Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 11:58

5
مرداد
فوایدی که نوشیدن آب کدو حلوایی برای بدن ما دارد

فوایدی که نوشیدن آب کدو حلوایی برای بدن ما دارد

برای افرادی كه از سنگ‌های كلیه و سنگ كیسه صفرا رنج می‌برند، مصرف روزانه آب كدوحلوایی به مدت 10 روز پیشنهاد شده است در طی این مدت هر روز 3 مرتبه و در هر وعده كافی است نصف لیوان آب این میوه را میل نمائید.

 تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای تغذیه

 

 

كبد و كلیه

برای افرادی كه از سنگ‌های كلیه و سنگ كیسه صفرا رنج می‌برند، مصرف روزانه آب كدوحلوایی به مدت 10 روز پیشنهاد شده است در طی این مدت هر روز 3 مرتبه و در هر وعده كافی است نصف لیوان آب این میوه را میل نمائید.

سیستم روده

‌ به علت دارا بودن خاصیت ملینی كه دارد به درمان یبوست و كاهش حركات روده بزرگ كمك می‌كند.

تنظیم كننده كلسترول و فشارخون

پكتین و فیتواسترول‌های موجود در عصاره این میوه عامل موثری در كاهش كلسترول LDL (كلسترول بد خون) و نیز فشارخون می‌باشد.

خنك كننده عالی

در هنگام افزایش حرارت بدن (ناشی از محیط یا استرس یا مصرف مواد غذایی با طبیعت گرم) مصرف 1 لیوان آبمیوه آن توصیه شده است و به سرعت حرارت بدن را تنظیم می‌كند.

رهایی از بیماری صبحگاهی

با نوشیدن 1 لیوان عصاره كدو حلوایی با بیماری صبحگاهی (تهوع، بدحالی، بیحالی) كه بخصوص در میان زنان باردار شایع است خداحافظی كنید.

بهبود هپاتیت ویروسی و بازسازی عملكرد كبد

توصیه پزشكان جهت نوشیدن آبمیوه كدو حلوایی به بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی سابقه دیرینه‌ای دارد. مواد فعال بیولوژیكی موجود در این عصاره همانند یك پاك كننده طبیعی كبد عمل می‌كند.

پیشگیری از آترواسكلروزیس

آبمیوه كدو حلوایی، قادر به پاكسازی مواد زائد تجمع یافته در رگها است و بطور خیلی موثری احتمال بیماری و حمله قلبی را كاهش می‌دهد. محتوای آنتی‌اكسیدانی بالای این عصاره نیز مانع از خشك شدن و سخت شدن دیواره رگ‌ها می‌شود.

سیستم كلیوی

آبمیوه كدو حلوایی دفع مواد سمی را از سیستم كلیوی سرعت می‌بخشد خاصیت درمانی آن به نحو موثری در درمان زخم‌ها و تنظیم اسیدیته خون ثابت شده است.

ارتقاء سیستم ایمنی

ویتامین C و سایر مواد معدنی موجود در این آبمیوه باعث افزایش كارایی سیستم ایمنی شده و بدن را در مقابل بیماریهای ویروسی محافظت  می‌كند.

درخشان كننده پوست

محتوای بالای ویتامین C و ویتامین E و بتاكاروتن كدو حلوایی، شما را جوان‌تر و شادابتر با پوستی شفاف‌تر نشان خواهد داد.

مسكن طبیعی بالقوه

تحقیقات زیادی تاثیر آب كدو حلوایی را در رفع بیخوابی ثابت كرده‌اند. بعضی پزشكان نوشیدن یك لیوان آن را به همراه عسل برای داشتن اعصابی آرام توصیه می‌كنند.

مرطوب كننده و ضد چروك پوست

تركیب آن با موادی نظیر عسل، ماست، لیمو و روغن‌های گیاهی باعث آبرسانی پوست شده و مواد مغذی مفیدی را برای هر نوع پوست تامین می‌كند.

التیام‌بخش سوختگی و نیش گزیدگی

به علت دارا بودن مخلوطی از آنتی‌اكسیدان‌ها و بخصوص ویتامین A,C و روی خاصیت التیام‌بخش فوق‌العاده‌ای دارد بطوریكه محل نیش حشرات و التهابات ناشی از سوختگی‌ سطحی را به راحتی تسكین می‌بخشد.

 رطوبت رسانی به مو

تجربه نشان داده است عصاره كدو حلوایی موهای خشك و آسیب دیده را بخوبی ترمیم می‌كند. با خوردن تنها نصف فنجان آب كدو حلوایی در روز می‌توانید از تمام منافع آن بهره‌مند شوید.

 كمك به رشد مو

محتوای بالای ویتامین A این آبمیوه به همراه پتاسیم زیاد آن، باعث رشد بهتر مو می‌شود. عصاره كدو حلوایی یك ماده موثر برای درمان ریزش مو است.

یك منوی ساده با كدو حلوائی

كمی ماست یونانی را به همراه پوره كدو تنبل، عسل، دارچین و پودركاكائو مخلوط كرده و هم بزنید. می‌توانید این تركیب بسیار خوشمزه را به عنوان شام در شب‌های زمستان در برنامه غذایی خود بگنجانید.

بر طبق گزارشات چاپ شده در كالج پزشكی هاروارد، زنانی كه در سن باروری هستند مصرف آهن بیشتر از منابع گیاهی نظیر اسفناج، لوبیا، كدو تنبل، گوجه و لبو باعث افزایش قدرت باروری آنها می‌شود. ویتامین A فراوان كدو همچنین در طول دوران بارداری و شیردهی برای سنتز هورمون‌های این دوران مورد نیاز است.

در آزمایشات مشخص شده كه كدو تنبل، قندخون را كاهش داده، عدم تحمل به گلوكز را بهبود بخشیده و انسولین بدن را افزایش می‌دهد. البته مطالعات بیشتری برای اثبات این مدعا نیاز است اما اگر شما دیابتی هستید. مطمئن باشید از خوردن آن بهره‌مند می‌شوید.

كدو: غذای تكمیلی كودك!

تجربه نشان داده است عصاره كدو حلوایی موهای خشك و آسیب دیده را بخوبی ترمیم می‌كند. با خوردن تنها نصف فنجان آب كدو حلوایی در روز می‌توانید از تمام منافع آن بهره‌مند شوید. كدو یكی از بهترین گزینه‌‌ها از خانواده سبزیجات برای شروع تغذیه تكمیلی كودكان است شما از 6 ماهگی می‌توانید این خوراكی ارزشمند را در برنامه غذایی كودك عزیزتان بگنجانید.متخصصین می‌گویند: به خاطر ذخایر ارزشمند غذایی، مصرف آن باعث افزایش سیستم ایمنی كودكان می‌شود.

جهت آماده‌سازی می‌توانیدكدو را به صورت مكعب‌های كوچك برش زده داخل قابلمه سربسته به همراه كمی آب به مدت نیم ساعت حرارت دهید تا بخارپز شوند سپس آن را پوره كرده به كودك بدهید. می‌توانید بعضی اوقات آن را با پوره سیب‌ نیز مخلوط نمائید.

سایر مواد غذایی نظیر موز، سیب‌زمینی پخته، هویج، برنج، عدس، مرغ، ماست نیز گزینه‌های مناسبی برای پوره مخلوط كدو می‌باشند. شركت‌های تولید كننده غذاهای آماده كودك كه در این زمینه بسیار فعال هستند از كدو بعنوان یكی از مواد اصلی بسیاری از فرمولا‌های آماده، در ابعاد وسیعی‌ استفاده كنند.

 

برچسب ها: کدو، خواص کدو، کدو حلوایی، مزایای کدو، آب کدو، کدو و بیماری ها، کدو و کبد، انواع کدو تعداد بازديد: 944 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز