Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:01

9
دی
همه چيز در مورد سركه سيب (بخش دوم)

همه چيز در مورد سركه سيب (بخش دوم)

برای سال‌ها از سرکه برای کاهش وزن استفاده می‌شد. سرکه سفید (و همچنین دیگر انواع سرکه‌ها) به افراد کمک می‌کند که احساس پری داشته باشند.

 فشار خون و بیماری‌های قلبی

محققین در مطالعه دیگری بر روی موش‌ها مشاهده کردند که سرکه می‌تواند فشارخون بالا را کاهش دهد. در مطالعه بزرگ دیگری دیده شد افرادی که 5 تا 6 بار در هفته از روغن و سرکه سیب به عنوان چاشنی بر روی سالاد استفاده می‌کردند، میزان بیماری قلبی کمتری نسبت به افرادی که استفاده نمی‌کردند، داشتند، البته این که علت را به مصرف سرکه سیب نسبت دهیم خیلی روشن نیست.  

سرطان‌ها

مطالعات کمی‌نشان داده‌اند که سرکه سیب ممکن است توانایی کشتن سلول‌های سرطانی و کند کردن سرعت رشد آنها را داشته باشد. در مورد مطالعات انسانی نتایج متفاوتی وجود دارد. در یک مطالعه مشاهده شد که دریافت سرکه سیب با کاهش خطر سرطان مری ارتباط دارد. در مطالعه دیگر دریافت سرکه سیب با افزایش خطر سرطان کیسه صفرا ارتباط دارد.  

کاهش وزن

برای سال‌ها از سرکه برای کاهش وزن استفاده می‌شد. سرکه سفید (و همچنین دیگر انواع سرکه‌ها) به افراد کمک می‌کند که احساس پری داشته باشند.

در مطالعه انجام شده در سال 2005 بر روی 12 نفر مشاهده شد که افرادی که یک تکه نان را به همراه سرکه سفید دریافت می‌کردند احساس پری داشته و رضایت بیشتری نسبت به افراد دریافت کننده نان به تنهایی داشتند، البته هیچگونه دلیل علمی ‌در مورد اینکه دریافت مقداری سرکه سیب قبل از غذا موجب کاهش اشتها می‌شود وجود ندارد.    

اگرچه نتایج این مطالعات امیدبخش است، اما همگی آنها در سطح مقدماتی و اولیه انجام شده است. بسیاری از آنها بر روی حیوانات و در سطح سلول در آزمایشگاه انجام شده و مطالعات بر روی انسان‌ها اندک است. قبل از اینکه ما به صورت قطعی بدانیم که سرکه سیب می‌تواند برای سلامتی مفید باشد، باید مطالعات بیشتر و بزرگ‌تری انجام شود.  

چگونه باید سرکه سیب استفاده شود؟ 

زمانی که اثرات درمانی سرکه سیب کاملاً ثابت نشده است، هیچگونه توصیه رسمی‌در مورد چگونگی مصرف آن وجود ندارد. برخی افراد 2 قاشق غذاخوری در روز (مخلوط با آب یا آبمیوه) و یا قرص‌های 285 میلی گرمی‌از آن را مصرف می‌کنند.

سرکه سیب در برخی موارد به صورت پوستی برای تنقیه استفاده می‌شود. ایمنی این درمان هنوز شناخته شده نیست. 

 آیا مصرف سرکه سیب خطراتی نیز دارد؟ 

به طور کلی، به نظر می‌رسد که خطر دریافت سركه سیب در حد یكی دو قاشق در روز خطری برای بدن ندارد، اما استفاده طولانی مدت و در مقادیر بالا می‌تواند خطرناک باشد. در اینجا ذکر چند نکته ضروری است:

 سرکه سیب به میزان بالایی اسیدی است. همانطور که اشاره شد ترکیب اصلی سرکه سیب اسید استیک است و همانطور که از نام آن پیدا است، کاملاً تند است.

سرکه سیب همیشه باید قبل از مصرف بوسیله آب یا آبمیوه رقیق شود. مصرف سرکه سیب خالص می‌تواند به مینای دندان و بافت‌های دهان و گلو آسیب وارد کند.

در یک مطالعه دیده شد زنانی که مکمل سرکه سیب را دریافت می‌کردند از آسیب مری رنج می‌بردند. علاوه بر این سرکه به عنوان علت سوختگی تماسی پوست نیز شناخته می‌شود. 

 استفاده طولانی مدت از سرکه سیب می‌تواند موجب کاهش پتاسیم و تراكم استخوانی شود. اگر شما در حال حاضر کمبود پتاسیم و یا پوکی استخوان دارید، قبل از استفاده از سرکه سیب حتماً با متخصص خود صحبت کنید. 

 سرکه سیب ممكن است با داروهای مدر، داروهای ضد یبوست و دارو‌های بیماری‌های قلبی و دیابت تداخل داشته باشد. 

 اگر شما دیابت دارید، قبل از استفاده از سرکه سیب با متخصص خود مشاوره داشته باشید.  سرکه حاوی کروم است که می‌تواند سطوح انسولین شما را تغییر دهد. 

 استفاده از مکمل‌های سرکه سیب، به جای نوع مایع آن، یک خطر دیگر را اضافه می‌کند. شما به طور قطع نمی‌دانید که ترکیبات این مکمل‌ها چیست زیرا بر خلاف داروها، مکمل‌ها به صورت روزمره اثر بخشی و ایمنی آنها مورد آزمایش قرار نمی‌گیرد.  

آیا من باید از سرکه سیب استفاده کنم؟ 

پاسخ این سوال به این بستگی دارد که چگونه می‌خواهید از سرکه سیب استفاده کنید. اگر شما از آن به عنوان چاشنی سالاد استفاده می‌کنید، بسیار خوب است، اما اگر به عنوان یک داروی درمانی روزانه استفاده می‌کنید می‌تواند خطرآفرین باشد.  

در حال حاضر، هیچ‌گونه شواهد كافی در مورد سودمند بودن سركه سیب در درمان چاقی، دیابت، كاهش چربی خون و بیماری‌های قلبی – عروقی وجود ندارد، اما مصرف آن به عنوان یك چاشنی به ویژه از این نظر كه نیاز به مصرف نمك را پایین می‌آورد، مفید است.

 

 

برای خواندن بخش اول - همه چيز در مورد سركه سيب - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سرکه سیب، تاثیر مصرف سرکه سیب بر سرطان، خطرات مصرف سرکه سیب، تاثیر سرکه سیب بر فشار خون، کاهش وزن با سرکه سیب تعداد بازديد: 727 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز