Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 08:40

28
مهر
خواص گردو

خواص گردو

گردو به حفظ سلامت قلب كمك می‌كند. اسید لینولئیك می‌تواند سطح كلسترول خون را كاهش دهد.

آرزو حقیقیان رودسری

 

نقش گردو در سلامت

 گردو به حفظ سلامت قلب كمك می‌كند. اسید لینولئیك می‌تواند سطح كلسترول خون را كاهش دهد. همچنین اسید لینولئیك و اسید آلفا لینولنیك و اسید چرب امگا-3 از تشكیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌كنند و اثر محافظتی در برابر حملات قلبی دارند. مطالعات نشان می‌دهند كه دریافت 2 گرم در روز از این تركیب (مقداری كه در 30 گرم گردو وجود دارد)، برای نشان دادن این فواید كافی است.

…‌ دو مطالعه نشان داده‌اند مردمی كه گردو می‌خورند به میزان كمتری در معرض بیماری‌های كرونری قلب قرار می‌گیرند. …‌‌ گردو خاصیت كاهش‌دهندگی فشار خون را داراست. …‌‌ به دلیل محتوای اسیدهای چرب امگا-3، سبب كاهش شدت علائم آرتریت روماتوئید و خارش و خشكی پوست می‌گردد. …‌‌ مصرف گردو به علت محتوای بالای انرژی و مواد مغذی، برای افرادی كه اشتهای كمی دارند (مثل افرادی كه دوره نقاهت بیماری را می‌گذرانند) مناسب است. …‌‌ اسید الاژیك، فلاونوئیدی است كه در چندین نوع توت یافت می‌شود. گردو بدلیل دارا بودن این تركیب سبب مهار رشد سلول‌های سرطانی شده و آرام‌بخش اعصاب است كه به خوابیدن انسان كمك می‌كند.

…‌‌ گردو دارای تركیباتی به نام استرول می‌باشد كه بطور طبیعی در تركیبات گیاهی وجود دارد و از نظر شیمیایی مشابه كلسترول می‌باشد. بخشی از استرول‌های گیاهی در مسیر هضم غذا جذب نمی‌شوند و مانع جذب كلسترول در جریان خون می‌‌گردند. 30 گرم گردو حاوی 50 میلی‌گرم استرول گیاهی است كه به اعتقاد محققان می‌تواند محافظت‌كننده از قلب و پیشگیری‌كننده از سرطان باشد.

طریقه نگهداری گردو

 به هنگام خرید گردو باید به خشك بودن و تازگی آن توجه كنیم. گردو نباید نرم و انعطاف‌پذیر باشد. بوی رطوبت یا تندی نیز نباید بدهد، زیرا مقدار زیاد روغن در گردو آن را مستعد فساد می‌كند. گردو به دلیل محتوای زیاد چربی‌های غیراشباع با چند پیوند دوگانه، بیشتر از سایر مغزها قابلیت فاسد شدن دارد، ولی با نگهداری صحیح می‌توان از فساد آن جلوگیری نمود. گرما، رطوبت و نور، فساد گردو را سرعت می‌بخشند. گردو با پوست به مدت 6 ماه تا یكسال در جای خنك قابل نگهداری است و برای مدت طولانی‌تر باید در یخچال و یا در فریزر نگهداری شود.

گردوی بدون پوست بهتر است تا زمان استفاده از آن در بسته‌بندی و در جای خشك و خنك باشد و در صورتی كه بسته‌بندی نشده باشد باید طی 3 تا 4 ماه مصرف شود. به طور كلی مغزها از جمله گردو به مدت 6 ماه در یخچال و یك سال در فریزر تازگی خود را حفظ می‌كنند. اگر گردوی پوست‌گرفته كمی نرم شود (البته بوی تند شدن ندهد) می‌توان آن را روی یك سینی پهن كرد و در دمای بسیار كم 150 درجه فارنهایت (60 درجه سانتیگراد) برای چند دقیقه در فر قرار داد. علی‌رغم خواص بسیار مفیدی كه درباره گردو گفته شد، به دلیل درصد چربی بالایی كه در گردو وجود دارد نباید در مصرف آن افراط نمود. به طور معمول در یك رژیم 2000 كیلوكالری، مصرف 3 قاشق غذاخوری گردو نیاز روزانه افراد را به اسیدهای چرب برطرف می‌كند.

 

برچسب ها: گردو، گردو و سلامتی، خواص گردو، فواید گردو، ارزش غذایی گردو تعداد بازديد: 924 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز