Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 10:00

11
تیر
لاغری با رژیم خطرناک آب !

لاغری با رژیم خطرناک آب !

کاهش فشار خون، کلسترول و قند خون کوتاه مدت بود و پس از شروع مجدد غذا خوردن، به سرعت به حالت اولیه بازگشت. علاوه بر این، ۷۵ درصد کاهش وزن در طول روزه داری با از دست دادن توده عضلانی همراه بود نه چربی.

 متخصصان تغذیه دریافتند روزه گرفتن با آب تنها برای مدت کوتاهی، به بهبود سلامت و کاهش وزن کمک می‌کند.

محققان دانشگاه ایلینوی در شیکاگو دریافته‌اند که روزه‌داری با آب می‌تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت متابولیک (کاهش فشار خون و سطح کلسترول خون) کمک کند، اما وزن و عملکرد بدن هر دو بلافاصله پس از پایان روزه به حالت عادی باز می‌گردد. این مطالعه در مجله Nutrition Reviews منتشر شده است.
 
محققان داده‌های هشت مطالعه در مورد روزه آب را تجزیه و تحلیل کردند. با این نوع رژیم، افراد فقط مقدار کمی آب میوه و سوپ مصرف می‌کنند. نویسندگان دریافتند که روزه‌داری منجر به کاهش قابل توجه وزن در کوتاه مدت می‌شود. افرادی که به مدت پنج روز روزه گرفتند ۴ تا ۶ درصد وزن خود را از دست دادند، افرادی که ۷ تا ۱۰ روز روزه گرفتند، ۲ تا ۱۰ درصد و افرادی که ۱۵ تا ۲۰ روز این رژیم را داشتند، بین ۷ تا ۱۰ درصد وزن خود را از دست دادند.
 
محققان در سه مطالعه بررسی کردند که آیا شرکت کنندگان پس از پایان روزه، وزنی که از دست داده بودند را دوباره به دست آوردند یا خیر. در یکی از این تحقیقات، افراد وزن از دست رفته در طول پنج روز روزه داری را در سه ماه به طور کامل به دست آوردند. در دو مطالعه دیگر، بازگشت به وزن طبیعی کمتر بود، زیرا شرکت کنندگان سعی کردند پس از روزه داری کمبود کالری خود را حفظ کنند.
 

بیشتربخوانید:

 
 
 
 
 
با این حال، کاهش فشار خون، کلسترول و قند خون کوتاه مدت بود و پس از شروع مجدد غذا خوردن، به سرعت به حالت اولیه بازگشت. علاوه بر این، ۷۵ درصد کاهش وزن در طول روزه داری با از دست دادن توده عضلانی همراه بود نه چربی.
 
شایع‌ترین عوارض جانبی این رژیم، شامل سردرد، بی خوابی و احساس گرسنگی بود. هیچ عارضه جانبی جدی، مانند اسیدوز متابولیک یا مرگ، در مطالعات گزارش نشده است. با این حال، نویسندگان تاکید کردند که هیچکس نباید بیش از پنج روز بدون نظارت پزشکی روزه بگیرد.
 
پیش از این، نویسندگان این مطالعه دریافتند که روزه‌داری متناوب و با برنامه یا محاسبه کالری غذاهای مصرفی به طور معمول، می‌توانند راه‌های ایمن‌تر و مؤثرتر برای کاهش وزن باشند.
برچسب ها: لاغری، رژیم لاغری، کاهش وزن، گرسنگی، روزه‌داری، لاغری سریع، رژیم آب تعداد بازديد: 110 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز