Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:53

20
اردیبهشت
بهترین زمان برای صرف وعده‌های غذایی

بهترین زمان برای صرف وعده‌های غذایی

متخصصان و محققان عنوان می‌کنند شناخت زمان مناسب خوردن غذا و همچنین برخی میان وعده‌ها مانند عصرانه و … به اندازه فعالیت بدنی مناسب و خوردن غذاهای لاغری و سلامت محور اهمیت دارد.

صبحانه به عنوان مهم ترین وعده غذایی روزانه شناخته می‌شود. خوردن صبحانه کامل و مقوی به شما کمک می‌کند که انرژی مورد نیاز خود را در طول روز به خوبی تامین کنید. علاوه بر این خوردن صبحانه مناسب در کنترل قند خون بدن نقش مهمی ایفا می‌کند.

سعی کنید حتماً در اولین ساعاتی که از خواب بیدار می‌شوید، صبحانه کاملی را مصرف کنید. این بدین معناست که بین ساعت ۶ الی ۱۰ صبح باید صبحانه خود را بخورید. در حقیقت این یک بازه زمانی مناسب به شمار می‌رود که علاوه براینکه انرژی مناسبی را در اختیار بدن شما قرار می‌دهد، باعث می‌شود که در زمان مناسب برای وعده‌های غذایی بعدی نیز احساس نیاز کنید و آماده باشید.

بیشتربخوانید:

نان سفید برای سلامتی مضر نیست

کاهش چربی های شکمی با مصرف این نوع نان

 

 

متخصصان عنوان می‌کنند که زمان مناسب خوردن غذا در وعده ناهار و در طول روز، هنگامی است که متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما به اوج خود رسیده باشد. این اتفاق در افراد مختلف با توجه به عواملی نظیر زمان بیدار شدن از خواب و زمان خوردن صبحانه و … بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر یا ساعت ۱۴ اتفاق می‌افتد. بنابراین این بازه زمانی را می‌توان بهترین زمان مصرف ناهار قلمداد کرد.

توجه داشته باشید که خوردن شام نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و تا حد امکان نباید از خوردن آن اجتناب شود. مگر در مواقعی که پزشکان خوردن شام را برای برخی افراد خاص و با توجه به اصول رژیم‌های مختلف منع کنند.

معمولاً توصیه می‌شود که حدود ۴ الی ۵ ساعت بعد از خوردن ناهار، باید شام خود را سرو کنید. توجه داشته باشید که بهتر است تا حد امکان بین خوردن آخرین وعده غذایی اصلی روزانه یعنی شام و زمان خواب فاصله زمانی طولانی تری وجود داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود که علاوه بر تجربه یک خواب باکیفیت بالا و عمیق، بسیاری از مشکلات و خطرات سلامتی که برای بدن شما ایجاد می‌شوند کاهش یابند.

 بیشتربخوانید:

آیا تخم مرغ برای صبحانه گزینه مناسبی است؟

یک توصیه مهم برای خانم ها ؛ بهترین زمان صرف شام کی است؟

 

برچسب ها: تغذیه، رژیم غذایی، چاقی، لاغری، غذا خوردن، شام تعداد بازديد: 107 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز