Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 03:19

9
اردیبهشت
گردو و چربی خون (2)

گردو و چربی خون (2)

در صورتی‌که از کم‌خوابی رنج می‌برید جالب است بدانید که گردو به دلیل دارا بودن ملاتونین (هورمون خواب) در صورت استفاده قبل از زمان خواب می‌تواند روند خواب‌تان را بهبود دهد.

 

توصیه‌ها

 بیشتر منابع توصیه می‌کنند که جهت جلوگیری از بروز بیماری‌های مزمن و داشتن بدنی سالم، به طور روزانه از مغزها به خصوص گردو به عنوان یک ماده غذایی مفید استفاده شود.

 سعی کنید گردو را به صورت تازه میل کنید. گردوی مانده و خشک شده ویتامین E و C کمتری داشته و ممکن است چربی‌های سیر نشده آن اکسید شده باشد.

 در مصرف گردو تعادل را رعایت کنید. به دلیل دارا بودن کالری زیاد، مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند فرد را مستعد اضافه وزن کند در حالی که مصرف مقادیر توصیه شده آن آثار سلامت بخش زیادی دارد.

 در هنگام استفاده از مغز گردوی تازه، پوسته رویی مغز را جدا نکنید، چرا که بیشتر آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنولی آن در این بخش است.

 علاوه بر صبحانه، گردو را می‌توانید به صورت خرد شده در غذاها، ماست و یا حتی سالادها استفاده کنید که در عین مغذی بودن سبب طعم‌دهندگی نیز می‌شود.

 در صورتی که چربی یا کلسترول بالا دارید باید بدانید که تنها با خوردن گردو نمی‌توانید سبب کاهش آن شوید. بهترین راه، داشتن رژیمی سالم همراه با مصرف موادی چون گردو است.

 با توجه به وجود مقادیر بالای فسفر در مغزها از جمله گردو، بهتر است مصرف مغزها در بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی محدود شود.

 در افرادی که مبتلا به بیماری‌های عصبی و افسردگی هستند، مصرف منظم گردو به دلیل دارا بودن چربی امگا3 به عنوان غذای مغز و اعصاب مفید است.

 سعی کنید گردو را خود مغز کنید و فورا میل کنید. مغزهای گردوهایی که مدت زیادی در محیط باز می‌مانند ارزش غذایی کمتری دارند.

 در افراد گیاه‌خوار استفاده از گردو به عنوان منبع غنی امگا3 ضروری است.

 در صورتی‌که از کم‌خوابی رنج می‌برید جالب است بدانید که گردو به دلیل دارا بودن ملاتونین (هورمون خواب) در صورت استفاده قبل از زمان خواب می‌تواند روند خواب‌تان را بهبود دهد.

 گردو به دلیل داشتن ال- آرژنین می‌تواند در کاهش فشارخون موثر باشد. ال- آرژنین در بدن به نیتریک اکسید (NO) تبدیل می‌شود که باعث گشادی عروق خونی می‌گردد.

سخن آخر 

در پیشگیری و درمان بیماری‌های مزمن مختلف مانند چربی خون بالا، داشتن رژیم غذایی سالم به عنوان ستون اصلی مداخله غذایی مطرح است و استفاده از منابعی مانند گردو می‌تواند به عنوان درمان کمکی باشد.

اسموتی گردو و خرما

مواد لازم برای 4 نفر

شیر گردو                               1 پیمانه (250 میلی‌لیتر)

ماست كم‌چرب                       1 پیمانه (250 میلی‌لیتر)

خرمای خرد كرده                    50 گرم

وانیل                                   1 قاشق چایخوری

پودر دارچین                          یك‌چهارم قاشق چایخوری

یخ                                      8 تكه مكعبی

روش تهیه اسموتی گردو و خرما

همه مواد لازم را به جز یخ‌ در مخلوط‌كن بریزید و با سرعت بالا حدود 1 دقیقه مخلوط كنید تا مخلوط یكدستی حاصل شود. سپس یخ را اضافه كنید و كمی با سرعت بالا مخلوط نمایید. حالا اسموتی را در لیوان‌ها بریزید و فورا میل نمایید.

یادآوری: برای تهیه شیر گردو؛ 60 گرم گردوی خرد كرده را در كاسه‌ای بریزید و روی آن را با آب بپوشانید و آن را در دمای اتاق كنار بگذارید تا 8-10 ساعت خیس بخورد. سپس آب گردو را خالی كنید و گردو را خوب بشوئید. آنگاه گردو، 1 پیمانه (250 میلی‌لیتر) آب، 1 قاشق غذاخوری عسل و یك‌چهارم قاشق چایخوری وانیل را در مخلوط‌كن بریزید و حدود 2 دقیقه با سرعت كم مخلوط كنید تا یكدست شود.

 

 

برای خواندن بخش اول- گردو و چربی خون- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: اسموتی گردو و خرما، مواد مغذی گردو، ملاتونین، مزایای گردو، گردو و خرما، صبحانه و گردو تعداد بازديد: 856 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز