Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 12:01

29
دی
برنج و انواع آن (1)

برنج و انواع آن (1)

برنج دانه بلند شامل انواع مختلفی است: برنج دانه بلند آمریكایی، برنج پاتنا، برنج باسماتی، برنج جاسمین، برنج دانه بلند آمریكایی طعم دلچسبی دارد برخی آن را بی‌مزه می‌دانند ولی در واقع طعم برنج مطلوب و ملایم است.

تحریریه ماهنامه آشپزباشی

 

تنوع برنج در سطح جهان حدود صد و بیست هزار گونه است اما فقط 10 درصد از این گونه‌ها فروخته می‌شوند. بزرگ‌ترین تولیدكنندگان برنج در سطح دنیا چین و هند هستند حدود 90 درصد از برنج تولید شده در سطح جهانی، توسط مردم قاره آسیا، آفریقا و اروپای مركزی به مصرف می‌رسد. برنج غذای اصلی پنجاه درصد از مردم دنیاست و 20 درصد از انرژی مورد نیاز بدن مردم دنیا از طریق برنج تأمین می‌شود.

انواع مختلف برنج

به‌طور كلی برنج به سه دسته اصلی برنج دانه‌بلند، دانه متوسط و دانه كوتاه تقسیم می‌شود.

برنج دانه بلند

طول آن چهار یا پنج برابر عرضش است بعد از پخت دانه‌دانه است و حالت چسبندگی ندارد. اگر می‌خواهید در یك مهمانی شام پذیرایی خوب و كاملی داشته باشید و انتخابتان برای غذا، برنج است، برنج دانه بلند بهترین و زیباترین انتخاب برای میز غذای شماست.

برنج دانه متوسط

برنج دانه متوسط قد كوتاه‌تری دارد. حدود 2-3 برابر عرضش قد می‌كشد، بعد از پخت دانه‌های برنج حالت مرطوب‌تر و چسبنده‌تری دارند و معمولاً نرم‌تر از برنج دانه بلند می‌شود. برنج دانه متوسط برای تهیه كوفته بهترین انتخاب است. در ضمن اگر برای مصارف خانگی و معمولی نیز برنج دانه متوسط مناسب‌تر است.

برنج دانه كوتاه

برنج دانه كوتاه معمولاً گرد و كوتاه است و بعد از پخت حالت چسبنده و بسیار نرم پیدا می‌كند. برای تهیه پودینگ و برخی از انواع سالادها، برنج دانه كوتاه بهترین انتخاب است.

انواع مختلف برنج دانه بلند

برنج دانه بلند شامل انواع مختلفی است: برنج دانه بلند آمریكایی، برنج پاتنا، برنج باسماتی، برنج جاسمین، برنج دانه بلند آمریكایی طعم دلچسبی دارد برخی آن را بی‌مزه می‌دانند ولی در واقع طعم برنج مطلوب و ملایم است.

برنج پاتنا

این برنج در واقع یك نوع برنج هندی است و هزاران سال است كه در غذاهای هندی به كار می‌رود. به برنج پاتنا، برنج پاریمای نیز می‌گویند. طعم بسیار معمولی دارد. همراه با ادویه‌جات هندی طعم بسیار مطلوبی پیدا می‌كند.

برنج باسماتی

این برنج نیز در هندوستان تولید می‌شود. به هر دو رنگ سفید و قهوه‌ای فروخته می‌شود. نوع قهوه‌ای رنگ آن فیبر بیشتر و طعم قوی‌تری از برنج دانه بلند دارد. عطر برنج باسماتی شبیه بوی فندوق و گردو است. بعد از آنكه پخته می‌شود دانه‌دانه، خشك و كمی پف كرده می‌شود. برنج باسماتی در هندوستان طرفداران بسیاری دارد. 1 فنجان پُر برنج باسماتی بعد از پخته شدن به اندازه 3 فنجان پُر می‌شود.

برنج جاسمین

این برنج در تایلند كشت و تولید می‌شود. همانند برنج باسماتی عطر و طعم خوبی دارد، ولی ارزان قیمت‌تر از برنج باسماتی است. برنج جاسمین نرم‌تر از برنج باسماتی است و این برنج نیز در رنگ سفید و قهوه‌ای فروخته می‌شود...

 

برای خواندن بخش دوم -برنج و انواع آن- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: فواید برنج، ارزش غذایی برنج، خواص غذایی برنج، انواع برنج، برنج دانه بلند، برنج دانه متوسط، برنج دانه کوتاه تعداد بازديد: 1108 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز