Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 19:35

11
خرداد
چگونه احساس سیری داشته باشیم؟

چگونه احساس سیری داشته باشیم؟

متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حبوبات به ما کمک می‌کنند تا احساس سیری بیشتری داشته باشیم. رژیم‌هایی که پروتئین و فیبر بالایی دارند

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر گلبن سهراب؛ متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حبوبات به ما کمک می‌کنند تا احساس سیری بیشتری داشته باشیم. رژیم‌هایی که پروتئین و فیبر بالایی دارند، انتخاب‌های مناسبی برای کمک به حفظ سلامتی و کاهش وزن هستند.

در بسیاری از مواقع ممکن است بدن ما حس سیری و گرسنگی را اشتباه کند. خوردن مایعاتی که حاوی کالری نیستند، خیلی به ما کمک می‌کند تا در طول روز و برنامه غذایی به مقدار کمتری در برنامه کاهش وزن احساس گرسنگی کنیم.

 باید بطری آب همراه داشته باشید. توصیه می‌شود به آن مقداری تخم شربتی و یا دانه‌های چیا را اضافه کرده تا همراه استفاده از مایعات، فیبرهای مفید نیز وارد بدن شوند. سعی کنید به آب شکر و مواد شیرین‌کننده اضافه نکنید و یا از عرقیات گیاهی همانند بیدمشک و یا از بهار نارنج که به بهبود طعم آب کمک می‌کنند، استفاده کنید. افرادی که عادت غذایی همچون ریزه‌خواری و یا استفاده از تنقلات در روز را دارند، بهتر است دمنوش‌های گیاهی حاوی آنتی‌اکسیدان و تنقلات سالم مثل توت خشک، خرما و یا کشمش را به برنامه غذایی خود وارد کنند.

بیشتربخوانید:

آشنایی با خواص شگفت انگیز گل کلم

 

 

 استفاده از مواد غذایی جامد می‌تواند به میزان قابل توجهی در احساس سیری نقش داشته باشد، بنابراین بهتر است به جای مصرف نوشیدنی‌های پرکالری و شیرین از خوراکی‌های جامد سالم همانند سیب و یا هویج و یا حتی کمی نان سبوس‌دار برای رفع گرسنگی استفاده کنید.

چربی را نمی‌توان با سرعت بالا از بین برد. هفته‌ای حداکثر یک کیلوگرم (نیم کیلوگرم برای افراد عادی و یک کیلوگرم برای افراد با ورزش مناسب) کاهش وزن تا رسیدن به حد مطلوب برای افراد دارای اضافه وزن توصیه می‌شود.

بیشتربخوانید:

این میوه های به کاهش وزن شما کمک می‌کند

فرمول داشتن شکمی صاف بدون قرص لاغری

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، شیرینی، رژیم، گرسنگی، احساس سیری، دانه چپا تعداد بازديد: 114 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز