Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:40

12
بهمن
غذا را دارو ببینید! (2)

غذا را دارو ببینید! (2)

آووکادو بالاترین میزان پروتئین را در بین میوه‌ها دارد، همچنین حاوی چربی‌های مفید را فراهم می‌کند، مخصوصا اسید‌های چرب با یک باند دوگانه (مثل روغن زیتون)، که کمک به کاهش میزان کلسترول بد می‌شود.

آووکادو

آووکادو بالاترین میزان پروتئین را در بین میوه‌ها دارد، همچنین حاوی چربی‌های مفید را فراهم می‌کند، مخصوصا اسید‌های چرب با یک باند دوگانه (مثل روغن زیتون)، که کمک به کاهش میزان کلسترول بد می‌شود. همچنین شامل کربوهیدرات، بتا کاروتن، ویتامین E، گلوتاتیون و فیبر است. آووکادو کمک به جلوگیری از بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان‌ها می‌کند.

مغز ساقه آووکادو دارای خاصیت ضد باکتریایی(درمقابل باکتری گرم مثبت، به خصوص staphylococcus aurous) و قارچی می‌باشد. متخصصان رژیم درمانی ازتوصیه به مصرف آووکادو اجتناب می‌کنند زیرا دارای میزان زیادی کالری است  (سیصد کالری هر میوه)، اما به میزان زیادی مواد مغذی و میزان زیادی پروتئین دارند که برای کسانی که کاهش وزن دارند و کودکان بسیار مفید می‌باشند.

 موز (و موز سبز)

موزها دارای سه قند طبیعی ساکاروز، فروکتوز و گلوکز هستند با این وجود خوردن یک موز راهی خوب برای بالا بردن سریع انرژی است که در ورزشکاران معمول می‌باشد. همچنین منبع خوبی برای فیبر، پروتئین، پتاسیم، فسفر، آهن، منیزیم، ویتامین A و ویتامینB6 هستند. به میزان زیادی دارای ویتامینB ، که کمک به آرام کردن سیستم عصبی می‌کند، و همچنین شامل تریپتوفان است که در بدن تبدیل به سرتونین می‌شود، که کمک به حس آرامش می‌کند، با این وجود اخلاق را بهبود بخشیده و از افسردگی دور می‌کند.

ویتامین B6 در موز میزان قند خون را تنظیم می‌کند، که می‌تواند موثر بر خلق و خوی خانم‌ها، مخصوصا قبل از دوره پریود ماهانه شود و می‌تواند کمک به بهبود تهوع‌های صبحگاهی باشد، موز غذایی فو‌ق‌العاده برای مغز  می‌باشد به طوری که تحقیقات نشان داده است در میان امتحانات کمک زیادی به یادگیری دانش‌آموزان می‌کند.

همچنین می‌تواند استرس را از بین ببرد زیرا زمانی که سوخت‌و‌ساز ما افزایش پیدا می‌کند پتاسیم بدن کاهش پیدا می‌کند. پتاسیم کمک به متعادل کردن ضربان قلب وافزایش اکسیژن‌رسانی به مغز می‌کند به طوری که از دیرباز در جیره غذایی فضانوردان آمریکایی برای افزایش ضربان قلب استفاده می‌شده است. میزان بالای پتاسیم و کاهش سدیم منجر به کاهش فشارخون وکاهش ابتلا به مرگ مغزی می‌گردد. همچنین باعث تشدید تولید هموگلوبین در خون می‌کند، که درمان کم خونی است.

قسمتی از درمان سنتی مردم جامائیکا برای درمان زخم معده بوده است. موز به طور طبیعی دارای تاثیرات آنتی‌اسید و کاهش خراش‌ها به طریق لایه‌گذاری برروی جدار معده بوده و خوردن موز نسبت به مصرف قرص و یا شربت  آنتی‌اسید برتری دارد. موزها همچنین آنتی‌بیوتیک‌ها و مسهل کننده‌های خوبی هستند. سطح داخلی پوست موز را بر روی پوستی که بر اثر حشره خراش خورده و ورم دارد مالش دهید آرام می‌شود و همین درمان را برای برداشتن زگیل‌ها می‌توانید استفاده کنید.

 جو

جو، داروی سنتی بیماری‌های قلبی در جهان شرق است. به میزان زیادی حاوی آنتی اکسیدان، فیبر، کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم می‌باشد. دارای آنزیم‌های کاهش دهنده پیری می‌باشد. برای درمان گروهی از بیماری‌ها مثل افزایش کلسترول، بیماری‌های قلبی، سرطان، دیابت و فشار خون استفاده می‌شود. ماء‌الشعیر هم برای درمان مشکلات دستگاه ادراری مفید بوده، همچنین آرام کننده مشکلات روده می‌باشد.

 لوبیا

مشابه سایر حبوبات شامل لوبیای چشم بلبلی، لوبیای سیاه، لوبیای قرمز، لوبیای خال خال، لوبیای سویا و عدس است. لوبیا‌ها دارای میزان زیادی فیبر هستند. قدرتمندترین درمان برای کاهش کلسترول هستند. بهترین غذا برای افراد دیابتی است زیرا کمک به تنظیم میزان قند‌خون می‌کند.

لوبیای تازه حاوی ماده طبیعی ال دوپا است، که در مغز تبدیل به نروترانسمیتر دوپامین می‌شود که برای بیمارن پارکینسون ارزشمند می‌باشد. ضمنا باید  توجه داشته باشیم که لوبیا سبب نفخ شکم می‌گردد. بنابراین بهترین روش پخت آن است که از شب قبل از پختن لوبیا را در آب خیسانده و روز بعد با آب تازه بپزیم که باعث از بین رفتن نفخ می‌گردد.

چغندر

جغندرها منابع بسیار خوبی از  کربوهیدرات‌ها، فیبر، و ویتامینB، فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم، روی و سیلیک اسید هستند. آنها منابع فراوانی از عنصر بور هستند که نقش مهمی‌را در ساخت هرمون‌های جنسی و همچنین با افزایش یونجه داروی موفق افزایش غرایز جنسی است.

برای سلامتی قلب و عروق همراه با فولیک اسید تاثیر خوبی دارد. حاوی ویتامین ‌B6 و B2 که موجب کاهش میزان هموسیستین می‌شود بوده که باعث کاهش بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های عروق جانبی می‌شود.

همچنین ریشه چغندر باعث جلوگیری از بیماری‌های کبدی ناشی از مصرف الکل، فقدان پروتئین و دیابت می‌شود. چغندر باعث کمک اختصاصی به کاهش اسید معده می‌کند که بالقوه می‌تواند موجب جلوگیری از مشکلات گوارشی شود. همچنین ریشه چغندر موجب کاهش فشارخون می‌شود که در نتیجه کمک به بیماری‌های قلبی می‌کند.گفته می‌شود نیتریت رژیم غذایی در ریشه چغندر منبعی از نیتریک اکسید است که برای فرستادن پیام به ماهیچه است.

چغندر‌ها در میان بهترین غذاها برای برای درمان بیماری یبوست و جلوگیری از چاقی استفاده می‌گردد. رنگ قرمز چغندر برای افزایش رنگ مواد غذایی مثل رب گوجه فرنگی، سس، سالاد، مربا، ژله‌ها، بستنی شکلاتی و حبوبات صبحانه‌ای استفاده می‌گردد.

 

برای خواندن بخش اول - غذا را دارو ببینید - اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب ها: خواص مواد غذایی، خواص سبزیجات، خواص میوه، درمان بیماری با سبریجات، خواص درمانی سبزیجات تعداد بازديد: 699 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز