Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 07:14

4
اسفند
اثرات سودمند تخم كدو (2)

اثرات سودمند تخم كدو (2)

انواع مغزها منابع غنی و طبیعی فیتواسترول‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم هستند. معمولا از مغزها به عنوان میان وعده استفاده می‌شود. از منابع غنی فیتواسترول‌ها می‌توان پسته، تخمه‌ی آ‌فتابگردان و تخمه كدو را نام برد.

كمبود منیزیم با بروز حملات میگرنی مرتبط است. این عنصر باعث انبساط عروق شده و همچون یك مهاركننده كانال كلسیم در سلول عمل می‌كند داروهای موثر در میگرن هم دقیقا از همین راه وارد عمل می‌شوند. مسمومیت بارداری شرایطی است كه به دنبال آ‌ن زنان باردار دچار تشنج‌های خطرناك شده و فشار خون به طرز شدیدی بالا می‌رود، به طوری كه خاتمه‌ی بارداری ضرورت پیدا میكند و معمولا جنین وزن تولد پایینی دارد.

حال در این میان كمبود منیزیم به طور مستقیم با این شرایط در ارتباط است. تجویز مكمل منیزیم درمان كلاسیك كنترل مسمومیت بارداری است. این عنصر همچنین قادر است تا از زایمان‌های زودرس نیز جلوگیری كند. منیزیم تولید انرژی سلولی را از حالت غیرهوازی به هوازی تبدیل كرده و این روش در تولید انرژی در داخل سلول بسیار موثر است و به مقدار زیادی تولید اسید لاكتیك را كاهش می‌دهد.

منیزیم در كمك به درمان استرس‌های مغزی می‌تواند موثر واقع شود. در جدول تناوبی، منیزیم نزدیك لیتیم است و لیتیم معمولا برای درمان استرس و اختلالات مربوط به آ‌ن به كار می‌رود. این عنصر (منیزیم) در عملكرد سیناپس‌های وابسته به كلسیم در انتقالات عصبی نقش دارد.

فیتواسترول‌های تخم كدو و كاهش كلسترول خون
فیتواسترول‌ها تركیباتی هستند كه در گیاهان یافت می‌شوند و ساختار شیمیایی بسیار شبیه به كلسترول دارند و زمانی كه به مقدار كافی در رژیم موجود باشند، قادر به كاهش میزان كلسترول خون هستند. همچنین در بهبود پاسخ‌های ایمنی و كاهش بروز سرطان‌های خاص نیز موثرند.

انواع مغزها منابع غنی و طبیعی فیتواسترول‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم هستند. معمولا از مغزها به عنوان میان وعده استفاده می‌شود. از منابع غنی فیتواسترول‌ها می‌توان پسته، تخمه‌ی آ‌فتابگردان و تخمه كدو را نام برد. دانه‌ی كنجد غنی‌ترین منبع فیتواسترول می‌باشد در حالی كه گردو كمترین مقدار فیتواسترول را داراست.

نكاتی در مورد تخم كدو
از مخلوط تخم كدو به میزان ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری با ماست در پیشگیری از رسوب چربی در سرخرگ‌ها و انسداد عروق می‌توان استفاده كرد. با استفاده از تخم كدو در تهیه‌ی نان‌های سبوس‌دار، به جلوگیری از سرطان پروستات در مردان و عفونت‌های مثانه‌ای در زنان كمک می‌شود.

تخم كدو از سرطان روده‌ی بزرگ و سرطان پروستات جلوگیری می‌كند. تخم كدو را می‌توان به همراه سیر تازه، جعفری و برگ‌های گشنیز آ‌سیاب كرده و پس از افزودن روغن زیتون و آ‌بلیمو به این مخلوط، سس بسیار خوشمزه و مقوی برای سالاد تهیه كرد.البته یادآ‌وری می‌شود به منظور پیشگیری از چاقی، در مصرف آ‌ن زیاده روی نشود.

 

 

برای خواندن بخش اول -اثرات سودمند تخم كدو- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: ارزش غذایی تخم کدو، خواص تخمه ها، خواص تخم کدو، منابع فیتواسترول ها، فواید تخم کدو تعداد بازديد: 714 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز