Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 2 آبان 1403 - 06:59

1
آبان
تنقلات سالم مورد تایید کارشناسان تغذیه

تنقلات سالم مورد تایید کارشناسان تغذیه

ما از کارشناسان بهداشتی پرسیدیم که وقتی بین وعده های غذایی نیاز به تقویت و انرژی مغذی دارند به چه روی می آورند؟ بسیاری از ما نمی توانیم تا هنگام ناهار بدون تنقلات دوام بیاوریم ، حتی اگر شده یک فنجان چای و یک بیسکوییت ساده

تحریریه زندگی آنلاین : ما از کارشناسان بهداشتی پرسیدیم که وقتی بین وعده های غذایی نیاز به تقویت و انرژی مغذی دارند به چه روی می آورند؟ بسیاری از ما نمی توانیم تا هنگام ناهار بدون تنقلات دوام بیاوریم ، حتی اگر شده یک فنجان چای و یک بیسکوییت ساده . به گفته متخصص تغذیه ، هلن باند، میان وعده ها 25 درصد از رژیم غذایی معمول بریتانیا را تشکیل می دهد.

او می گوید: " میان وعده خوردن اغلب یک عادت شیطانی است و عواقب بدی به همراه دارد." با این حال ، میان وعده ها می توانند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشند و در رفع گرسنگی ما بین وعده های غذایی نقش داشته باشند و به نوبه خود، پرخوری در زمان غذا خوردن را کاهش دهند.

آیا به الهام بخشی نیاز دارید تا به شما کمک کند تا از وضعیت ریزه خواری خلاص شوید؟ ما از کارشناسان مواد غذایی خواستیم تا میان وعده های سالم مورد علاقه شان را معرفی کنند ، طعمی که به همان اندازه برای شما حس خوب ایجاد کند.

بیشتربخوانید:

چیپس و پفک با بدنتان چه می‌کند؟

 

 

 

 

بهترین میان وعده سالم برای کسب انرژی : یک مشت آجیل

کارشناس : کری تورنس ، متخصص تغذیه

اگر به غذای کامل و فراوری نشده پایبند باشید و به جای این که از سر کسالت یا استرس غذا بخورید ، به نشانه های گرسنگی پاسخ بدهید ، میان وعده برای شما می تواند سالم باشد.

وقتی به ساعات بعد از ظهر نزدیک می شوم ، یک مشت گردو ( معادل حجم یک توپ گلف ) میل می کنم .

علاوه بر این که فوق العاده خوشمزه است ، یکی از مهم ترین منابع غذایی پلی فنول ها ، مواد شیمیایی دفاعی گیاهی است که از ما در برابر هجوم زندگی روزمره محافظت می کند.

 

برای افزایش تمرکز: آووکادو و مغز ها و دانه ها

کارشناس : جو ویلیامز، متخصص تغذیه

مغزها تقریبا 60 درصد چربی دارند، بنابراین اسیدهای چرب برای نحوه عملکرد و تمرکز بسیار مهم هستند.

میان وعده نباید به معنای یک بیسکوییت وسط صبح یا یک بسته چیپس باشد ، میان وعده های کوچک و سالم می توانند به تعادل قند خون و سطح انرژی در طول روز کمک کنند.

به جای آن ، آووکادو ، آجیل ( بادام، بادام زمینی، فندق ، گردو و بادام هندی ) و دانه ها ( تخم کدو، کنجد و تخم آفتابگردان ) را انتخاب کنید که تنقلات عالی برای مغز هستند زیرا منابع خوبی از اسیدهای چرب و امگا 3 هستند.

بیشتربخوانید:

پاپ کورن برای ما مفید است یا مضر؟

 

 

 

 

برای کمک به رشد کودکان بین وعده های غذایی: کیک جو دو سر با کره بادام زمینی و یا سبزیجات

کارشناس : شارلوت استرلینگ رید، متخصص تغذیه

میان وعده ها می تواند  راهی فوق العاده برای افزایش سطح انرژی ، مواد مغذی و فیبر برای کودکان در بین میان وعده های غذایی باشند. اما آنها را به عنوان وعده های غذایی " مینی " متعادل در نظر بگیرید که به طور ایده آل در کنار میز از آنها لذت ببرند، اما در زمان مناسب ، نه در زمان بی حوصله گی یا در حال حرکت.

گزینه های بدون پخت شامل کیک جو دوسر یا کراکر با کره بادام زمینی و مقداری خیار است. مینی رول یا ساندویچ با هوموس ، ماهی قزل آلا یا خیار ، برش های موز با ماست و دانه های آسیاب شده . تنقلات یا آجیل و کشمش از نوع ترکیبی گزینه های غنی از مواد مغذی برای کودکان بزرگتر هستند.

 

برای کاهش علائم قبل از یائسگی: فلافل و هوموس

کارشناس : کارن نیوبی، متخصص تغذیه

در دوران پیش از یائسگی ، مکانیسم های متعادل کننده قند خون در زنان تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین میل به خوردن مواد قندی بالا می رود. مهم است که با غذاهای غنی از پروتئین و فیبر از این مسئله جلوگیری کنیم، بنابراین میتوان بعداز ظهر یک دم نوش نعنای تازه یا چای گیاهی را با یک تکه میوه و یک منبع پروتئینی مانند آجیل ، فلافل و هوموس انتخاب کرد، یا می توان مقداری مغز و دانه را با شکلات تلخ برای افزایش اندورفین مصرف کرد.

بیشتربخوانید:

خواص عجیب خرما برای سلامت بدن

 

 

 

 

برای تجدید انرژی هنگام ورزش: یک لیوان شیر

کارشناس : فیونا هانتر، متخصص تغذیه

اگر در روز بیش از چند ساعت ورزش می کنید، برای جلوگیری از کم آبی بدن ومصرف تنقلات بی مورد برای کمک به پر کردن ذخایر انرژی و الکترولیت ها ، به مایعات زیادی نیاز دارید. زردآلو و موز خشک ترکیبی از قند و الکترولیت هایی از جمله پتاسیم هستند.

من توپک های انرژی زا را با جو، زردآلو خشک و کره بادام زمینی یا بادام در مخلوط کن درست می کنم. بعد از ورزش به ترکیبی از کربوهیدرات ، مایعات و پروتئین برای کمک به ترمیم و ساخت عضلات نیاز دارید. یک اسموتی میوه ای یا یک لیوان شیر را درست 30 دقیقه بعد از اتمام ورزش امتحان کنید.

 

برای سلامت روده: موز با ماست طبیعی

کارشناس: هلن باند، متخصص تغذیه

بهترین راه برای ایجاد تعادل در تعداد و تنوع میکروب های روده ما ، استفاده از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل است که مملو از غذاهای گیاهی و سرشار از فیبر باشد.

گزینه های مورد علاقه من برای میان وعده ی سالم شامل یک مشت خرمای خشک، کشمش یا انجیر است. کراکر سبوس دار با آووکادوی له شده ، سیب خورد شده با کره آجیلی، موز و ماست طبیعی ، نان تست با هوموس یا سالسا یا لوبیا پخته و چند تکه شکلات تلخ یا بادام با روکش شکلات تلخ نیز گزینه های بسیار عالی برای میان وعده هستند.

تعداد بازديد: 35 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز