Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 00:14

28
تیر
آیا مصرف میوه باعث کاهش وزن می‌شود؟

آیا مصرف میوه باعث کاهش وزن می‌شود؟

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: مصرف آزادانه میوه، بدون اصلاح شیوه زندگی، باعث کاهش وزن موثر نمی‌شود.

دکتر احمد اسمعیل‌زاده، گفت: آنچه باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود، دریافت مقدار کالری یا انرژی بیشتر از میزان نیازمندی بدن در دوره زمانی نسبتا طولانی است. بنابراین آنچه در واقع سبب افزایش وزن می‌شود، عدم تعادل انرژی وارد شده به بدن (از طریق خوراکی و آشامیدنی) و انرژی مصرف شده در بدن (سوخت انرژی متابولیسم پایه و انرژی لازم برای فعالیت‌های روزمره و یا ورزشی) است.

وی افزود: البته ممکن است عوامل دیگری مثل بعضی بیماری‌ها، مصرف بعضی داروها، استرس مزمن یا اختلال خواب نیز در ابتلا به اضافه وزن و چاقی نقش داشته باشد. برای کاهش وزن موثر، آنچه بیشترین اهمیت را دارد بهبود شیوه‌های زندگی و کنترل عوامل سبب ساز چاقی است. رژیم غذایی درمانی (کم کالری)، پایه اصلی کاهش وزن است. همگام با کاهش انرژی، اصول تغذیه مناسب، یعنی کفایت، تعادل و تنوع نیز باید رعایت شود.

بیشتربخوانید:

خوردن این میوه به کاهش وزن کمک می‌کند

 

 

 

او ادامه داد: میوه‌ها یکی از گروه‌های غذایی اصلی و ضروری را تشکیل می‌دهند. اکثر قریب به اتفاق مردم در هر شبانه روز به ۲ تا ۴ واحد یا سهم از گروه غذایی میوه‌ها نیاز دارند و این موضوع در رژیم‌های غذایی کم کالری هم باید رعایت شود. هرچند محتوای آب و فیبر در میوه‌ها تقریبا زیاد است ولی در هر واحد میوه ۶۰ کیلوکالری انرژی وجود دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ تاکید کرد: بعضی مبتلایان به اضافه وزن یا چاقی با این تصور که میوه کالری ندارد یا کالری خیلی کمی دارد، با هدف کاهش وزن به مقدار آزاد میوه مصرف می‌کنند. حتی تعدادی از این افراد میوه (به مقدار زیاد) را جایگزین وعده غذایی می‌کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، اسمعیل‌زاده در خاتمه خاطر نشان کرد: بنابراین لازم است این نکته به مبتلایان به اضافه وزن و چاقی توضیح داده شود که مصرف آزادنه میوه، بدون اصلاح شیوه زندگی، باعث کاهش وزن موثر نمی‌شود.

بیشتربخوانید:

5 رژیم لاغری عجیب و خطرناک

آیا مصرف میوه باعث کاهش وزن می‌شود؟

 بیشتربخوانید:

 

برچسب ها: رژیم غذایی، چاقی، لاغری، کاهش وزن، اضافه وزن، کالری، میوه تعداد بازديد: 107 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز