Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 19:45

20
اردیبهشت
فواید شترمرغ (2)

فواید شترمرغ (2)

گوشت شترمرغ آنقدر سالم است كه می‌توان آن را جایگزین تمامی گوشت‌ها كرد. برای پخت صحیح این گوشت، بهتر است ابتدا آن را طعم‌دار كنید و سپس در دمای 160 درجه فارنهایت آرام آرام بپزید.

 

موارد درمانی

خارش، ترك لب، درد مفاصل، پوست‌های خشك و ترك‌خورده، ماساژ، نرمی پوست، سوختگی‌ها، كبودی‌ها، ترك پا، آفتاب سوختگی، پینه، كوفتگی، التهاب پوست، آماس، داءالصدف (نوعی بیماری پوستی)، نیش حشرات، خراشیدگی، سرمازدگی، چین و چروك، دانه‌های سیاه پوستی، ریزش مو، سردرد، هموروئید، بریدگی‌ها، زخم بستر، روماتیسم و ... . تركیب این روغن و روغن درخت چای به بیماران سرطانی در كاهش درد كمك می‌كند.

فواید گوشت شترمرغ در رژیم غذایی

وقتی صحبت از طعم عالی و سلامتی گوشت می‌شود، گوشت این پرنده در رده اول جا می‌گیرد. گوشت شترمرغ نسبت به گوشت مرغ و بوقلمون، كالری و كلسترول و چربی پایین‌تری دارد و سرشار از پروتئین است. انجمن سرطان، انجمن سلامتی و انجمن دیابت آمریكا توصیه می‌كنند برای حفظ سلامتی و به عنوان یك منبع غذایی عالی حتماً از گوشت شترمرغ استفاده كنید، برعكس مرغ و گوشت‌های دیگر، این گوشت به علت توازن باكتری‌های مضری همچون سالموندا (نوعی باكتری) و یا Coli (نوعی باكتری) را جذب نمی‌كند.

برای درك بیشتر میزان كیفیت و سلامت این گوشت، آن را با گوشت‌های دیگر مقایسه كرده‌ایم كه نتیجه آن را در جدول زیر مشاهده می‌كنید:  گوشت شترمرغ شبیه گوشت قرمز اما خیلی كم‌ضررتر است و باعث كاهش فشارخون و بیماری‌های قلبی می‌شود. 100 گرم گوشت شترمرغ، 97 گرم كالری و 22 گرم پروتئین و 2 گرم چربی دارد.

گوشت شترمرغ آنقدر سالم است كه می‌توان آن را جایگزین تمامی گوشت‌ها كرد. برای پخت صحیح این گوشت، بهتر است ابتدا آن را طعم‌دار كنید و سپس در دمای 160 درجه فارنهایت آرام آرام بپزید.

روش استفاده صحیح از روغن

اگر این روغن بر اثر قرار گرفتن در جای خنك سفت شد، ابتدا آن را در آب گرم قرار داده و بعد چند قطره از آن را به روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید. پس از این كار، چربی پوست شما از بین می‌رود و فقط رطوبت آن روی پوست باقی می‌ماند. می‌توانید این كار را چند بار در روز انجام دهید.

تنها یك قطره از آن كافی است و پوست را به خوبی پوشش می‌دهد. خالص‌ترین نوع این روغن، زرد رنگ است. از این روغن می‌توانید به عنوان كرم شب نیز استفاده كنید. این روغن را در دمای بالا و یا در برابر نورخورشید قرار ندهید.

چرم شترمرغ

 چرم شترمرغ یكی از بهترین چرم‌های حیوانی است كه بسیاری از فروشگاه‌های مد محصولات آن را در معرض فروش می‌گذارند. حتی از پوست پا، سر و نوك شترمرغ نیز چرم خوبی به دست می‌آید. پوست این پرنده، سوراخ سوراخ است و به راحتی قابل تشخیص می‌باشد. از سال 1970 به بعد، صنعت استفاده از چرم شتر مرغ بسیار توسعه یافت.

این چرم نیز مانند تمامی چرم‌های دیگر ضدآب است و در شب گرما را در خود نگه می‌دارد و در طول روز گرما را از خود ساطع می‌كند. برای تمیز كردن این چرم از هیچ نوع مواد شوینده و عطر و ادكلنی استفاده نكنید و هیچ‌گاه آن را در معرض حرارت مستقیم قرار ندهید.

تنها راه شستن آن استفاده از پودر تالك است. این چرم در رنگ‌های مختلف وجود دارد و از آن در لوازم تزئینی و تهیه پوشاك استفاده می‌شود.

پر شترمرغ

 پر شترمرغ یكی از منحصرترین پرهای پرندگان است كه بسیار لطیف و در عین لطافت قابل انعطاف نیز می‌باشد و از آن در ساخت بسیاری از كالاهای تزئینی و ساخت انواع كفش‌های زنانه، كیف، كمربند و لباس، استفاده می‌شود. شركت‌های بزرگی از این پرها برای بالا بردن كیفیت و زیبایی محصولات خود استفاده می‌كنند.

این پر جزء گران‌ترین پرهای پرندگان است. اولین جارودستی در آفریقای جنوبی از پر شترمرغ ساخته شد. در انگلیس قدیم، استفاده از این پر در لباس‌ها سمبلی از شأن، مقام و پول بود. در صنعت اتومبیل‌سازی نیز از این پرها، در مرحله پایانی رنگ‌آمیزی ماشین استفاده می‌شود.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- فواید شترمرغ- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: فواید گوشت شترمرغ، کرم شترمرغ، پوست شترمرغ، روغن شترمرغ، چرم شترمرغ، پر شترمرغ تعداد بازديد: 1686 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز