Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:22

13
بهمن
خواص کره کاکائو

خواص کره کاکائو

خاصیت مرطوب‌كنندگی کره کاکائو برای جلوگیری از ترك‌های شكمی در زنان باردار مفید تشخیص داده شده است؛ زیرا، به دلیل نزدیك بودن نقطه ذوب آن به دمای بدن به راحتی جذب بدن می‌شود.

 مریم آریا‌فر؛ كارشناس ارشد صنایع غذایی

 

خواص كره كاكائو بر پوست

به دلیل داشتن خاصیت مرطوب‌كنندگی از آن در ساخت صابون و لوسیون‌های پوستی استفاده می‌گردد. همچنین، خاصیت مرطوب‌كنندگی آن برای جلوگیری از ترك‌های شكمی در زنان باردار مفید تشخیص داده شده است؛ زیرا، به دلیل نزدیك بودن نقطه ذوب آن به دمای بدن به راحتی جذب بدن می‌شود. و برای درمان مواردی چون اگزما، خشكی پوست و درماتیت توصیه شده است. 

دیگر اثرات مفید كره كاكائو بر سلامتی
كره كاكائو به دلیل دارا بودن پلی‌فنل‌های مخصوص كاكائو از تولید ایمونوگلوبولین E كه تشدید علائم آسم و درماتیت را سبب می‌گردد، جلوگیری می‌كند. عوارض ناشی از استرس را تخفیف داده و سیستم ایمنی را تقویت كرده و از بروز سرطان جلوگیری می‌كند.

در همین راستا محققان در ژاپن نشان داده‌اند كه توده پلی فنلی كاكائو از رشد سلول‌های سرطانی و تومورها از طریق كاهش میزان اكسیژن فعال در بدن جلوگیری می‌كند. بنابراین، توده پلی فنلی كاكائو مانع اكسیداسیونLDL  و تولید سلول‌های التهابی می‌شود. و این یكی از دلایلی است كه ثابت می‌كند كره كاكائو در جلوگیری از بیماری‌های قلبی و توقف علائم آرتریت موثر است. 

برخی مطالعات هم نشان داده كه توده پلی فنلی كره كاكائو به طور مؤثری در توقف فعالیت زیاد سلول‌های سیستم ایمنی تأثیر دارد كه این امر برای بهبود عوارض ناشی از افزایش فعالیت سیستم ایمنی وسندرم خستگی مزمن موثر است. كره كاكائو مقادیر بالایی منیزیم دارد كه از افت پروژسترون در زنان و بروز علائم ناشی از سندرم پیش از قاعدگی جلوگیری می‌كند و تركیبی به نام پنتامر (Pentamer) دارد كه محافظت‌كننده در برابر سرطان است.

سرشار از آنتی اكسیدان به شكل فلاونوئیدها است و از آسیب عروق قلبی ناشی از رادیكال‌های آزاد جلوگیری می‌كند. كره كاكائو سطح آندورفین و سروتونین در مغز را افزایش داده و خلق و خو را بهبود می‌بخشد.  در برخی تحقیقات نشان داده شده است موش‌هایی كه از كره كاكائو استفاده كرده بودند، حساسیت انسولینی بیشتری نسبت به آنهایی داشتند كه از دیگر چربی‌ها استفاده كرده بودند.

در صورت اثبات چنین فرضیه‌ای می‌توان شكلات‌های مخصوص دیابتی تولید كرد تا این بیماران بدون نگرانی آنها را مصرف كرده و از اثرات مثبت آن بر سلامتی نیز بهره‌مند شوند.

 

برچسب ها: شکلات، اثرات مفید كره كاكائو بر سلامتی، خواص كره كاكائو، كره كاكائو و پوست، فواید کره کاکائو تعداد بازديد: 2696 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز