Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 13:39

20
بهمن
حلوا ارده؛ سرشار از انرژی (2)

حلوا ارده؛ سرشار از انرژی (2)

حلواارده را باید در محلی خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری نمود. کارشناسان بهداشتی تاریخ مصرف حلواارده را شش ماه پس از تولید تعیین كرده‌اند. در صورتی که در محل مناسبی مانند یخچال نگهداری شود مدت زمان بیشتری قابل استفاده است.

ویژگی‌های فیزیکی و ظاهری انواع حلواارده

رنگ: رنگ انواع حلواارده باید کرم روشن باشد. درصورت استفاده از پودرکاکائو، رنگ آن متمایل به قهوه‌ای   می‌شود.

طعم و بو: انواع حلواارده باید بدون طعم و بوی تند باشد.

بافت: بافت انواع حلواارده به صورت زیر است:


الف) حلواارده شکری باید دارای بافت یکنواخت نخ دار و بدون شکر کریستاله باشد و هنگام بریدن نباید خرد شود و حالت خود را از دست بدهد.
ب) حلواارده نرم باید دارای بافت نرم و یکنواخت و بدون ظاهر نخ دار و شکر کریستاله باشد.
ج) حلواارده بدون شکر باید دارای بافت یکنواخت نخ دار ریز باشد و هنگام بریدن خرد نشود و حالت خود را از دست ندهد.

میزان ارده: میزان ارده مورد استفاده باید حداقل 50 درصد وزن کل انواع حلواارده باشد.

مواد خارجی: انواع حلواارده باید بدون هرگونه ذرات خارجی مانند: سنگ، شن، مو، پوسته سخت مغزهای خوراکی و بقایای بدن حشرات باشد.

میزان مغز خوراکی گیاهی: در صورت استفاده از مغزهای خوراکی گیاهی، میزان آن نباید کمتر از 4 درصد وزن کل انواع حلواارده باشد.

شرایط نگهداری حلوا ارده
حلواارده را باید در محلی خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری نمود. کارشناسان بهداشتی تاریخ مصرف حلواارده را شش ماه پس از تولید تعیین كرده‌اند. بدیهی است در صورتی که در محل مناسبی مانند یخچال نگهداری شود مدت زمان بیشتری قابل استفاده است.

در صورتی که پس از مدتی شاهد وجود مقداری روغن بر روی حلواارده بودید، جای هیچ نگرانی نیست؛ چرا که این ویژگی ذاتی حلواارده است. این ماده روغنی همان روغن کنجد معروف و سرشار از ویتامین است. شما می‌توانید قبل از مصرف آن را مخلوط نموده و یا روغن آن را جدا و به عنوان روغن مایع مصرف نمایید.

 

 

برای خواندن بخش اول -حلوا ارده؛ سرشار از انرژی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: ارزش غذایی حلوا ارده، فواید حلوا ارده، انواع حلوا ارده، خواص حلوا ارده، ویژگی های حلوا ارده، نگهداری حلوا ارده تعداد بازديد: 464 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز