Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:39

17
آذر
کاهش وزن سریع با آبلیمو در 2 هفته!

کاهش وزن سریع با آبلیمو در 2 هفته!

انسان برای ادامه حیات به آب وابسته است و فواید سلامت نوشیدن این مایع به خوبی شناخته شده اند. اما اگر علاقه ای به نوشیدن آب خالی ندارید می توانید با افزودن مقداری لیمو نه تنها عطر و طعم بهتری به آن ببخشید، بلکه فواید سلامت این نوشیدنی را به هرچه بیشتر افزا

لیمو سرشار از مواد مغذی است که از آن جمله می توان به ویتامین C، آهن، کلسیم، ویتامین های B-کمپلکس، پتاسیم، فیبر و منیزیم اشاره کرد.

آبلیمو به تنهایی می تواند به مینای دندان ها آسیب وارد کند، از این رو، با رقیق کردن آن در آب می توانید این مشکل را برطرف کنید.نوشیدن آب لیمو هنگام صبح و با معده خالی گزینه ای عالی برای هر فردیست که حفظ سلامت و تقویت خود را مد نظر دارد. در ادامه با برخی از فواید این کار بیشتر آشنا می شویم.

کمک به کاهش وزن

نوشیدن آب لیمو می تواند به افرادی که در تلاش برای کاهش وزن خود هستند، کمک کند. فیبر پکتین موجود در لیمو یکی از عوامل کلیدی در این زمینه است.

این فیبر با هوس های غذایی مقابله می کند، از این رو، تمایلی به مصرف مواد غذایی چاق کننده نخواهید داشت و از پرخوری نیز پیشگیری می شود. با نوشیدن آب لیمو هنگام صبح می توانید احساس گرسنگی و هوس های غذایی کمتر در طول روز را تجربه کنید.همچنین، نوشیدن آب لیمو می تواند فشار خون بالای شما را کاهش دهد، به مراقبت از کلیه ها کمک کند و تناسب اندام شما را حفظ کند.

کمک به کاهش التهاب

نوشیدن آب لیمو به طور منظم به کاهش سطوح اسیدها در بدن کمک می کند.التهاب به واسطه سطوح بالای اسید در بدن شکل می گیرد. انباشت اسید اوریک در مفاصل دلیل اصلی التهاب مفاصل محسوب می شود. نوشیدن آب لیمو به پیشگیری از این شرایط کمک کرده و التهاب مفصل کاهش می یابد. آب لیمو می تواند به پیشگری از رشد و تکثیر باکتری های بیماری‌زا در بدن کمک کند

کمک به بهبود شرایط پوست

اگر در پی گزینه ای برای تقویت و بهبود شرایط پوست خود هستید، نوشیدن آب لیمو هنگام صبح یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید مد نظر قرار دهید.

لیمو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد و ضایعات پوستی مبارزه می کنند و از بروز چین و چروک پیشگیری می کنند. از این رو، آب لیمو می تواند درخشش پوست شما را افزایش داده و به حفظ شادابی و جوانی آن کمک کند.

نوشیدن آب لیمو به دفع سموم از بدن کمک می کند که این شرایط نیز به بهبود وضعیت پوست کمک می کند.

کمک به پاکسازی بدن

بیشتر غذاها و محصولاتی که امروزه مردم استفاده می کنند حاوی سموم مختلف هستند. این سموم باید از بدن دفع شوند تا از بروز مشکلات سلامت پیشگیری شود. آب لیمو به این کار کمک می کند. همچنین، این نوشیدنی به واسطه نابودی رادیکال های آزاد در بدن یک عامل ضد سرطان عالی محسوب می شود.

نوشیدن روزانه آب لیمو به تقویت توانایی کبد برای از بین بردن سموم کمک می کند. همچنین، این نوشیدنی می تواند از تشکیل سنگ های کلیه پیشگیری کند. آنتی اکسیدان های موجود در آب لیمو به دفع سموم از بدن کمک می کنند. افزون بر این، آب لیمو عملکرد آنزیمی برای حفظ عملکرد کبد در بهترین حالت خود را تقویت می کند.

بهبود گوارش

اگر با مشکلات گوارشی مواجه هستید، آب لیمو می تواند گزینه ای عالی برای بهبود این شرایط باشد. این نوشیدنی نه تنها علائم سوء هاضمه، مانند نفخ، یبوست، سوزش سردل و بادگلو را بهبود می بخشد، بلکه به دفع مواد سمی موجود در دستگاه گوارش نیز کمک می کند.آب لیموی گرم به مبارزه با عفونت های ویروسی و گلو درد کمک می کند

تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی برای محافظت از بدن در برابر بیماری ها به ویتامین C فراوان نیاز دارد. لیمو سرشار از این ویتامین است.

زمانی که به میزان کافی ویتامین C مصرف نمی کنید، بدن آسیب پذیری بیشتری در برابر بیماری ها خواهد داشت. مصرف صبحگاهی آب لیمو مواد مغذی لازم برای ارائه عملکرد درست و بهینه را در اختیار سیستم ایمنی بدن شما قرار می دهد.

کمک به مبارزه با عفونت های ویروسی

آب لیموی گرم به مبارزه با عفونت های ویروسی و گلو درد کمک می کند. این یکی از بهترین نوشیدنی های است که هنگام بیدار شدن از خواب همراه با گلو درد می توانید مصرف کنید. از آنجایی که آب لیمو به تقویت سیسم ایمنی کمک می کند، توانایی شما برای مبارزه با انواع مختلف عفونت های ویروسی افزایش خواهد یافت. آب لیمو گزینه ای خوب برای درمان سرماخوردگی نیز محسوب می شود.

کمک به کنترل باکتری های مضر

زمانی که باکتری های بیماری‌زا وارد بدن شما می شوند، می توانند به سرعت تکثیر شده و موجب عفونت ها و بیماری های جدی شوند.آب لیمو می تواند به پیشگری از رشد و تکثیر باکتری های بیماری‌زا در بدن کمک کند.

کمک به ریکاوری ورزشی

اگرچه آب لیمو ماهیت اسیدی دارد، اما به بدن در دفع اسید اضافه کمک می کند. این نوشیدنی می تواند مقدار اسید لاکتیک تولید شده در بدن پس از انجام ورزش را کاهش دهد. این شرایط به تسریع ریکاوری و بازگشت عضلات به شرایط عادی کمک می کند. محتوای ویتامین C در این ترکیب نیز به تقویت مفاصل کمک می کند، از این رو، به پیشگیری از آسیب دیدگی کمک می کند.

 

 منبع: asriran.com

 

برچسب ها: رژیم غذایی، لاغری، تناسب اندام، کاهش وزن سریع، زندگی آنلاین، غذاهای رژیمی، لاغری سریع، آب شدن چربی شکم، دلیل ثابت ماندن وزن، رژیم کاندایی، رژیم دو هفته ای، رژیم آب لیمو، فواید آب لیمو برای بدن، لاغر کردن شانه و بازو، لاغر کردن ران، رژِیم 3 روزه، رژیم 1 ماهه، رژیم صحیح تعداد بازديد: 654 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز