Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:24

11
شهریور
خوراکی های لاغری شکم

خوراکی های لاغری شکم

در زیر به معرفی تعدادی از غذاهایی که دارای چربی های تک سیرنشده یا Monosaturated Fats (MUFA) می پردازیم که می توانند موجب لاغری شکم و سوزاندن چربی های شکم گردند.

خوراکی های لاغری شکم

از آنجا که سرعت زندگی در عصر مدرن بالا رفته و انسانها به غذاهای آماده و عدم تحرک کافی عادت کرده اند و تعدادی بیشتری از انسانها به دلیل نبود وقت یا انرژی و حوصله از انجام نرمشهای ساده نیز دریغ می کنند. این حالت بسیاری از دچار مضراتی چون چاقی کرده و کمتر کسی پیدا می شود که نخواهد بخشی از چربی های بدن خود را آب نکند. بیشترین نقطه ای که افراد از تجمع چربی در آن ناحیه مشکل دارند شکم و پهلو می باشد. برای لاغری این چربی ها لازم است که به نکات زیر توجه کنید:

نکته اول که قابل توجه است این است که نمیتوان در حالی که دارای وزن بسیار زیادی هستید و چربی ها بیشتر نقاط بدن شما را احاطه کرده اند اقدام به آب کردن چربی های نقطه ای مانند چربی های شکم و پهلو کنید. لاغری شکم را به زمانی موکول کنید که چربی های کلی بدنتان هم مقداری کاهش یافته باشد.

برخی افراد با اینکه مشکل اضافه وزن دیگر نداشته و حتی خوراکی های سالم می خورند نیز ممکن است از داشتن چربی های شکم و پهلو گلایه کنند. در این صورت باید فاکتورهای دیگری نیز در نظر گرفته شود. برای مثال برخی فقط به دنبال رژیم لاغری شکم و پهلو و انجام تمرینات ورزشی هستند ولی خواب کافی ندارند. طبق یافته های جدید، نداشتن خواب کافی از دلایل چاقی شکم بوده و حتما باید بین 6 الی 8 ساعت در شبانه روز از خواب کافی برخوردار شوید.

نکته مهم دیگر در مورد لاغری شکم و پهلو این است که افراد باید قند و خوراکی های کربوهیدرات دار کمتری مصرف کنند. چربی شکم به راحتی با کنترل رژیم غذایی رفع می شود. بهتر است که به جای مواد قندی از پروتئین و سبزیجات غنی از فیبر که موجب سیری و نیاز کمتر به ناخنک زدن به مواد غذایی دیگر می شود استفاده کرد.

همچنین برای لاغری شکم و پهلو آب کافی بنوشید چون گاهی افراد تشنگی را با گرسنگی اشتباه گرفته و بسیاری از هوسهای غذایی با نوشیدن آب برطرف می شود.

در ضمن، چربی های سالم بخورید تا چربی های بیشتری بسوزانید. شاید این عجیب باشد ولی سوختن چربی های بدن نیازمند این است که شما چربی های دیگری مصرف کنید تا آنزیم های موجود در آن در این راه مصرف شوند. از منابع چربی های سالم می توان به ماهی و روغن اشاره کرد.

در زیر به معرفی تعدادی از غذاهایی که دارای چربی های تک سیرنشده یا Monosaturated Fats (MUFA) می پردازیم که می توانند موجب لاغری شکم و سوزاندن چربی های شکم گردند.

جوی دو سر با شیر: این غذا در کنار طعم خوب موجب سیری شما شده و تا مدت زیادی هوس خوردن غذاهای دیگر را در شما کم می کند. همچنین سرشار از فیبر بوده و برای سلامتی شما مفید است. دقت کنید که جوی استفاده شده حتما از نوع ساده بوده و دارای شکر و افزونه های دیگر نباشد.

بادام ها : انواع بادام از چربی های تک سیر شده و ویتامین E سرشار بوده و روی هم رفته می تواند در کاهش کلسترول خون و آب شدن چربی شکم نقش داشته باشد.

روغن زیتون: در هنگام آشپزی، سعی کنید به جای استفاده از روغنهای خطرناک، روغن زیتون را جایگزین کنید. هورمونهای موجود در روغن زیتون، مغز شما را گول می زنند که شما سیر شده اید. برای کاهش خوردن غذا نیز می توانید یک قاشق روغن زیتون مصرف کنید.

سبزیجات سبز: که می توان به انواع کلم، کاهو و اسفناج در طی خوردن غذا یا بین وعده ها اشاره کرد. آنها به سیری شما کمک کرده و بنابراین از رفتن شما به سمت غذاهای ناسالم پرهیز می کنند.

شکلات تلخ: این خوراکی لاغری شکم، سرشار از زینک بوده و به همراه خواص دیگر خود برای سلامتی بدن بسیار مفید است. البته مطمئن شوید از نوعی استفاده کنید که دارای شکر کمی بوده و شکلات شیری نباشد.

نمک کمتر: از اضافه کردن نمک اضافی به غذاهای خود خودداری کنید. نمک کمتری را در حال آشپزی به غذاهای خود اضافه کنید. اگر نمک زیادی مصرف شود موجب می گردد که آب بیشتری را نگه داشته و شکم شما دارای نفخ شود. 

 - آوکادو: این میوه سرشار از چربی های تک سیر نشده بوده و میزان بتا- سیتوسترول آن بالا بوده و به لاغری شکم و آب شدن چربی های آن کمک می کند. سعی کنید از این میوه در صبحانه وسالاد های خود استفاده کنید.

-موز: به شما کمک می کند تا از شر آب اضافه خلاص شوید. میزان اضافی پتاسیم در بدن به شما کمک می کند تا میزان سدیم بدن خود را مجددا متعادل کنید. همچنین موز کمک می کند تا مایع اضافی در بدن کم شده و از نفخ و برآمدگی شکم بکاهد.

- ماست: ماست دارای باکتریهای مفیدی است که با خوردن آن، باکتریهای نامفید دیگری که سبب برآمدگی و مشکلات دیگر در شکم شده اند کاهش پیدا کنند و شما را به داشتن شکم صاف کمک کند.

- انواع توت: علاوه بر آن دارای آنتی اکسیدانهای زیادی بوده و خاصیت ضد سرطان دارند به شما در کاهش چربی شکم نیز کمک می کنند.

 

به طور کلی از بهترین راه کارهای لاغری شکم و پهلو این است که مراقب چیزهایی که می خورید باشید و از غذاهای فوق به درستی در وعده ها و میان وعده های خود استفاده کنید.

تنها هنگامی غذا بخورید که گرسنه هستید و وقتی از غذا دست بکشید که کامل سیر نشده اید و مقدار کمی گرسندگی هنوز باقی است.

 

برچسب ها: رژیم لاغری، آب کردن چربی شکم، لاغری شکم، رژیم لاغری شکم، لاغری شکم و پهلو، خوراکی های لاغری شکم تعداد بازديد: 1280 تعداد نظرات: 0
فیلم روز
تصویر روز