Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 21:48

30
اردیبهشت
فواید آناناس برای سلامتی (1)

فواید آناناس برای سلامتی (1)

آناناس یک منبع عالی اثری منگنز معدنی است که کوفاکتور مروری درتعدادی از آنزیم در تولید انرژی و دفاع آنتی اکسیدان مهم است.

 تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

 

خواص ضد التهابی آناناس

آنزیم بروملین که به میزان زیادی در ساقه آناناس وجود دارد یک ضدالتهاب طبیعی فوق العاده است. بدن به راحتی میتواند این آنزیم را جذب و وارد خون کند. در این صورت هم این آنزیم باعث تنظیم فعل وانفعالات شیمیایی بدن میشود. در واقع باعث جلوگیری از بروز التهاب در بدن می‌شود .بروملین موجود در آناناس می‌‌تواند التهاب را از بین ببرد و باعث رفع تورمها و کبودی موضعی شود.

آناناس به هضم غذا کمک می‌‌کند

آناناس برای هضم غذا مناسب است. این میوه اشتها برانگیز بوده و برای افرادی که با هضم غذا مشکل دارند بسیار مناسب است. آناناس رسیده اسید معده و نفخ را کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که میوه و آب آناناس برای بچه‌‌های زیر 6 سال توصیه نمی‌شود به خاطر اینکه مخاط گوارشی آنها با اثرات آنزیم بروملین سازگاری ندارد.

کاهش اشتها

آناناس طبیعی حاوی فیبر است. بنابراین مصرف آن باعث پر شدن حجم معده و ایجاد احساس سیری می‌شود. با خوردن آناناس علاوه بر کنترل وزن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش، میزان قندخون نیز به صورت طبیعی کنترل می‌‌شود. بنابراین افت قندخون بویژه در افرادی که رژیم غذایی دارند، بروز نخواهد کرد.

خاصیت آنتی اکسیدانی آناناس و پشتیبانی سیستم ایمنی بدن

ویتامین c اولین آنتی اکسیدان محلول در آب در بدن است. به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان قوی ویتامین‌‌های C ، آناناس میتواند با شکل‌گیری رادیکال‌‌های آزاد عامل شناخته شده سرطان،  مبارزه کند. رژیم‌‌های غذایی غنی از بتا کاروتن نیز ممکن است نقش حفاظتی در برابرسرطان پروستات داشته باشد با توجه به مطالعه انجام شده توسط دانشگاه‌‌هاروارد نشان داده شده است ارتباط معکوس با توسعه سرطان روده بزرگ درجمعیت ژاپن داشته است.

مصرف فیبر بالا از میوه‌ها و سبزیجات با خطر کاهش سرطان روده بزرگ در ارتباط است. به گفته انجمن سرطان آمریکا مطالعات نشان می‌‌دهد که بروملین) موجود در آناناس و دیگر آنزیم‌‌هاممکن است در درمان استاندارد سرطان برای کمک به کاهش برخی ازعوارض جانبی  مانند التهاب دهان و گلو به علت پرتو درمانی  استفاده شود.

منگنز و تیامین برای تولید انرژی و دفاع انتی اکسیدانی

آناناس یک منبع عالی اثری منگنز معدنی است که کوفاکتور مروری درتعدادی از آنزیم در تولید انرژی و دفاع آنتی اکسیدان مهم است.

علاوه بر منگنز، آناناس منبع خوبی از تیامین، است ویتامین B که به عنوان یک کوفاکتور در واکنش‌‌های آنزیمی مرکزی به تولید انرژی عمل می‌‌کند.

محافظت در برابر دژنراسیون ماکولا و سلامتی چشم

آناناس می‌‌تواند به کاهش خطر دژنراسیون ماکولا کمک کند دژنراسیون ماکولا (AMD or ARMD) شایعترین علت کوری در جهان است!در این بیماری ماکولا یا لکه زرد تخریب می‌‌شود. ماکولا قسمت حساس به‌نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است.

 

برای خواندن بخش دوم - فواید آناناس برای سلامتی - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: آناناس، خواص آناناس، کنسرو آناناس، میوه آناناس، خواص دارویی آناناس، خوردن آناناس، دسر آناناس تعداد بازديد: 681 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز