Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:56

19
تیر
در تابستان داغ آب های طعم دار بنوشیم یا نه؟

در تابستان داغ آب های طعم دار بنوشیم یا نه؟

در فصل تابستان با توجه به تعریق و گرمای زیاد مصرف آب و تامین مایعات بدن امری مهم و ضروری به حساب می آید

به علت گرمای هوا و تعریق زیاد و از دست دادن آب قابل توجهی از بدن، لازم است بیشتر از مواقع دیگر مایعات به بدن رسانده شود به طوریکه در درجه اول آب بهترین نوشیدنی و مایعی است که افراد باید استفاده کنند.


 بهتر است افراد بیشتر از آب استفاده کنند چراکه آب هیچ کالری ندارد و باعث چاقی و افزایش وزن نمی شود، اگر افراد تمایلی به نوشیدن زیاد آب ندارند می توانند آب های طعم دار بنوشند به طوریکه در آب از تکه های میوه، لیموترش، خاکشیر، تخم شربتی و نعناع استفاده کنند.

 استفاده از نوشیدنی های گازدار و آبمیوه های صنعتی برای جبران آب از دست رفته بدن کار اشتباهی است چراکه علاوه بر تشدید تشنگی، به علت محتوای بالای قند، باعث چاقی و اضافه وزن هم می شوند.

 بیشتر بخوانید:

با این نــوشیدنی‌ها سرحال شوید

 



 استفاده از شربت های خانگی نیز در صورتی مجاز است که کم شکر بوده و یا حاوی مقداری دانه های فیبردار مانند خاکشیر یا تخم شربتی باشند.

 علاوه بر این، استفاده از شیر کم چرب خنک و دوغ کم نمک هم در این فصل از سال و در طول روز توصیه می شود اما باید از خوردن شیر پرچرب و دوغ شور امتناع کرد تا از ابتلا به پرفشاری خون و بیماری های قلبی در امان بود.

در این فصل استفاده از غذاهای آبکی و سالم مانند آبدوغ خیار و ماست خیار توصیه می شود. چنانچه افراد تمایل دارند از آب های بطری استفاده کنند در زمان خرید بطری های نوشیدنی توجه داشته باشند که این بطری های پلاستیکی در معرض نور آفتاب و گرما نباشند چراکه باعث می شود مواد شیمیایی سرطان زا وارد مولکول های آب شود.

معمولاً توصیه بر این است که آب یخ زده و یا خیلی داغ استفاده نشود اما استفاده از آب خنک در حد معقول مشکلی نداشته و افراد می توانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

4نوشیدنی خنک مخصوص روزهای گرم تابستان

با این شربت های خانگی از گرمازدگی در امان بمانید

 

 

برچسب ها: تابستان، چاقی، گرما، نوشیدنی خنک، فشار خون، تخم شربتی، افزایش وزن، خاکشیر، آب یخ تعداد بازديد: 185 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز