Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 11:12

18
بهمن
با خواندن این مطلب حتما هویج می خورید! (2)

با خواندن این مطلب حتما هویج می خورید! (2)

اثرات شفابخشی هویج ثابت شده است.شما می‌‌توانید از هویج خام ورنده شده برای ضماد کردن استفاده کنید. مواقع پیچ خوردگی یا بریدگی یا التهاب قابل استفاده است.

رزش غذایی آب هویج

همانطور که می‌دانید هویج براق و شیرین بسیار خوشمزه می‌باشد چه به صورت پخته و چه به صورت خام، اما اگر هیچکدام از اینگونه هویج‌ها شما را وسوسه خوردن نمی‌کند بهتر است از آب هویج استفاده کنید تا اثرات مفید و تغذیه‌ای آن را دریابید، هر چند که فیبر موجود در هویج توسط ماشین آب میوه‌گیری به داخل آب هویج نمی‌رود اما بهتر است از آن استفاده شود سه فنجان هویج خرد شده معادل یک فنجان آب هویج می‌باشد که از ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی می‌باشد.

آیا خوردن هویج بهتر است یا آب‌هویج؟

جواب به این سوال بستگی به نیاز بدن شما دارد تقریبا 6 - 5 هویج می‌تواند یک فنجان آب هویج به شما بدهد که البته خاصیت آن تفاوتی با هویج کامل ندارد، اما خالی از فیبر می‌باشد، اما اگر بتوانید 6 - 5 هویج کامل بخورید می‌توانید، فیبر مورد نیاز را تامین می‌نمائید. کافی است بدانید یک فنجان آب هویج 94 کالری و 2 گرم پروتئین دارد ولی یک هویج بزرگ 30 کالری  و یک گرم پروتئین دارا می‌باشد.

مقدار فیبر موجود در یک فنجان آب هویج معادل است با یک هویج نسبتا بزرگ اما مسئله این است که نیاز روزانه شما به فیبر تا چه اندازه است هر چه فیبر بیشتر باشد شما کمتر به یبوست دچار شده و از دیابت نیز جلوگیری می‌کنید.

کالری

آب هویج یک نوشیدنی بسیار کم کالری است. یک لیوان آب هویج کمتر از 100 کالری دارد. لذا برای کسانی که رژیم لاغری دارند، مفید است.آب هویج با دارا بودن کالری کم و مقادیر زیادی ویتامین و املاح ضروری، در مقایسه با یک نوشیدنی مغذی پرکالری، نوشیدنی مطلوبی برای شما خواهد بود.برای ورزشکاران و وزنه برداران، مقدار کالری آب هویج را می‌توان با مخلوط کردن آن با ماست، شیر، بستنی یا پودرهای پروتئینی افزایش داد.

هویج واثرات شفابخش

اثرات شفابخشی هویج ثابت شده است.شما می‌‌توانید از هویج خام ورنده شده برای ضماد کردن استفاده کنید. مواقع پیچ خوردگی یا بریدگی یا التهاب قابل استفاده است. خاصیت ضد التهابی که در هویج وجود داردمی تواند پوست را به حالت اولیه برگرداند.

اسپری آرام کننده

زمانی که پوست شما در معرض نور آفتاب قرارگیرداحساس نامناسبی دارید در این مواقع بهتراست از اسپری هویج استفاده کنید.عصاره هویج را با دوبرابر آن گلاب مخلوط کنید. مایع بدست آمده را در ظرف مخصوص اسپری در جای خنک نگهداری کنید. شما از این اسپری در مواقع مختلف می‌‌توانید استفاده کنید مثلا هنگام آفتاب سوختگی یا گرما زدگی

تقویت موی سر

خوردن آب هویج یکی از بهترین راههای تقویت موی سر می‌‌باشد زیرا ویتامین و املاح زیادی در آن موجود است که همگی برای تقویت موی سر مفید هستند. ویتامین C و E موجود در آن به بهبود جریان خون در کف سر کمک نموده و مانع ضعیف شدن موها وسفید شدن آنها می‌‌شود.

ماسک مرطوب کننده صورت

هویج                   دوقاشق چایخوری

عسل                  یک قاشق چایخوری

خامه                  یک قاشق چایخوری

روغن زیتون           چند قطره

هویج رنده شده را آسیاب کنید و بقیه مواد را بتدریج به آن اضافه کنید تا مخلوط نرم و کرم مانندی بدست آید. پوست خود را تمیز نموده و ماسک را روی پوست خود قرار دهید. بعد از 15-10 دقیقه صورت خودرا بشویید. بعد از خشک شدن تاثیر متفاوت آن را مشاهده کنید.

 

برای خواندن بخش اول - با خواندن این مطلب حتما هویج می خورید! - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: آب هویج، خواص درمانی هویج، خواص هویج، هویج و طب سنتی، عصاره هویج تعداد بازديد: 681 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز