Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 14:20

26
آذر
انگور بخورید، سرطان نگیرید!

انگور بخورید، سرطان نگیرید!

انگور حاوی مواد مغذی گیاهی است به نام الاژیك اسید كه تحت شرایط آزمایشگاهی برخی مواد ایجادكننده سرطان را قبل از آنكه وارد عمل شده و سبب موتاسیون ژن‌ها شوند، خنثی می‌كند.

تحريريه دنيای زنان

 

 

پژوهشگران علوم تغذیه در دانشگاه تگزاس تركیبی را در انگور شناسایی كرده‌اند كه خواص ضد سرطانی و آثار مفید دیگری برای بدن دارد. این متخصصان درآزمایشات جدید خود دریافتند كه این تركیب موسوم به «رسویراترول» می‌تواند تاثیر سودمند نوعی هورمون چربی را در بدن افزایش دهد. این هورمون كه موسوم به «آدیپونكتین» است، از سلولهایی تولید می‌شود كه چربی را می‌سازند و ذخیره می‌كنند. هورمون آدیپونكتین آثار سودمندی روی مشكلات پزشكی ناشی از چاقی دارد.

به گفته پژوهشگران، هم آدیپونكتین و هم رسویراترول، هر دو نقش ضد چاقی، ضد مقاومت انسولینی و ضد پیری دارند. این یافته اطلاعات مهمی‌را در زمینه تولید داروها و روش‌های درمانی جدید برای بهبود مشكلات چاقی، دیابت و سالمندی ارایه می‌كند. جزئیات این بررسی‌ها در مجله «شیمی‌بیولوژی» منتشر شده است. درخت انگور با نام علمی‌Vitis vinifera از خانواده انگورسانان Vitaceae است. در این خانواده حدود ۱۱ جنس و بیش از ۶۰۰ گونه وجود دارد. مهم‌ترین جنس این خانواده جنس انگور است. این گیاه حالت بوته‌ای و رونده دارد و دارای پیچك در مقابل بعضی از برگها می‌باشد.

در مبارزه علیه سرطان نقش مهمی‌دارد. به بهبود علائم آرتریت `كمك می‌كند. به رفع بیماری‌های كلیوی و مجاری ادرار كمك می‌كند. می‌تواند سبب درمان پرفشاری گردد. به استناد طب چینی، انگور دارای نمك‌هایی است كه خون را تصفیه نموده و غدد و اندام‌ها را پاكسازی می‌كند. پزشكان چینی برای پاكسازی بدن توصیه به درمان ده روزه با انگور می‌كنند كه در آن فقط انگور و آب آن مصرف می‌گردد.

آنها همچنین معتقدند كه انگور به بدن انرژی بخشیده و استخوان‌ها را محكم می‌كند و مفاصل را تقویت می‌نماید. در كشورهای غربی انگور جهت درمان روماتیسم و آرتریت و همچنین احتباس مایعات (ادم) و دفع ادرار دردناك تجویز می‌گردد. برای مشكلات ادراری درازمدت، حدود ۲۰۰ گرم انگور در روز و در مشكلات بسیار حاد، روزانه ۴۰۰ گرم انگور توصیه می‌شود.

خواص انگور

آب انگور اثرات مطلوبی بر مشكلات كبدی از قبیل هپاتیت و یرقان دارد.

سرطان

انگور حاوی مواد مغذی گیاهی است به نام الاژیك اسید كه تحت شرایط آزمایشگاهی برخی مواد ایجادكننده سرطان را قبل از آنكه وارد عمل شده و سبب موتاسیون ژن‌ها شوند، خنثی می‌كند. الاژیك اسید قادر به مبارزه علیه مواد سرطان زایی است كه در اثر آلودگی‌های محیطی، گوشت‌های نمك سوده و كبابی و یا مصرف سیگار ایجاد می‌شوند. 

آرتریت روماتوئید 

انگور كه سرشار از انواع آنتی اكسیدان‌ها می‌باشد، نقش مهمی‌در درمان آرتریت ایفا می‌كند. این مواد قادر به متوقف نمودن عملكرد آنزیم‌های خاصی است كه می‌توانند ماد تشكیل دهنده غضروف و استخوان را تخریب نمایند.  

فشارخون بالا

انگور سرشار از پتاسیم است كه به كاهش فشارخون كمك می‌كند. در یك تحقیق، مصرف ۵/۲ تا ۹/۳ گرم در روز از پتاسیم سبب كاهش فشارخون در یك گروه مرد مورد مطالعه دچار پرفشاری گشته است. این طور تخمین زده شده است كه دریافت منظم روزانه ۳/۲ تا ۱/۳ گرم پتاسیم می‌تواند سبب ۲۵ درصد كاهش در مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا گردد.  

مشكلات روحی و عصبی

كمبود پتاسیم می‌تواند منجر به پریشانی ذهنی و افسردگی گردد. سالمندان كه مقدار كمتری میوه و سبزیجات مصرف می‌كنند، به طور خاص در خطر هستند. مصرف انگور یك راه حل ساده و مناسب جهت افزایش دریافت پتاسیم در این گروه سنی است.  

لاغری و چاقی

انگور، هم لاغركننده است و هم چاق كننده، به این ترتیب كه اگر انگور را از صبح تا ظهر خالی میل كنید لاغركننده است و اگر آن را همراه با غذا میل كنید چاق كننده است. 

چربی خون 

غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضدعفونی كننده بدن هم هست. همچنین اگر با سالاد میل شود، برای لاغر كردن سودمند است. 

  

برچسب ها: خواص انگور، خواص درمانی انگور، ارزش غذایی انگور، ویتامین های انگور، خواص اب انگور تعداد بازديد: 633 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز