Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 12:21

17
دی
رژیم کاهش ۳ کیلویی وزن در دو ماه

رژیم کاهش ۳ کیلویی وزن در دو ماه

انواع رژیم‌های روزه داری می‌تواند باعث کاهش وزن شود. این رژیم برای افرادی که دو الی سه کیلو اضافه دارند، در یک بازده زمانی - معمولاً دو ماهه - پاسخ می‌دهد. اما برای افرادی که کاهش وزن بیشتری می‌خواهند، این رژیم پاسخگو نیست.


 یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: رژیم فستینگ یا روزه داری برای افرادی که دو الی سه کیلو اضافه دارند، در یک بازده زمانی - معمولا دو ماهه – جواب می‌دهد.

به گزارش فارس، عبدالرضا نوروزی، در رادیو سلامت، رژیم فستینگ را یک رژیم ناشتایی یا روزه داری دانست و افزود: بدین معنا که در یک دوره‌ای از روز یا هفته یا دوره‌هایی از ماه کم‌تر غذا می‌خوریم.

وی ادامه داد: رژیم‌های فستینگ، از آن دسته رژیم‌هایی است که در طول تاریخ بشر وجود داشته و در فرهنگ مذهبی ما با عنوان رژیم روزه داری اسلامی نامگذاری شده است.

نوروزی تحقیقات هم نشان داده است که روزه داری، برای سلامت بسیار مؤثر است و باعث می‌شود اضافه چربی‌های انباشته شده در بدن، کمتر شود.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه رژویم روزه داری برای بیشتر افراد مناسب است، گفت: البته برای افرادی که در گروه‌های پرخطر همچون بیماران دیابتی، فشارخون، مادران باردار، رژیم روزه داری با برنامه‌ریزی خاصی وجود دارد.

وی با بیان اینکه از لحاظ پزشکی و درمانی رژیم فستینگ به دو دسته تقسیم می‌شود، افزود: فستینگی که برای کاهش وزن و لاغری استفاده می‌شود و انواع مختلفی دارد.

 نوروزی ادامه داد: به طور مثال، در ۵ روز فرد، رژیم عادی و ۲ روز رژیم فستینگ دارد که در این دو روز، دریافت مواد غذایی را به حداقلِ نصف یا یک سوم می‌رساند، که این رژیم دو و پنج نامیده می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان به رژیم‌های ده سه اشاره و خاطرنشان کرد: انواع رژیم‌های روزه داری می‌تواند باعث کاهش وزن شود. این رژیم برای افرادی که دو الی سه کیلو اضافه دارند، در یک بازده زمانی - معمولاً دو ماهه - پاسخ می‌دهد. اما برای افرادی که کاهش وزن بیشتری می‌خواهند، این رژیم پاسخگو نیست.

برچسب ها: لاغری، کاهش وزن، رژیم فستینگ تعداد بازديد: 68 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز