Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 15:50

1
آذر
لاغری شکم با یک رژیم معجزه گر!

لاغری شکم با یک رژیم معجزه گر!

رژیم لاغری شکم یکی از رژیم‌های محبوب و به نسبت ساده سال 2017 میلادی بوده است که به شما این قول را می‌دهد بعد از زایمان که دلتان می‌خواهد لاغر شوید با چسبیدن به آن به مدت یک ماه بتوانید تا حدودی خودتان را از شر چربی شکمی‌تان خلاص کنید.

و امید تازه‌ای برای پوشیدن شلوارهایی پیدا کنید که مدت‌ها بعد از تولد فرزندتان از ران‌تان بالاتر نمی‌روند!

هدف: کاهش وزن

ادعا: با 32 روز رعایت رژیم لاغری شکم، 7 کیلو وزن کم کنید.

تئوری: اسیدهای چرب غیراشباع موفا سلول‌های چربی را در شکم هدف می‌گیرند و باعث احساس سیری شده و به فرد اجازه پرخوری نمی‌دهند. این رژیم توسط لیز واساریلو، متخصص رژیم درمانی آمریکایی طراحی شده است. چربی‌های گیاهی که در مواد غذایی مانند آجیل‌ها، دانه‌های روغنی، شکلات، آووکادو، روغن زیتون و... یافت می‌شود، در تمام وعده‌های غذایی و میان وعده‌های این برنامه غذایی وجود دارد. برخلاف چربی‌های اشباع که رگ‌ها را سفت کرده و باعث گرفتگی عروقی می‌شود، اسیدهای چرب غیراشباع رگ‌ها را نرم و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارند و هضم راحت‌تری دارند.

این برنامه رژیمی بر پایه اصول غذایی مدیترانه‌ای طراحی شده و اصلی‌ترین مواد غذایی تشکیل‌دهنده آن غلات کامل، روغن زیتون، حبوبات، میوه ها، سبزیجات و ماهی است. متخصصان تغذیه، متخصصان دیابت و بیماری‌های قلبی و رژیم‌شناسان در سال 2017 بر اساس یک سیستم امتیازدهی 1-5 امتیازی، 40 نوع رژیم مختلف و محبوب جهانی را مورد بررسی قرار دارند. رژیم لاغری شکم در این لیست، در ردیف 15 قرار دارد.

 رژیم لاغری شکمی

امتیاز کلی: 3.2 از 5 امتیاز

در بین رژیم‌های تجاری، رژیم لاغری شکم امتیاز نسبتا خوبی کسب می‌کند اما در میان رژیم‌های علمی جزو برنامه‌های متوسط است.

بهترین رژیم دیابتی: 2.6 از 5 امتیاز

اگر این رژیم بتواند باعث کاهش وزن و نگه داشتن وزن از دست رفته شود، می‌تواند تا حدودی به کنترل قند خون نیز کمک کند.

راحت‌ترین رژیم برای اجرا: 2.7 از 5 امتیاز

این رژیم منوهای غذایی ویژه خود را دارد و کسی که می‌خواهد با این برنامه وزن کم کند باید مطمئن شود که اسیدهای چرب غیراشباع موفا در همه وعده‌های اصلی و میان وعده‌های روزانه‌اش وجود دارد.

بهترین رژیم دوستدار قلب: 3 از 5 امتیاز

اگرچه این رژیم به صورت اختصاصی برای بهبود وضعیت قلبی و عروقی طراحی نشده است اما متخصصان می‌گویند با کاهش چند کیلو وزن، احتمال سکته قلبی و بیماری‌های عروقی پایین می‌آید.

کاهش وزن در بلند مدت: 2.4 از 5 امتیاز

منظور از بلندمدت در اینجا یک بازه زمانی دو ساله است که از این نظر رژیم لاغری شکم امتیاز متوسطی می‌گیرد. متخصصان می‌گویند کسانی که با این رژیم وزن کم می‌کنند نباید انتظار داشته باشند که بتوانند این کاهش وزن را در مدت طولانی حفظ کنند.

 وضعیت تغذیه ای: 3.8 از 5 امتیاز

از آنجا که این رژیم بر اساس دستورالعمل‌های تغذیه‌ای ملی در آمریکا طراحی شده است امتیاز نسبتا خوبی در این زمینه می‌گیرد. اصلی‌ترین مواد غذایی این رژیم غذایی پروتئین کم چرب همراه با میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل است. اگر چه در طول رژیم باید مراقبت دریافت ویتامین دی و پتاسیم باشید.

امنیت غذایی: 3.8 از 5 امتیاز

رعایت این برنامه غذایی نسبتا امن است و شما را در کوتاه مدت دچار مشکل خاصی نمی‌کند.

کاهش وزن در کوتاه مدت: 3.1 از 5 امتیاز

ادعای طراح این برنامه غذایی این است که شما با رعایت آن در 32 روز 7 کیلو وزن کم خواهید کرد.

رژیم لاغری شکم چطور کار می‌کند؟

رژیم لاغری شکم بر پایه دریافت اسیدهای چرب موفا (اسیدهای چرب تک غیراشباع یا mono unsaturated fatty acid) و روزانه 1600 کالری تنظیم شده است اما کسانی که می‌خواهند از این رژیم برای رسیدن به وزن دلخواهشان استفاده کنند میتوانند بسته به سن و جنس و سطح فعالیت بدنی روزانه‌شان این مقدار کالری را بالاتر یا پایین‌تر ببرند. میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، دانه‌های روغنی، آجیل‌ها، حبوبات و پروتئین‌های کم چرب اصلی‌ترین گروه‌های غذایی هستند که باید در این برنامه غذایی سراغشان بروید.

رژیم لاغری شکم دو بخش دارد: یک شروع سریع چهار روزه «ضد نفخ» و سپس یک برنامه غذایی 4 هفته‌ای.

 رژیم سریع چهار روزه «ضد نفخ»

رژیم سریع چهار روزه «ضد نفخ» سخت ترین و محدودترین بخش این برنامه غذایی است و شما در این 4 روز باید میزان کالری دریافتی‌تان را روی 1200 کالری نگه دارید. در این 4 روز شما با محدود کردن مواد غذایی مصرفی‌تان میزان احتباس آب و مایعات و گاز را در بدن کاهش می‌دهید.

در 4 روز ابتدایی رژیم لاغری شکم شما باید روزانه 4 وعده غذا بخورید و هر وعده‌تان باید چیزی حدود 300 کالری انرژی داشته باشد و این یعنی چسبیدن به لیست غذاهای مجاز شامل هویج مینیاتوری، خیار، گوجه گیلاسی، شیر بدون چربی، روغن زیتون، تخمه آفتاب گردان، سینه مرغ، بوقلمون گریل شده، ماهی تیلاپیا و ریحان خشک یا تازه. همچنین باید روزی 2 لیتر نوشیدنی خانگی «نوشیدنی معجزه» هم بنوشید که شامل زنجبیل، خیار و برگ های نعناع است.

در این مرحله قهوه، نسکافه، هات چاکلت، میوه های اسیدی، آدامس، غذاهای چرب، نمک، بروکلی، کلم بروسل، هر غذایی که با سس باربکیو طعم دار شده باشد، سیر، فلفل سیاه و فلفل چیلی و سایر ادویه های برای شما غیر مجاز است.

رژیم 4 هفته‌ای لاغری شکم

در 30 روز بعد شما باید روزانه 3 وعده 400 کالری و یک میان وعده با 400 کالری اضافه دریافت کنید و فاصله بین وعده های غذایی‌تان هرگز بیشتر از 4 ساعت نشود. در تمام وعده‌های غذایی شما باید مقدار مشخصی اسید چرب موفا وجود داشته باشد که شامل یک فنجان لوبیا سویا یا 2 قاشق غذاخوری دیپ زیتون است. از دیگر منابع اسید چرب موفا در این رژیم غذایی می‌توان به کره بادام، تخمه آفتاب گردان و سس پستو اشاره کرد. در ضمن در هر وعده غذایی شما نباید بیشتر از 4 گرم اسید چرب اشباع باشد و در کل روز باید مقدار نمک مصرفی‌تان را کمتر از 2.3 گرم نگه دارید تا دچار احتباس مایعات نشوید. همچنین مصرف هر گونه شیرین کننده مصنوعی، طعم دهنده و نگهدارنده‌ای در این 30 روز ممنوع است.

 احتمالا. به نظر می‌رسد رژیم لاغری شکم که از رژیم مدیترانه‌ای اقتباس شده است می‌تواند تا حدودی به کاهش وزن کمک کند.

در سال 2016 نتایج مقاله‌ای در مجله لانست دیابت و اندوکرنولوژی منتشر شد. برای انجام این پژوهش 7447 نفر فرد بالغ بزرگسال مبتلا به دیابت نوع دو یا در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی که تحت رژیم مدیترانه‌ای قرار گرفته بودند، بررسی شدند. این افراد به سه گروه تقسیم شده و گروه اول رژیمی بر پایه روغن زیتون و گروه دوم رژیمی مشابه غنی شده با آجیل و دانه‌های روغنی و گروه سوم رژیم کنترل دریافت کردند. محققان مشاهده کردند رژیم مدیترانه‌ای باعث می‌شود که افراد کمترین میزان چربی شکمی را اضافه کنند و آنهایی که از روغن زیتون استفاده می‌کنند، وزن بیشتری از دست می‌دهند.

همچنین در مطالعه‌ای که به سفارش مجله «prevention» انجام شد، 9 زن دارای اضافه وزن که از رژیم لاغری شکم استفاده می‌کردند، مورد بررسی قرار گرفتند. این مطالعه نشان که داد که پس از 28 روز از شروع رژیم میزان چربی شکمی این افراد تا 33 درصد کاهش یافته است. این خانم‌ها همچنین به صورت متوسط 3.8 کیلوگرم نیز وزن کم کرده بودند.

نمونه برنامه غذایی یک روزه رژیم لاغری شکم

صبحانه: اسموتی توت فرنگی و انبه

یک فنجان شیر بدون چربی + 2 ق غ کره بادام + نصف فنجان توت فرنگی یخ زده بدون شکر + نصف فنجان انبه یخ زده بدون شکر

ناهار: سالاد ماهی سالمون + آووکادو

3 فنجان کاهو یا کاهوپیچ + 60 گرم ماهی سالمون + یک عدد گریپ فروت + 4/1 لیوان آووکادو خرد شده + 1 ق غ سرکه + 2 قاشق مرباخوری روغن زیتون

میان وعده

120 گرم آناناس + یک فنجان هویج + 6 عدد بیسکویت ساده کراکر + 2 ق غ کره بادام زمینی بدون شکر + نصف قوطی کبریت پنیر کم چرب یا بدون چربی

شام: نان پیتا و پنیر

یک عدد نان پیتا سبوسدار

1 قوطی کبریت پنیر طعم دار شده با سبزیجات خشک یا زیره و...

یک عدد سیب متوسط

2 ق غ گردوی خرد شده

یک فنجان کاهو

 

برچسب ها: رژیم غذایی، ورزش، رژیم لاغری، تغذیه سالم، کاهش وزن، تناسب اندام، رژیم درمانی، افزایش وزن، رژیم مدیترانه ای، لاغری شکم، آب شدن چربی شکم، ثابت ماندن وزن، سایز دور شکم، کاهش سایز بدن، چربی شکم و پهلو تعداد بازديد: 3676 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز