Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:50

19
اسفند
خطر آجیل های کهنه

خطر آجیل های کهنه

آجیل‌هایی که تاریخ گذشته و مانده باشند احتمال رشد قارچ و افزایش آفلاتوکسین دارند به ویژه اگر در مکان مرطوب نگهداری شوند، یکی از سم های مضر به نام آفلاتوکسین، افزایش و رشد پیدا می‌کند که برای سلامتی بسیار مضر هستند که به کبد صدمه می‌زند.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو گفت: بهتر است مردم آجیل را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند؛ چراکه متاسفانه در برخی فروشگاه‌ها آجیل‌هایی که از سال‌های قبل در انبارهای خود نگهداری کرده‌اند را با زدن رنگ‌های غیرمجاز مضر، به صورت شکل‌های درخشنده، ارائه می‌کنند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین رستگار در این باره افزود: آجیل‌هایی که تاریخ گذشته و مانده باشند احتمال رشد قارچ و افزایش آفلاتوکسین دارند به ویژه اگر در مکان مرطوب نگهداری شوند، یکی از سم های مضر به نام آفلاتوکسین، افزایش و رشد پیدا می‌کند که برای سلامتی بسیار مضر هستند که به کبد صدمه می‌زند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، مدیر کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو در ادامه افزود: البته این تقلبات معدود است و از طرف برخی سودجویان انجام می‌شود که امیدواریم مصرف کنندگان هنگام خرید با دقت خود با این تقلبات برخورد کنند و اگر هم تخلفی را مشاهده می‌کنند حتما آن را به مسولین مربوطه گزارش دهند.

 

منبع: ايسنا

 

برچسب ها: فواید مغزها، تغذیه نوروز، ارزش غذایی آجیل، نگهداری آجیل، خرید آجیل نوروز، خواص آجيل، آجیل كهنه، آجیل عيد تعداد بازديد: 726 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز