Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 17:06

5
خرداد
چه مقدار آناناس بخوریم؟

چه مقدار آناناس بخوریم؟

میزان مصرف آناناس كاملاً بستگی به مقدار بروملین موجود در آن دارد. در انواع تازه، میزان بروملین حداكثر است و در انواع كمپوت به حداقل می‌رسد؛

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

 

میزان مصرف آناناس كاملاً بستگی به مقدار بروملین موجود در آن دارد. در انواع تازه، میزان بروملین حداكثر است و در انواع كمپوت به حداقل می‌رسد؛ زیرا این آنزیم در اثر حرارت و گذشت زمان كاهش می‌یابد. میزان مصرفی بروملین به اشكال مختلف دارویی مورد مطالعه قرار گرفته و مقادیر مختلفی ارائه شده است.

سازندگان این گونه محصولات در راهنمای همراه فرآورده میزان مختلف مصرف روزانه را برای افراد 18 سال و بالاتر به قرار زیر توصیه نموده‌اند: بر اساس پژوهش‌هایی كه در سال‌های 1960 تا 1970 صورت گرفت، میزان مصرف بروملین به صورت قرص 120 تا 240 میلی‌گرم در روز توصیه شده است.

این مقدار باید در سه یا چهار نوبت مصرف شود و به مدت یك هفته ادامه یابد. این دستورالعمل برای درمان التهاب و ورم است. پژوهشگران آلمانی مصرف روزانه 80 تا 320 میلی‌گرم بروملین را در دو یا سه نوبت مناسب می‌دانند. برخی دیگر، روزانه 500 تا 1000میلی‌گرم را در سه نوبت توصیه می‌كنند و بسیاری از كارخانه‌ها برای این منظور قرص‌های 500 میلی‌گرم تولید كرده‌اند.

در مورد میزان مجاز مصرف بروملین در افراد زیر 18 سال هنوز تحقیقات زیادی صورت نگرفته است. همچنین برای تمیز كردن زخم‌ها و درمان التهاب‌های موضعی، كرم‌هایی حاوی 35 درصد بروملین ساخته شده كه به صورت موضعی مصرف می‌شوند.

 

برچسب ها: آناناس، میوه آناناس، خوردن میوه آناناس، آلرژی به آناناس، میزان مصرف آناناس، کمپوت آناناس تعداد بازديد: 1000 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز