Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 18:59

15
تیر
آب نارگیل؛ نوشيدنی با ارزش (2)

آب نارگیل؛ نوشيدنی با ارزش (2)

اگر شما طعم آب نارگیل را دوست دارید و بودجه مالی به شما اجازه می‌دهد، استفاده از آب نارگیل راهی مناسب برای تامین آب بدن و افزایش دریافت پتاسیم است.

 

میزان کالری و سدیم این نوشیدنی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا کمتر و پتاسیم آن بیشتر است. هر 30 گرم از این نوشیدنی دارای حدودا 5/45 کالری، 1/3 گرم قند، 61 میلی گرم پتاسیم و 5/45 گرم سدیم است.

آب نارگیل را می‌توان جایگزین بسیار خوبی برای بسیاری از آب میوه‌های صنعتی و نوشابه‌های گازدار دانست. از آنجا که میزان شکر موجود در این نوشیدنی بسیار کمتر از نوشابه و آب میوه‌ها است، آب نارگیل می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی که دارای  وزن اضافه هستند و قصد کاهش وزن دارند محسوب شود.

البته توجه داشته باشید که آب نارگیل به هر حال دارای مقداری کالری است و افراط در مصرف آن باعث تجمع کالری و افزایش وزن خواهد شد. اگر قصد خرید آب نارگیل را دارید، سعی کنید حتما نوع طبیعی آن و بدون مواد افزودنی را انتخاب کنید. آب نارگیلی که مواد افزودنی به آن اضافه می‌شود تفاوتی با نوشابه‌های گازدار و آب میوه‌های صنعتی ندارد.

نظر متخصصان در رابطه با آب نارگیل

حفظ آب بدن یکی از مهم‌ترین چالش‌های ورزشکاران حرفه‌ای محسوب می‌شود. استفاده از آب نارگیل می‌تواند برای ورزشکاران گزینه مناسبی باشد، اما این نوشیدنی آنها را از سایر نوشیدنی‌ها و مواد مغذی بی‌نیاز نمی‌کند. همه ورزشکاران باید راهی را برای تامین آب بدن خود پیدا کنند.

آب معمولی، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، آب نارگیل و... همه این نوشیدنی‌ها آب بدن را تامین می‌کنند، اما تفاوت آب نارگیل با سایر مایعات در این است که هنگامی که بدن پس از 3-2 ساعت فعالیت بدنی در هوای گرم دچار کمبود ناگهانی آب و مواد مغذی می‌شود، آب نارگیل بهترین گزینه برای تامین سریع کربوهیدرات و الکترولیت‌های از دست رفته نظیر سدیم و پتاسیم است، البته حتی آب نارگیل هم نمی‌تواند تمام نیاز یک ورزشکار به پتاسیم را تامین کند.

در نتیجه باید از مکمل‌های غذایی یا مواد غذایی نظیر موز استفاده کرد تا این کمبود ناگهانی سریع جبران شود.

كلام پایانی

در نهایت می‌توان گفت نوشیدن آب نارگیل یک راه طبیعی برای تامین آب بدن، کاهش دریافت سدیم و افزایش پتاسیم در رژیم غذایی است. اکثر افراد دچار کمبود پتاسیم هستند که علت اصلی این مشکل نیز مصرف کم میوه‌ها، سبزیجات و لبنیات است. در نتیجه آب نارگیل می‌تواند این خلا را پر کند.

اگر شما طعم آب نارگیل را دوست دارید و بودجه مالی به شما اجازه می‌دهد، استفاده از آب نارگیل راهی مناسب برای تامین آب بدن و افزایش دریافت پتاسیم است.

نوشیدنی  آب نارگیل

مواد لازم نوشیدنی  آب نارگیل

برای 1 نفر

آووكادوی رسیده و خردكرده                   یك‌دوم عدد 

زنجفیل تازه و خردكرده                        1 قطعه 2 سانتیمتری 

آب و پوست لیمو                               از 1 عدد لیمو 

ماست كم‌چرب                                یك‌چهارم پیمانه 

آب نارگیل                                       1 پیمانه (250 میلی‌لیتر)

تخم كتان                                       1 قاشق غذاخوری 

گوشت نارگیل خردكرده                    1-2 قاشق غذاخوری 

شیره خرما                                   1 قاشق چایخوری 

وانیل                                           یك‌دوم قاشق چایخوری

روش تهیه نوشیدنی  آب نارگیل

تمام مواد را در مخلوط‌كن بریزید تا مخلوط یكدستی حاصل شود. سپس نوشیدنی حاصل را در یك لیوان بریزید و آن را با كمی پودر نارگیل و پوست لیمو و برشی از لیمو تزئین كنید.

 

 

برای خواندن بخش اول- آب نارگیل؛ نوشيدنی با ارزش- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: نارگیل، مزایای آب نارگیل، ویتامین های آب نارگیل، معجون آب نارگیل، روش تهیه معجون نارگیل، مواد مغذی آب نارگیل، آموزش نوشیدنی آب نارگیل تعداد بازديد: 461 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز