شیر و بیسکویت ساقه طلایی

می توانید روزانه از 3 لیوان شیر و 10 عدد بیسکویت ساقه طلایی برای وعده های صبحانه و نهار و شام و عصرانه خود استفاده نمایید. در صورت ضعف می توانید از 4 عدد خرما در طول روز استفاده کنید.

فواید رژیم لاغری شیر و بیسکویت ساقه طلایی برای بدن

در این نوع بیسکویت از طعم دهنده های مصنوعی و شیمیایی استفاده نمی کنند و میزان انرژی که از خوردن این نوع بیسکویت در روز می توانید کسب کنید حدود 61.5 کیلو کالری است. و شیر موجود در این نوع رژیم هم دارای فواید زیادی برای بدن است که در مطالب قبلی رژیم های غذایی این مطلب فواید شیر را ذکر کرده ایم.

همانطور که مشاهده کردید شیر یک نوع رژیم مفید برای کاهش وزن چند کیلویی شما محسوب می شود ولی اگر دارای اضافه وزن زیادی هستید رژیم شیر را به عنوان رژیم اصلی خود محسوب نکنید و تنها برای تنوع در برنامه رژیم اصلی لاغری تان این نوع رژیم را قرار دهید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع برنامه های رژیم لاغری کلیک کنید.

 

منبع : آرگا

برچسب ها: لاغری، اضافه وزن، تناسب اندام، رژیم درمانی، رژیم، برنامه غذایی، کاهش وزن سریع، غذاهای رژیمی، ثابت ماندان وزن، رژیم شیر، رژیم شیر و ساقه طلایی تعداد بازديد: 1012 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز