Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 11:49

20
اردیبهشت
پاهای پرخاصيت

پاهای پرخاصيت

طبق تحقیقات انجام شده «پای مرغ» حاوی بسیاری از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و حیاتی است.

الهام امرالهی؛‌ دكتر فرزانه منتظری فر

 

 

 

طبق تحقیقات انجام شده «پای مرغ» حاوی بسیاری از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست.

به همین جهت افرادی را که دچار مشکلاتی مانند خمیدگی (ناشی از کمبود کلسیم)، پوکی استخوان، آرتروز، نرمی استخوان (راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوان‌ها و نیز اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامینD هستند، می‌توان با استفاده از این ماده غذایی درمان کرد.

خواص درمانی پای مرغ

- بهترین درمان برای راشیتیسم (نرمی استخوان در کودکان) و پوکی استخوان 

- جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ها

- پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش

- جایگزین برای قرص‌های غضروف ساز 

- کمک به رشد کودکان و نوجوانان

- بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین

- ترمیم کننده شکستگی استخوان

- بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر

۴ نوع پروتئین در پاهای مرغ که نقش مهمی در کنترل فشارخون دارد.  پژوهشگران دریافتند که پای مرغ در کاهش فشارخون مفید می‌باشد. مطالعه اخیر دانشمندان پزشکی حاکی از آن است که 4 نوع پروتئین در پاهای مرغ وجود دارد که نقش مهمی در کنترل فشارخون دارد.

متخصصین در یک مطالعه علمی که در مجله تیم کشاورزی و مواد غذایی آمریكا منتشر شد، با خوراندن پروتئین کلاژن به موش‌ها که از پاهای مرغ استخراج شده بود به این نتیجه رسیدند که فشارخون آنها به طرز قابل توجهی کاهش یافته بود. در این تحقیق، در یک دوره چهار هفته‌ای به موش‌ها کلاژن داده می‌شود.

ژلاتین برای سلامتی مفصل

یکی از مزایای باورنکردنی سوپ استخوان واقعی تهیه شده با پای مرغ که در سرکه خیسانده شده باشد وجود مقدار زیادی ژلاتین در سوپ فوق می‌باشد. ژلاتین شکل پخته شده کلاژن است که نیمی از پروتئین بدن ما را تشکیل می‌دهد، بنابراین وقتی آن را مصرف می‌کنید در واقع در حال بدنسازی هستید.

ژلاتین تأمین کننده گلیسین، آمینواسیدی است که غضروف‌های سالم را افزایش می‌دهد و نهایتاً به اجتناب از درد مفصل کمک می‌کند. 

تراکم استخوان را افزایش می‌دهد

کلسیمی که از استخوان‌ها وارد سوپ می‌شود آماده جذب در بدن شما می‌باشد و سلاح کاملی در مقابل پوکی استخوان یا هر نوع استخوان‌های ضعیف است. پوکی استخوان (که کاهش تراکم استخوان گفته می‌شود)، اصولا با روند پیری و افزایش سن ایجاد می‌شود.

مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم، فسفر و ویتامین D، استفاده از نور مستقیم آفتاب، فعالیت و ژنتیک عوامل اصلی تعیین کننده میزان افزایش تراکم استخوان هستند. هرچه تراکم استخوان در سنین جوانی بیشتر باشد و فرد از مواد غذایی حاوی کلسیم و فسفر فراوان بیشتر استفاده کند، روند ایجاد پوکی استخوان به تأخیر می‌افتد. 

 همچنین در بیماری استئوآرتریت (یک بیماری مفصلی تحلیل رونده است که به طور معمول در افراد مسن دیده می‌شود و در زنان شایع‌تر از مردان می‌باشد)، تغییرات ساختمانی در غضروف‌های مفاصل و معمولا در مفاصلی که تحمل کننده وزن بدن هستند، مثل ستون فقرات و زانو، استفاده از یک رژیم غذایی حاوی مقادیر کافی ویتامین، کلسیم، فسفر و آهن، همراه با نرمش و ورزش بسیار مؤثر است. 

عصاره پای مرغ، مملو از ویتامین  D، ویتامین  A، کلسیم، فسفر، منیزیم و اسیدهای چرب، همچنین سرشار از مواد غضروف‌ساز از جمله «سولفات كندروئتین» است که به جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ها کمک می‌کند. لازم بذکر است افرادی که از داروهای پایین آورنده چربی خون مثل استاتین استفاده نمی‌کنند نباید این غذا را مصرف کنند.

 به هضم غذا کمک می‌کند

با وجود دیگر مزیت ژلاتین، سوپ استخوان به بدن شما کمک می‌کند که غذاهایی همچون شیر، گوشت و حبوبات را بطور موثرتری هضم کند. 

با استرس مبارزه می‌کند

مصرف ژلاتین، کورتیزول اضافی که در اثر استرس تولید می‌شود را خنثی می‌کند، می‌تواند خواب را بهبود بخشد و حافظه و یادگیری را بهتر کند.

روش مصرف پای مرغ

مقدار500 گرم پای مرغ را پس از تمیزكردن و شستشو، به همراه 3 تا 4 لیوان آب داخل قابلمه‌ای قرار داده و 1 عدد  پیاز درشت را پس از پوست گرفتن اضافه کرده روی حرارت قرار داده و زیر آن را کم کنید و به مدت حداقل 4 تا 6 ساعت حرارت دهید البته با شعله ملایم.

پس از گذشت این زمان محتویات قابلمه را پس از استخوان‌گیری داخل مخلوط کن ریخته و صاف کنید و در فریزر نگهداری کنید برای مصرف کافی است از «عصاره پای مرغ» تهیه شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده اضافه و سپس میل کنید.

نکته مهم

افرادی که مبتلا به بیماری قلبی و چربی خون و کلسترول بالا هستند باید از مصرف آن خودداری کنند و یا اینکه بعد از تهیه آن چربی آن را بگیرند.

 

برچسب ها: تراکم استخوان، پای مرغ، خواص پای مرغ، پای مرغ و سلامتی، روش مصرف پای مرغ، عصاره پای مرغ، خواص درمانی پای مرغ تعداد بازديد: 1232 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز